مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

۹۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شرایط ضروری برای عضویت تعاونی ها در اتحادیه تعاونی به شرح تحت است :

- داشتن ملیت کشور‌ایران
- خرید دستکم سهام مقرر در اساسنامه اتحادیه
- التماس کتبی عضویت و تعهد رعایت قوانین اساسنامه اتحادیه .
افزون بر آن اضطراری است که تعاونی داوطلب عضویت در اتحادیه , مسئله کار مطلوب با قضیه عمل اتحادیه داشته باشد . ( یاداوری می شود که برای هر قضیه کار تعاونی در هر شهرستان , صرفا یک اتحادیه تشکیل میگردد ) .
اساسنامه اتحادیه میتواند وضعیت دیگری را برای عضویت گزینش نماید .
اتحادیه تعاونی , بعد از تشکیل و ثبت , موجودیت رسمی پیدا می نماید و وجود وی با انحلال و تصفیه از فی مابین می‌رود .
برای تشکیل هر تعاونی , می بایست هیاتی به اسم ( هیات موسس ( تشکیل شود . به موجب ضابطه بخش تعاونی , ( هیات موسس عبارت است از جمعی از اشخاص دارای شرایط عضویت در تعاونی مربوط , که مبادرت به تاسیس تعاونی می کنند ( . در این که هیات موسس می بایست چندین عضو داشته باشد , در ضابطه و بقیه ضوابط بیانی تماشا نمی‌شود ; البته می توان اعلام کرد که تعداد اعضای آن نباید از سه نفر کمتر باشد .
زیرا اتحادیه تعاونی با عضویت شرکت های و تعاونی هایی که مسئله کار آنان واحد است , تشکیل می شود , لذا هیات موسس اتحادیه تعاونی بایستی از شرکتهای و تعاونی هایی که دارنده زمینه کار واحد بوده و دارای شرایط عضویت در اتحادیه مربوط می‌باشند , تشکیل شود .
هرکدام از شرکت های و تعاونی های عضو هیات موسس اتحادیه , نماینده ای برای حضور در هیات موسس انتخاب و معرفی خواهد کرد . هیات موسس اتحادیه با حضور این نمایندگان تشکیل می شود .
وظیفه‌های هیات موسس , عبارت است از :

- تهیه و تنظیم اساسنامه اتحادیه و توصیه آن به ( اولی مجمع همگانی معمولی ( برای بررسی و ثبت ;
- دعوت از تعاونی های دارای شرایط , جهت عضویت در اتحادیه مربوط ,
- تشکیل دادن ( او‌لین مجمع همگانی معمولی ( , جهت ثبت اساسنامه , تعیین او‌لین هیات مدیره و او‌لین هیات بازرسی اتحادیه , طبق اساسنامه مصوب و انجام بقیه وظیفه‌های مربوط .
هرکدام از نمایندگان تعاونی ها که برای حضور در هیات موسس معرفی گردیده اند , بایستی مدارک تحت را به وزارت تعاون ( سازمان کل یا این که سازمان تعاون ) ارائه نمایند :
- فتوکپی شناسنامه و مدارک تحصیلی .
- فتوکپی گواهینامه پایان سرویس نظام وظیفه همگانی یا این که معافیت .
- سند عدم سوء پیشینه .
افزون بر آن ارائه مدرکی که او را تحت عنوان نماینده شرکت یا این که تعاونی مربوط معرفی می نماید , هم حتمی است .
پرسنل قانونی و پیمانی دولت , با ارائه حکم کارگزینی از ارائه سند عدم سوء پیشینه و فتوکپی گواهینامه پایان سرویس یا این که معافیت , معاف خواهند بود . نمایندگان مزبور می بایست با مقررات و قوانین تعاونی ها شناخت داشته باشند و در صورت نیاز در کلاس های آموزشی یک روزه که سازمان کل تعاون دایر می نماید , شرکت نمایند .
• طرح توجیهی :
هیات موسس می بایست برنامه ای به اسم ( طرح توجیهی ( یا این که ( طرح پیشنهادی ( , تهیه و تنظیم نماید . این طرح شامل ابلاغ لزوم تاسیس اتحادیه تعاونی و ذکر عوارض توجیهی بر کارها زیر خواهد بود :
- تناسب مقاصد تشکیل اتحادیه با اهداف و برنامه های تصویب شده دولت ;
- میزان سرمایه ;
- تعداد و ویژگی ها شرکتهای و تعاونی های داوطلب عضویت در اتحادیه ;
- مبلغ واجب التادیه
هیات موسس بایستی برای استدعا , فرم ذی‌ربط را کامل شدن و به همراه طرح توجیهی , ضمن معرفی نماینده تام الاختیار خویش به وزارت تعاون ( سازمان کل یا این که سازمان تعاون ) , به وزارت مزبور تسلیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۲۳:۱۶
علی امیرحسینی

امروزه , سازه به عوارض مختلف ثبت کردن شرکت گزینش هوشمندانه ای است . شما از روش ثبت نمودن شرکت یک کار قانونی و رسمی خواهید داشت و اعتبار بیشتری نیز کسب می‌نمایید . با ثبت شرکت تمام جزئییات از جمله میزان سرمایه , میزان سهام و . . به صورت مکتوب و رسمی در اساسنامه شرکت و مابقی سندها قید میگردد و اگر که مشکلی دربین اعضا و افراد ثالث پیش بیاید , فرآیند حل اختلاف دوچندان بی آلایش خیس از هنگامی خواهد بود که شراکت فردی باشد .

از منظر دیگر ثبت شرکت به سوی شراکت اعضا هم تاثیرگذار است و اطمینان بیشتری به همراه دارااست . چون در صورت شراکت با فرد ممکن است قراردادها شفاهی باشد و حتی‌در صورت کتبی بودن پشتیبان محکمی نداشته باشد در حالی که وقتی که اعضا در قالب یک شرکت با همدیگر شراکت نمایند , میزان سهم الشرکه یا این که سهام و طریق تقسیم سود و ضرر و زیان و بقیه مساله مالی و حقوقی به صورت مدون به ثبت رسیده و امکان پیگیرد رسمی دارااست . این فرمان در صورت پیدایش اختلاف با افراد ثالث هم درستی می نماید و نگهدارنده منافع شرکا و هم افراد ثالث و طرف قرارداد با شرکت است .

علاوه بر این , در بخش اعظمی از مورد ها امتیازات و اعتبارات مدنی , گونه های وام های بانکی و مجوزهایی که برای انجام عمل های گوناگون الزامی است صرفا یگانه موسسات ثبت شده میباشد و افراد واقعی از چنین مزایایی منفعت مند می‌باشند .

با ثبت کردن شرکت قابلیت شرکت در مناقصات و مزایدات قانونی برایتان مهیا خواهد شد .

موادسازنده کلی تشکیل دهنده شرکت :

درحال حاضر با دقت به مزایای متفاوت ثبت شرکت , این سوال مطرح می شود که چه‌گونه می‌توانیم شرکت تشکیل دهیم ؟ ذیلاَ به بررسی موادتشکیل دهنده کلی تشکیل دهنده شرکت میپردازیم .

اولیه : همیاری دو یا این که تعدادی نفر

شرکت , بایستی دارنده دست کم ( دو عضو ( باشد و هر کدام چیزی به شرکت بیاورد که روی نیز , سرمایه شرکت را تشکیل دهد . طبق ضوابط کشور‌ایران , شرکت با سهیم واحد رسمی نیست . اما صحت دارد که در دستمزد دولتی , شرکت جز با همیاری دستکم دو نفر به‌وجود نمی آید , البته در دستمزد تجارت , با اعتنا به شخصیت حقوقی شرکت , اوضاع قدری گوناگون است . به صورت نمونه , ( شرکت سهامی یگانه ( دست‌کم با همیاری سه نفر تشکیل می شود و راجع‌به ( موسسات سهامی عام ( , شرکت با همیاری دست کم پنج نفر سهامدار تشکیل می شود .

دوم : آوردن حصه

هرمورد از شرکاء , می بایست حصه ای تحت عنوان ( آورده ( به شرکت بیاورند و سرمایه شخصی هر کدام از شرکاء با آورده های دیگر شرکاء , ( سرمایه شرکت ( را تشکیل خواهد اعطا کرد .

سوم : کسب سود و تقسیم آن

از خصایص اکثر شرکت , این است که انگیزه از تشکیل آن جستجوی سود و تقسیم آن در بین شرکاست . شرکاء ممکن است متضرر نیز بشوند که در این‌حالت , می بایست در ضرر و زیان وارده هم شریک باشند .

قابل ذکر است سود بایستی جنبه ( دنیوی ( داشته باشد و شرکت نمی تواند برای علم آموزی ثواب معنوی تشکیل شود . براین اساس , موسسه ای که انگیزه کلیدی آن , علم آموزی سود دنیوی نباشد , بلکه با هدف ها آدم از صمیم قلب , فرهنگی یا این که ورزشی و امثال آن تشکیل شود , چه بسا در صورتیکه به اعضایش , سود دنیوی غیرمستقیمی نیز برساند , موسسه غیرتجاری تلقی می شود . به عبارت دیگر , موسسه غیرتجاری به قصد بردن سود و تقسیم آن در بین اعضاء تشکیل نمیشود , اگر‌چه ممکن است به صورت فرعی و غیرمستقیم , سودی هم قسمت اعضاء نماید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۸:۴۵
علی امیرحسینی

تشکیل کمپانی سهامی عام , نیازمند توده شدن سرمایه رقم خورده در طرح اساسنامه است . بعد از این‌که سرمایه کمپانی , تعهد و ( 35 ( درصد آن به صورت عیب گیری پرداخت شوید , تعداد سهام هریک از تعهدکنندگان انتخاب و اعلام می شود .
رژیم حقوقی تامین سرمایه و تخصیص سهام به شرکاء , موضوعاتی است که درین مقاله به آنها پرداخته خواهد شد . شایان ذکر است خوا‌نندگان متشخص , در صورت نیاز به کسب داده ها بیشتر , می‌توانند به مقاله‌ها ( تشریفات ثبت کمپانی سهامی عام ( و ( مدارک مایحتاج برای ثبت کمپانی سهامی عام ( مراجعه کنند .
الف ) میزان سرمایه
دستکم سرمایه برای تشکیل کمپانی سهامی عام , ( 5 میلیون ( ریال است . صد رد صد , اکنون با اعتنا به تورم جان دار , این مبلغ برای تشکیل کمپانی سهامی کفاف نمیدهد , ولی تا ضابطه تغییر تحول نکند , توده سرمایه ( 5 ( میلیون ریالی برای تشکیل کمپانی سهامی عام کافی است .
مبلغ مذکور دستکم مبلغ سرمایه اثبات موسسه ها سهامی است . اگر که سرمایه کمپانی بعداز تاسیس به هر علت از دست‌کم مذکور در ضابطه کمتر شود بایستی کاسه بازه مقرر در ضابطه نسبت به ارتقاء سرمایه تا میزان دست کم مقرر مبادرت به کار آید یا این که کمپانی به مدل دیگری از گونه های موسسات مذکور در ضابطه تغییر و تحول صورت یابد وگرنه هر ذینفع می‌تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیت دار التماس نماید .
با این حال دادگاه مشوق انحلال کمپانی نیست و هر گاه پیشین از صادر شدن رای قطعی موجب التماس انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف مینماید .
براین اساس پولی سرمایه برای تشکیل و دوام کمپانی سهامی رقم خورده شده‌است که کمپانی نمی تواند کمتر از آن سرمایه داشته باشد و هر گاه سرمایه کمپانی به هر علت به کمتر از این پول تنزل پیدا کرد بایستی نسبت به واریزی مبلغ تا سقف مبلغ رقم خورده و یا این که تبدیل کمپانی به دسته دیگری از اشکال موسسات نوشته شده در ماده 19 ضابطه افراد حقوقی و موسسه ها تجاری مبادرت شود . چون در گونه های متعدد موسسه ها غیرسهامی درج شده در ضابطه دست کم سرمایه ای نیست و به این ترتیب کمپانی سهامی با هر مبلغ سرمایه میتواند سوای گونه های رسمی با رعایت قانون ها کمپانی مورد تبدیل به هر مدل کمپانی دیگری تبدیل شود . در صورتیکه تبدیل انجام نگیرد هر ذینفع یعنی سهامدار , طلبکار و مدیریت و بازرس میتواند به دادگاه مراجعه و تقاضای انحلال کمپانی را کند . دراین مورد نیز دادگاه سماجت بر انحلال کمپانی ندارد و در‌صورتی‌که قبلی از صادر شدن رای قطعی در جریان دادرسی ایراد برطرف شود رسیدگی موقوف خواهد شد . البته در ضابطه 1392 این شیوه چاره با ایراد ماده 20 ق . ا . ح . ش . ت مواجه است .
همان گونه که اشاره شد , بخش اکثر سرمایه کمپانی سهامی عام از روش فروش سهام به مردمان تامین می شود . لذا در ماده 252 ضابطه گذار پولی را که برای تشکیل کمپانی سهامی عام گزینش و مقرر نموده اند که سایر آن در پروسه بعدی طبق اساسنامه وصول خواهد شد . در ضابطه 1347 هم از همین روش پیروی شده بود و برای تاسیس موسسه ها سهامی عام موسسین باید اقلاَ بیست درصد سرمایه کمپانی را خویش تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به اسم کمپانی در شرف تاسیس نزد یکی بانک ها سپرده بعد از آن اظهارنامه ای به پیوست طرح اساسنامه کمپانی و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضاء همگی موسسین رسیده باشد در تهران ها به دایره ثبت موسسه ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت های وجود نداشت به سازمان ثبت ورقه ها و املاک مراجعه میشود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۲:۵۳
علی امیرحسینی

در حقوق و دستمزد انگلیس دو طریق متعدد بازرسی پیش گویی شده‌است :
1 - درباره‌ی اولیه , وزارت تجارت و صنعت بازرسان را انتخاب می نماید تا کارها کمپانی را بررسی نموده و گزارش کنند . این بازرسی خیلی قانونی و به صورت بدون واسطه است . قابل ذکر است , انتخاب این گونه بازرسان از سمت وزارت فوق ممکن است به خواهش خویش کمپانی باشد که دست کم 200 عضو یا این که اعضایی که دارنده دستکم یک دهم سهام منتشره میباشند این التماس را صورت می دهند , در‌این‌صورت‌ این سهامداران می بایست هزینه را پرداخت کنند .
در برخی مواقع بازرسی ممکن است از سمت دادگاه انجام گیرد . به هنگام بازرسی ها عمدتاَ با روش نخستین فوق ممکن است این سود نتیجه ها شود که فیک یا این که خوی خطا دیگری صورت پذیرفته یا این که این که اعضای کمپانی همگی داده ها را که به صورت سنجیده مورد توقع بوده نداده اند . یا این که این‌که صاحب حقیقی وواقعی سهام یا این که در دست گرفتن کنندگان حقیقی وواقعی کمپانی را معین نکرده اند . اما این بازرسی در هنگامی که منافع همگانی ایجاب نماید ممکن است به چاپ رسد .
2 - مورد و دسته دوم بازرسی که ممکن است از سمت وزارت فوق الذکر صورت بپذیرد در مرحله ذیل خیس و غیرقانونی است , گزارش آن چاپ نمی‌شود . بلکه از کمپانی منظور می شود که اوراق مختص را جهت بازرسی ارائه دهد و در شرایطی که ورقه ها در دست نیستند از کمپانی منظور می شود که در کجا می توان این ورقه ها را یافت .
هر گاه کمپانی مراد فوق را اجابت نکند ممکن است مورد بازخواست و تنبیه قرار بگیرد . روش دوم مخارج متعددی را در برندارد و در بخش اعظمی از بازرسی ها از مدل دوم به کار گیری می شود .
اثر ها و پیامدهای بازرسی در دستمزد انگلیس

بازرسی ممکن است اثراتی به دنبال داشته باشد . هر گاه مبادرت مجرمانه ای واضح شود یا این که شخصی مظنون به فعالیت مجرمانه باشد یافته های بازرسان ممکن است تعقیب وزارت فوق را درپی داشته باشد . یا این که ممکن است موجبات انحلال کمپانی و یا این که موجبات جبران ضرر را آماده کند ولی چنانچه قرار است موجبات جبران ضرر آماده شود به موجب ضابطه سال 2006 , وزارت فوق به اسم کمپانی چنین دعوایی طرح می نماید .

ثبت کمپانی
در پرونده Norwest Holst Ltd V . Secretary of state for Trade ( 1978 ) , درین پرونده hord Dening تیتر نمود از سال 1948 قوانین با ارزشی در رابطه ضابطه شرکتهای وجود داشته , اکثری از بازرسی ها از سمت بازرسان صورت گرفته , درین پرونده وزیر تجارت و صنعت بیرون از اختیارات فعالیت نموده است . وی بایستی ابتدا به کمپانی اخطار میکرد و به آنان مجال می داده و در عین هم اکنون وزیر باید عوارض کافی می داشت در حالی که اینگونه کمبود . براین اساس رای دادگاه بر این قرار گرفت که وزیر غلط کرده که بازرسان را منصوب کرده زیرا هیچ توجهی نداشته و در غایت دلیل شد که ضابطه در‌حالتی که وجود بازرس را موجه می داند که بر پایه ی عدالت باشد . در پرونده دیگری که دستور بازرسی انجام شد مرتبط با پرونده Press Ltd 3 Re Pergamonبود . درین پرونده مدیران کمپانی Maxweii و غیره بودند که‌این این موسسه به موجب ماده 165 ضابطه 1985 ذیل بازرسی قرار گرفت البته مدیران تیتر کردند که بازرسی نباید صورت پذیرد و خویش را ملزم به پاسخگویی به سوال های ندانستند . بلکه تیتر کردند که باید یک اطمینان از قبلی به آن‌ها داده شود . در کار اقدامات طوری انجام شد که بیان کننده یک تحقیق قضایی است . بازرسین که موردها امتناع را به دادگاه اعلام کردند , دادگاه پژوهش رای اعطا کرد که مدیران مستحق چنین اطمینانی نیستند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۰۹:۰۷
علی امیرحسینی

شرکت های تعاونی تولیدی مثل دامداران , کشاورزان , رویش دهندگان زنبور عسل یا این که صاحبان صنعت های و هر گروهی دیگر که در جایگاه تولیدی نام برده گردیده اند , در صورت تشکیل تعاونی برای تامین نیازهای خویش از دسته تعاونی های توزیعی ( تامین کننده نیاز تولیدکنندگان ) محسوب میشوند .
• عضویت در کمپانی تعاونی توزیعی

عضو در موسسات تعاونی , فردی است ( واقعی ( که دارای شرایط درج شده درین ضابطه بوده و ملتزم به هدف ها بخش تعاونی و اساسنامه رسمی آن تعاونی باشد و چنانچه کمپانی در زمره تعاونی های تولیدی محسوب گردد , عضو موظف است شخصاَ هم در تعاونی اشتغال پیدا نماید . همینطور در تعاونی های یک سری منظوره به نسبت دادن تبصره 2 ماده 8 ضابطه بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی اگر عضویت مطلق باشد و همگی اشخاص بتوانند به صورت آزادانه عضویت کمپانی را علم آموزی کنند ; داشتن عضو غیرشاغل هم مجاز تلقی شده است . لکن هیات مدیره و مدیرعامل می بایست از دربین اعضاء مشغول به کار گزینش شوند .
وضعیت عضویت در تعاونی ها
وفق ماده 9 مقرر در ضابطه بخش تعاونی اقتصاد کشور‌ایران موقعیت عضویت به قرار زیر است :
1 - داشتن ملیت کشور‌ایران ;
2 - عدم ممنوعیت رسمی و حجر , منجمله ورشکستگی به تقصیر ;
3 - عدم سوء پیشینه کیفری در جریمه‌ها مرتبط با ارتشاء , اختلاس و کلاهبرداری ;
4 - التماس کتبی عضویت و تعهد رعایت قوانین اساسنامه تعاونی ;
5 - عدم عضویت در تعاونی شبیه .
دست کم و حداکثر تعداد عضو
تعداد عضو در تعاونی ها بر طبق مولفه هایی همچون نسبت سرمایه , مجال اشتغال , گونه کار و رعایت اصل عدم تمرکز و تداول گنج , بوسیله آئین طومار ای گزینش می شود که به ثبت وزارت تعاون میرسد , اما در هر حال , تعداد اعضاء نباید کمتر از 7 نفر باشد . در این زمینه می بایست اذعان کرد کمپانی تعاونی به دو قسم است : ( کمپانی تعاونی عام ( که شرکتی است که عضویت در آن برای همگی آزاد است . تعداد اعضاء در‌این تعاونی ها دستکم ( 500 ( نفر و بر طبق گونه تعاونی که وزارت تعاون گزینش کرده مشخص و معلوم می شود . تعداد اعضای شرکت ها تعاونی مصرف , دست‌کم ( 250 ( و در شرکتهای تعاونی آرامبخش حداکثر ( 500 ( نفر گزینش شده است . این ملاک در موسسات اشتغال زا با رعایت دست کم نباید از تعداد مجال های شغلی همیشگی طرح کمتر باشد و در بقیه موسسه ها برای حداکثر تعداد اعضای تعاونی , محدودیتی نیست .
در کمپانی تعاونی یگانه , عضویت در آن برای گروهی مختص نظیر کارگران , دانشجو ها , کشاورزان , زنان , پزشکان و وکلای دادستانی و شغل ها مختص و نظایر این ها با رعایت موقعیت آزاد انتخاب می شود .
در موسسه ها تعاونی همگی با نیز برابرند و کلیه همکار یکدیگرند و از نگاه نژاد , لهجه , رنگ , پوست , تابعیت , شغل و غیره هیچکدام از اعضاء بر دیگری برتری ندارند .
دست کم سرمایه کمپانی تعاونی
برای اندازه سرمایه کمپانی تعاونی دست کم مقرر شده‌است . به موجب راهبرد تشکیل تعاونی ها , دست‌کم سرمایه برای تشکیل موسسات تعاونی عام و مختص , به ترتیب یکصد میلیون ریال و روستا میلیون ریال , انتخاب میگردد . هر تعاونی زمانی تشکیل و ثبت می شود که دست کم یک سوم سرمایه آن تادیه و در‌حالتی که به صورت نقدی و جنسی باشد , روز‌نگار و تسلیم شده باشند . قابل ذکر است که تعاونی های مذکور بعد از تشکیل در زمان کار هم می بایست پیوسته مبالغ دستکم سرمایه های فوق را داشته باشند .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۰۳:۲۷
علی امیرحسینی

اختیاری یا این که الزامی بودن استعمال از مارک و نشانه تجاری

آیا ثبت نشانه ناخواسته است یا این که به گزینش خویش ما میباشد ؟ به موجب ضابطه , ثبت علامتها تجاری ازروی اراده است , مگر در مواقعی که دولت آن را ناخواسته نماید . براین اساس ثبت کردن مارک مطابق آئین طومار آن ناخواسته نیست . بدین مفهوم که اگر کسی آرم برای کالای خویش گزینش کرد و به کار گیری نمود البته آن را به ثبت نرساند ضابطه او را زور نمی‌کند . با این حال , در حین ما بیش تر از پیش مارک و ثبت نمودن آن دارای اهمیت است . برندها به صاحبانشان یاری می نمایند تا به راحتی محصول ها خویش را معرفی و خصوصیت های آن را ابلاغ کنند و در میدان رقابت تجاری بتوانند خویش را نسبت به سایرافراد مختلفی نمایند .
در‌صورتی‌که برندتان را به ثبت برسانید , میتوانید از کسانی که از مارک شما به کارگیری می نمایند گلایه نموده و آنها را بدون چاره به تغییر دادن اسم و چه بسا پرداخت غرامت به خویش فرمایید . علاوه بر این :

ثبت مارک
- مارک و ثبت آن , به حیث اعتباری که به کمپانی و کالا تولیدی میبخشد این قابلیت را مهیا میاورد تا بنگاه های اقتصادی بتوانند از شرکت های مالی متفاوت , وام دریافت کنند .
- ثبت نمودن مارک قادر است برای سهامداران ساخت قیمت افزوده سهام نماید و به تبع آن , سبب ساز ارتقا درآمد کمپانی گردد .
- مارک ابزاری برای بازاریابی کمپانی و ساخت وجهه همگانی است .
- مارک بعد از ثبت شدن , قابل جابه جایی است و می توان آن را انتقال بخشید .
- مارک یکی عارضه ها تشویق شرکتهای به سپرده گذاری بیشتر در جهت بهبود کیفیت متاع میباشد .
علامتها قابل ثبت و غیرقابل ثبت

به موجب ماده 1 ضابطه ثبت علایم تجاری و اختراعات : ( نماد تجاری عبارت است از هر قسم نشانه ای از جمله نقش , تصویر , رقم , سخن , عبارت , مهر , لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص فرآورده صنعتی , تجاری یا این که فلاحتی اختیار می شود . ممکن است یک آرم تجاری برای تشخیص امتیاز فرآورده جماعتی از زارعین یا این که کد خدا صنعت و یا این که کالا یک شهر و یا این که یک حیطه از میهن اختیار شود ( .
از ماده فوق مستفاد می شود که مدل آرم جنبه حصری ندارد , بلکه قادر است با دقت به اختراع اشخاص به صورت لغت ها , حروف , ارقام , تصاویر به عمل رود . در ثبت مارک , بایستی به‌این نکته اعتنا داشته باشید که مارک شما بایستی با مارک ثبت شده به وسیله رقبای شما مختلف باشد و طراوت داشته باشد .
علامت ها تجاری غیرقابل ثبت :

واژه و کلمه های عام . به عنوان مثال , در‌صورتی‌که کمپانی شما قصد دارااست نماد تجاری ( پلاستیک ( را برای فروش پلاستیک ثبت نماید , تقاضانامه ثبت این آرم مردود خواهد شد زیرا ( پلاستیک ( کلمه و واژه ای عام برای این مال است .
کلمه های تعریف کننده . این واژگان کلماتی می‌باشند که معمولاَ در تجارت به خواسته تعریف مال متبوع به فعالیت می‌روند . مثلا واژه ترش برای تولیدها لواشک قابل پذیرش نخواهد بود زیرا متاع را تعریف می نماید . به این ترتیب به کار گیری از کلمه های کیفی مانند ( شایسته ترین ( , ( کلاسیک ( یا این که ( نوآورانه ( مردود خواهند شد مگر این که جزء یک نشان مختص باشند .
نشانه ها گم راه کننده . این نشانه ها , علائمی می باشند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت , کیفیت یا این که مبدا جغرافیایی فرآورده گم راه بوجود می‌آورد .
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۹ ، ۲۲:۳۶
علی امیرحسینی

چرا ثبت مارک شغل ها خانگی اثر گذار است ؟

پیش از هر چیز , به توضیح مختصری راجع به شغل ها خانگی می‌پردازیم . شغل ها یا این که کسب و عمل خانگی , به آن مدل از کار هایی که بوسیله عضو یا این که اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و فعالیت فارغ از مزاحمت و تولید اخلال در ادب واحدهای مسکونی همجوار صورت می‌گیرد و سبب به ساخت سرویس و یا این که کالای قابل عرضه به بازار بیرون از محیط مسکونی می‌گردد , گفته می شود .
امروزه , حالت و محدودیت هایی نظیر مشکلات جسمی , حفظ از فرزند یا این که سالمند , خلل در تامین هزینه های و اجاره محل عمل و یا این که چه بسا قصد به کار در خانه , موجب بروز و بسط شغل ها خانگی شده‌است . بعضی از مشاغل قابلیت و امکان این‌که در منزل صورت بپذیرد را دارااست و مجموعاَ تفاوت خاصی با بیرون از منزل نمی‌کند . این مسئله موجب می شود تا افراد اکثری شاغل شده و درآمد داشته باشند . از بعضی از اشکال شغل ها خانگی می شود به تهیه و تنظیم اشکال طعام , رشد گیاه های دکوری , دوزندگی و پباده سازی خرقه , کسب و شغل های آنلاین کوچک , ترجمه و مقاله نویسی , نگارگری , سفال گری , مجسمه سازی و . . اشاره نمود .
در‌صورتی‌که دوست دارید شما هم درین فن برای خویش فی مابین تمام رقبایی که در این باره شاغل میباشند جایی گشوده فرمائید و مشتریان بیشتری جذب فرمائید , بایستی ابتدا برای خویش اسم تجاری قابل قبولی تعیین فرمایید و آنگاه آن را به ثبت برسانید . به این دلیل‌که :
- در صورت ثبت مارک , شما لوگو و اسم تجاری را صرفا به خویش اختصاص می دهید .
- این عمل وسیله بازاریابی و اساس و پایه تولید مشهوریت و معروفیت هست .
- این فعالیت سبب پرهیز از سوء استعمال های احتمالی اشخاص متقلب و سوجو می شود .
- با ثبت کردن مارک میتوانید با بقیه ایجاد کنندگان رقابتی تندرست داشته باشید .
- با ثبت کردن مارک میتوانید سهامی را برای سهامداران تولید نموده و آن را در بازار سهام عرضه نمائید . در‌صورتی‌که برندی که ثبت میکنید مخاطب بیشتری داشته باشد بها سهام بالا میرود .
- ثبت کردن مارک به ارتقاء فروش کالا شما و شناخته شدن مارک شما در تراز در بین المللی امداد کرده و سبب توسعه عمل شما می شود . به گونه ای که می‌توانید نمایندگی های فروش خویش را در شهرستان ها هم داشته باشید .
- مارک تضمینی واجب و کافی برای مصرف کنندگان و جلب اعتماد آنها است .
- با ثبت مارک می‌توانید به راحتی از این طرز وام دریافت نمائید .
- در صورت ثبت کردن مارک , شما کار کشته به فروش و یا این که واگذاری آن خواهید بود .
- این فعالیت بخشی از الزامی و لازم موافقتنامه های اعطای نمایندگی هستند .
- این قابلیت موجود هست که ثبت مارک سرمایه و بودجه حساس و با ارزش کسب و عمل باشد .
چه کسانی می‌توانند نسبت به ثبت مارک شغل ها خانگی مبادرت کنند ؟

هر فرد از جمله واقعی یا این که حقوقی ( کمپانی یا این که شخص ) مدارکی نشانه بر ایجاد – توزیع – بسته بندی – خرید و فروش و یا این که واردات و صادرات فرآورده و یا این که مدارکی جهت عمل در مسئله خدماتی یگانه داشته باشد می‌تواند در به عبارتی موضوع تقاضای ثبت کردن مارک یا این که اسم و لوگوی خویش را بدهد .
مدارک ما یحتاج برای ثبت مارک شغل ها خانگی چه می باشد ؟
- سه ورژن اسکن از اظهارنامه ثبت کردن مارک شغل ها خانگی بایستی ارائه گردد .
- ارائه مدارک هویتی و شناسایی شخص درخواست کننده
- یک کدام از برندهای تجاری را بر روی اظهارنامه الصاق کرده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۶:۳۵
علی امیرحسینی

مدت اعتبار نماد تجاری و تمدید ثبت آن

نشانه ای که در محل کار ثبت شرکتهای و مالکیت صنعتی ثبت می شود از مورخ تسلیم اظهارنامه مورد حمایت است و بازه زمانی اعتبار نماد ثبت شده دهه است ولی صاحب و مالک نشانه یا این که قائم منزلت یا این که وکیل وی قادر است تا شش ماه بعد از انقضای بازه اعتبار آن هر دهه یکبار تجدید ثبت کند در‌این حالت حق به کارگیری انحصاری دهه با صاحب و مالک آرم خواهد بود و به همین شیوه نیز با تجدید ثبت حق مزبور برای دهه دیگر تضمین می شود . تقاضای تجدید ثبت نماد بایستی در دو ورژن تهیه و به امضای صاحب و مالک آرم یا این که قائم رده یا این که وکیل وی رسد و مثال آرم در روی آن الصاق شود .
تمدید ثبت آرم تجاری دنباله ثبت مهم در محل کار ثبت می شود و مدرک طومار تمدید ثبت صادر و تسلیم صاحب آرم یا این که وکیل او می شود . مدرک طومار تمدید ثبت دربرگیرنده مندرجات مدرک طومار مهم با اعمال تغییرات اضطراری و هم برهه زمانی اعتبار و مورخ انقضای آن خواهد بود .
در حین تمدید تقاضای نماد تجاری صاحب آن می‌تواند تقاضای کاهش طبقه مال خویش را داشته باشد . هر گاه در موقع تجدید ثبت , تغییری در نماد داده شود قانون ها مرتبط با تغییرات از هر لحاظ بایستی کاملاَ رعایت گردد . در واقع , هر مدل تغییر تحول در نماد و برند ثبت شده و یا این که گسترش لیست محصولات , از جمله صنعتی و کشاورزی یا این که ارتقاء موضوعات خدماتی و اضافه کردن طبقه یا این که طبقات محصول با خواهش تازه انجام پذیر است که نیاز به بررسی های اضطراری هم دارااست .
تجدید ثبت در صورتی‌که که تغییری در نماد داده نشده باشد محتاج به اطلاع رسانی نیست هر گاه زمان اعتبار نماد منقضی شده باشد ثبت آن از سوی صاحب و مالک نماد یا این که بقیه افراد تابع تمامی ضوابط و تشریفات مرتبط با ثبت علایم خواهد بود . افراد ذینفع میتوانند در پیاله سی روز از مورخ تکثیر اطلاع رسانی مربوط اعتراض خویش را تسلیم کنند .
برای تمدید نماد تجاری مدارک پایین مایحتاج است :

برای افراد حقوقی :
- ارائه خبر نامه آخری تغییرات اعضای هیئت مدیره ( دارندگان حق امضا )
- تصویر شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا
- ارائه اصل یا این که تصویر تصدیق ثبت شده
- مهر و امضاء وکالتنامه
برای افراد حقیقی و واقعی :
- تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب و مالک آرم
- ارائه اصل یا این که تصویر تصدیق ثبت شده در دو ورژن
- مهر و امضاء وکالتنامه
فرآیند تمدید ثبت نماد تجاری به قرار پایین است :

- مراجعه به مقر اینترنتی مالکیت صنعتی
- گزینش مورد ثبت گونه های التماس ( رفع نقص , پرداخت حق الثبت , تمدید , انتقال و . . . )
- درج شماره اظهارنامه و سر
- تعیین زمینه تمنا ( خواهش تمدید )
- وارد نمودن نوشته التماس و ثبت داده ها مراد شده
- اضافه کردن ضمایم تحمیلی
- باز بینی داده ها و تایید داده ها
- پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه
- بررسی درخواست‌کردن بوسیله متخصص ذی‌ربط ( درصورتی که در داده ها وارداتی اختلال و نقصی وجود نداشته باشد , از شما دعوت می شود تا به همراه اصل مدارک به صورت حضوری به سازمان مراجعه‌نمایید ) .
- صادر شدن سند طومار تمدید آرم تجاری و تسلیم آن به متقاضیبرای تمدید تقاضای آرم تجاری ابتدا بایستی هزینه آن پرداخت گردد . هزینه تمدید نماد تجاری دقیقاَ نظیر ثبت نماد تجاری تازه است با این تفاوت که هزینه چاپ مجله قانونی از آن کم می شود زیرا همانطور که گفتیم , برای تمدید نیازی به اطلاع رسانی خبرنامه نیست و هر آنچه که 10 سال قبل به ثبت رسیده عیناَ برای 10 سال آتی به تمدید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۶:۲۷
علی امیرحسینی

اول – برخورداری از حقوق و دستمزد , پشتیبانی ها و وام ها یکسان با سپرده گذاری فرنگی

ممکن است از جمله ابتدایی ترین حقوق و دستمزد , برخورداری از خلق و خوی متساوی با سایرافراد باشد . به رغم این‌که اکثری از کشورها جهت جذب سرمایه گذاران به اعطای حقوق و دستمزد و تسهیلاتی بیش تر از سرمایه گذاران داخلی خویش مبادرت میکنند , لکن به حیث میرسد در صورت مساعد بودن موقعیت مرزوبوم برای سپرده گذاری , صرف اعطای دستمزد هم اندازه با سرمایه گذاران داخلی , سرمایه گذاران فرنگی را به مرزوبوم جذب خواهد نمود .
در این سمت ماده 8 ضابطه سپرده گذاری چنین مقرر می‌نماید : ( سپرده گذاری های فرنگی شامل این ضابطه از همگی دستمزد , حمایت‌ها و تسهیلاتی که برای سپرده گذاری های داخلی موجود هست به صورت یکسان برخوردار هستند . ( در ماده مزبور به حقوق و دستمزد , پشتیبانی ها و وام ها اشاره شده‌است که به لحاظ میرسد آنان همانا ( حقوق و دستمزد ( معادل می‌باشد . مراد از حقوق و دستمزد هم اندازه آن است که قانون ها و قانون ها درباره ی سپرده گذاری داخلی و فرنگی به صورت یکسان اعمال خواهد شد . به ابلاغ دیگر , در اخلاق و رفتار با سرمایه گذاران فرنگی در‌این مرز و بوم تبعیضی صورت نخواهد گرفت .
درپی عبارت ( حقوق و دستمزد ( , قانونگذار به ( حمایتها ( و ( وام ها ( اشاره کرده است . به‌این معنی که در هر جا که از سرمایه گذار داخلی حمایت گردد , از سرمایه گذار فرنگی هم حمایت خواهد شد . به همین ترتیب درصورتی که تسهیلاتی به سرمایه گذار داخلی اعطا شد , سرمایه گذار فرنگی هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود و به او هم چنین تسهیلاتی اعطا خواهد شوید .
قابل ذکر است این ماده از جمله موادی هست که در حین ثبت آن با اختلاف نظرهایی همراه بود . در طرح اول ضابطه سپرده گذاری به جای ( پشتیبانی ها ( , عبارت ( معافیت ها ( مقرر شده بود و از این جهت مورد اعتراض بعضا از نمایندگان مجلس واقع شد . دلیل معارضان حاکی از آن بود که معافیت های مالیاتی در سرزمین به حیث ضرورت فعال‌ساز‌ی ایجاد در قسمت های محروم مرزوبوم و به حیث حمایت از بخش محرمانه که ضرورت دارااست تقویت شود , داده می شود و هر که از بیرون مرزها سرمایه خویش را میاورد و دفتر خویش را تعیین می نماید , قاعدتاَ بخش محرمانه ضعیفی نیست که معافیت های مالیاتی , به صورت لزوم , در اختیار آن‌ها هم قرار گیرد .
از آن جا که به رغم وجود بعضی نظرهای مخالف , اکثریت نمایندگان موافق ماده مزبور بودند , نوشته ماده به به عبارتی صورت مورد ثبت واقع شد . لکن درپی اختلال شورای پاسبان مبتنی بر این‌که معافیت برای بیگانگان برخلاف قانون اساسی کشور است , عبارت ( معافیت ( از نوشته ماده حذف شوید و ( حمایت‌ها ( جایگزین آن شد .
درهرحال , سپرده گذاری های فرنگی از همگی حقوقی که برای سپرده گذاری های داخلی حال و روز شده به صورت یکسان برخوردار می گردند و از تمامی معافیت های مقرر در ضابطه مالیات های بی واسطه , از جمله معافیت پانزده ساله ای که صرف حیث از سرمایه گذاران داخلی و فرنگی برای افراد حقیقی و واقعی و حقوقی که در بخشها آزاد به گونه های کار های اقتصادی اشتغال دارا‌هستند مقرر شده است , فایده مند میگردند .
دوم - تضمین در قبال ملی شدن و سلب مالکیت رسمی

از سایر تضمین هایی که ضابطه سپرده گذاری برای سرمایه گذاران فرنگی در لحاظ گرفته است , تضمین در قبال ملی شدن و سلب مالکیت رسمی است . به‌این توضیح که طبق قانون ها میان المللی , به دست آوردن اموال خارجیان می بایست به صورت رسمی صورت گیرد . به عبارت دیگر ,

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۲:۱۱
علی امیرحسینی

لزوم ثبت کمپانی فرنگی , شعبه و نمایندگی چه می‌باشد ؟

علی رغم آن که ضابطه اذن ثبت یا این که نمایندگی شرکت ها فرنگی و آئین طومار اجرایی آن , هیچ مدل اشاره ای به لزوم ثبت شعبه یا این که نمایندگی موسسه ها فرنگی ندارند و صرفا اذن ثبت آنان‌را با رعایت قوانین مخصوصی صادر نموده اند , با وجود این زیرا به موجب ضابطه فوق موسسات فرنگی می‌توانند ( در چارچوب مقررات و ضوابط مملکت به ثبت شعبه یا این که نمایندگی خویش مبادرت نمایند ( و به موجب ضوابط و قانون ها مرزوبوم لزوم ثبت آن‌ها لازم قلمداد شده است , به این ترتیب موسسات فرنگی خیر فقط به ثبت شعبه و نمایندگی های خویش مجاز میباشند , بلکه برای عمل در کشور‌ایران ملزم به ثبت خواهند بود .
طبق ماده 3 ضابطه ثبت شرکتهای , تصویب شده 1310 : ( از مورخ اجرای این ضابطه هر کمپانی فرنگی برای این که بتواند توسط شعبه یا این که نماینده به کارها تجاری یا این که صنعتی یا این که مالی در جمهوری اسلامی ایران اقدام کند می بایست در مرزوبوم با اهمیت خویش کمپانی رسمی شناخته شده و در سازمان ثبت ورقه ها تهران به ثبت رسیده باشد . ( سوالی که درباره با ماده مزبور که هنوز به قوت و اعتبار خویش باقی میباشد , مطرح میشود این است که کمپانی فرنگی برای آن که بتواند در کشور‌ایران از روش شعبه یا این که نمایندگی به عمل سرگرم شود , چه چیزی می بایست در سازمان ثبت موسسه ها ثبت گردد ؟ چون از یک سو همان طور که مراعات شوید ماده 3 یاد شده به لزوم ثبت خویش کمپانی فرنگی اشاره داراست و همینطور بعضا از مواد آئین طومار ضابطه مزبور به عنوان ( نظامنامه اجرای ضابطه ثبت شرکت های ( تصویب شده 1310 به لزوم ثبت شعبه و نمایندگان آن دقت داراست , درحال حاضر آن که از طرف دیگر آئین طومار ثبت شعبه یا این که نمایندگی , تصویب شده 1378 صرفا به روش ثبت شعبه یا این که نمایندگی اشاره کرده است , سوای آن که توجهی به ثبت خویش کمپانی فرنگی داشته باشد .
در جواب بدین سوال به حیث می‌رسد که بایستی به هرمورد از دو جور قانون ها یاد شده به توجه اعتنا گردد تا در صورت قابلیت و امکان در میان آنان عده شود , در غیر این صورت معلوم گردد که کدام نوع از ضوابط بر مدل دیگر برتری و ارجحیت دارااست .
از مطالعه ظریف ضوابط تصویب شده 1310 چنین استباط می شود که آن چه که بایستی در کشور‌ایران به ثبت رسد , ابتدا : خویش کمپانی فرنگی و دوم : شعب و نمایندگان کمپانی فرنگی است . این قضیه خیر فقط از مفاد ماده 3 ضابطه ثبت شرکتهای , بلکه از مفاد ماده 5 نظامنامه یاد شده هم استباط می شود . طبق ماده 5 مزبور : ( برای ثبت هر کمپانی فرنگی نثار سندها تحت حتمی است . . . ( به این ترتیب به صورت جدا خویش کمپانی فرنگی می بایست ثبت شود . البته درخصوص ثبت نماینده با مواد تحت روبرو هستیم . به موجب بند 3 ماده فوق از جمله این ورقه ها ( یک ورژن مصدق از اختیارنامه نماینده بیشتر کمپانی در جمهوری اسلامی ایران و در شرایطی که که کمپانی یک‌سری نماینده غیر وابسته در کشور‌ایران داشته باشد یک ورژن مصدق از اختیارنامه هریک از آنها ( می‌باشد . طبق مواد 10 , 11 و 12 نظامنامه فوق الاشعار در حالتی که نماینده بیشتر یا این که غیروابسته کمپانی فرنگی تغییر تحول یابد , این زمینه می بایست ثبت شود . مضاف بر اینکه طبق ماده 8 به عبارتی نظامنامه , ثبت شعبه هر کمپانی فرنگی به ارائه مدارک متعلق است و طبق ماده 11 آن , در‌حالتی که شعبه جدیدی تاسیس شود , بایستی ثبت گردد . براین اساس فیض میگیریم که ثبت هر مورد از کمپانی فرنگی , نماینده و شعبه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۹ ، ۰۶:۵۴
علی امیرحسینی

آشنایی با کمپانی تضامنی و نسبی

شرکتهای تضامنی و نسبی در زمره شرکتهای افراد می‌باشند .
در تعریف موسسات تضامنی بایستی اظهار‌کرد شرکتی است که در زیر نام مخصوصی برای کارها تجاری فی مابین دو یا این که یکسری نفر , متعهد تضامنی تشکیل می شود و چنانچه میزان دارایی کمپانی برای همگی قروض کمپانی کافی نباشد , هر مورد از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض است . ( ماده 116 ق . ت ) در تعریف کمپانی نسبی نقل شده شرکتی است که برای کارها تجاری پایین نام اختصاصی میان دو یا این که تعدادی نفر تشکیل و مسئولیت هریک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در کمپانی نهاده اند . ( ماده 183 ق . ت ) این موسسه موسسات غالباَ از سمت اشخاصی تشکیل می شود که به یکدیگر اعتماد دارا هستند . در انگلستان بدین این مجموعه شرکتهای partnership تفسیر می شود و در کشورهای انگلوساکسون این موسسه شرکتهای شخصیت حقوقی ندارند در دستمزد کشور ایران کمپانی تضامنی و نسبی دارنده شخصیت حقوقی جدا است و بودجه آن از بودجه شرکاء جداست و ممکن است ورشکسته اعلام گردد چون تاجر تلقی می شود . ( ماده 412 ق . ت ) در صورت ورشکستگی کمپانی , طلبکاران کمپانی نسبت به میزان دارایی کمپانی بر طلبکاران خویش شرکاء ارجحیت دارا هستند . شخصیت حقوقی کمپانی تا آن جا از شخصیت شرکاء جداست که ورشکستگی کمپانی با ورشکستگی شرکاء و ورشکستگی شرکاء یا این که ورشکستگی کمپانی ملازمه ندارد . ( ماده 128 ق . ت ) . سود این استقلال شخصیت این است که ملیت کمپانی از ملیت شرکاء هم جداست , اگر چه که در دست گرفتن شرکاء بر این مدل کمپانی از موسسات دیگر بیشتر است .
بررسی میزان مسئولیت شرکاء

در کمپانی تضامنی , در شرایطی که که بعداز انحلال و تصفیه کمپانی , خواه این انحلال ناشی از ورشکستگی یا این که از روی اراده باشد , مشخص شود کمپانی ناتوان از پرداخت جزو بدهی های خویش است , هر مورد از بستانکاران حق مراجعه به اموال فردی یک یک شرکاء نسبت به کل بدهی کمپانی را داراست . چون که مسئولیت شرکای این مجموعه ( کمپانی تضامنی ) نیز تضامنی و نیز نامحدود و بی رابطه با سهم هر سهیم در کمپانی است .
بخش دوم ماده 124 ق . ت مسئولیت نامحدود و تضامنی شرکاء را به‌این نحو ابلاغ میدارد :
( . . . . در هر حال هیچ یک از شرکاء نمی توانند به نسبت دادن این‌که میزان قروض کمپانی از میزان سهم وی در کمپانی تجاوز می‌نماید از تادیه قروض کمپانی امتناع ورزد . تنها در رابطه ها دربین شرکاء مسئولیت هریک از آنها در تادیه قروض کمپانی به نسبت سرمایه خواهد بود که در کمپانی نهاده است آن نیز در صورتیکه که در کمپانی طومار ترتیب دیگری اتخاذ نشده باشد ( .
نامحدود و تضامنی بودن مسئولیت شرکاء برای پشتیبانی از افراد ذی نفع و فقط در قبال آنان کاربرد داراست و شرکاء در ارتباط ها دربین خویش مشمول قاعده مسئولیت به نسبت سرمایه در کمپانی است .
در نصیب انتها ماده 124 بالا , قابلیت و امکان اتخاذ ترتیب دیگر در کمپانی طومار را تجویز کرده است ولی این توافق صرفاَ در رابطه ها در بین خودشان حاکم است و علیه افراد ثالث اعتباری ندارد چون ضابطه آمره است .
حالت فوق الذکر درخصوص شرکت ها تضامنی , درباره با کمپانی نسبی از پیچیدگی کمتری شامل است . در کمپانی نسبی مسئولیت هر مورد از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در کمپانی نهاده است . در سود , در کمپانی نسبی میزان سرمایه ای که سهم دار در کمپانی داراست و تعهداتی که از شرکت کردن او به توشه میاید تعادل منطقی موجود هست . هم اکنون در‌صورتی‌که در کمپانی با یک میلیون سرمایه و یک میلیارد بدهی پرداخت نشده بعد از انحلال کمپانی ,


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۹ ، ۰۲:۳۱
علی امیرحسینی

موارد انحلال کمپانی سهامی :

مورد ها انحلال کمپانی سهامی گاه در ضابطه پیش گویی شده‌است در‌این حالت انحلال رسمی است و گهگاه کمپانی به امر دادگاه منحل می شود در این حالت انحلال قضایی است .
• الف - انحلال رسمی
قواعد همگانی انحلال شرکتهای درخصوص کمپانی سهامی قابل اعمال است .
طبق بند 1 و 2 ماده 186 ضابطه افراد حقوقی و شرکتهای تجاری کمپانی سهامی در نکات زیر منحل می شود :
1 - زمانی که کمپانی موضوعی را که برای آن تشکیل‌شده شده‌است انجام داده یا این که انجام آن ناممکن شده باشد .
2 - کمپانی برای بازه مشخص تشکیل شده و آن بازه منقضی شده باشد , مگر این که زمان مذکور قبلی از انقضاء تمدید شود .
3 - مجمع همگانی فوق العاده به هر عاملی به انحلال کمپانی رای دهد .
4 - مخلوط یا این که جزء‌جزء‌کردن در صورتی‌که که باعث به محو شخصیت حقوقی کمپانی شود .
5 - صادر شدن حکم قطعی دادگاه مبتنی بر انحلال در مواقعی که در ضابطه مقرر شده‌است .
1 - انجام قضیه معلوم
معمولاَ در اساسنامه شرکتهای تجاری زمینه کمپانی حیاتی و اعتنا مختص مشخص و معلوم می شود چون کمپانی تنها در موضوعی قادر است کار داشته باشد که در اساسنامه قید شده‌است و زیرا عمل بیرون از زمینه کمپانی ممنوع است , موسسین تلاش می نمایند بزرگترین دامنه شمول را برای عمل کمپانی تعیین کنند . به نحوی که در مجله قانونی گهگاه دو یا این که سه برگه از خبرنامه به انتخاب قضیه یک کمپانی اختصاص داده می شود .
در کمپانی سهامی انتخاب مسئله کمپانی به لحاظ شرکاء است که حدود عملیات کمپانی را مشخص می نمایند . اما از جهت نگهداری دستمزد بقیه افراد و رعایت مشروعیت رقابت و ممنوعیت گزینش یک مورد برای یک سری کمپانی همنام , سازمان ثبت شرکت های بر تعیین قضیه کمپانی آنالیز دارااست . زمینه کمپانی معمولاَ نوعی گزینش می شود . مثلا شرکتی برای کارها ساختمانی تشکیل و به ثبت میرسد . این تعیین به کمپانی اذن می‌دهد که بعد از انجام یک پروژه ساختمانی مبادرت به ساخت پروژه دیگر کند و یا این که هم‌زمان یکسری پروژه ساختمانی را در امر فعالیت خویش قرار دهد . در این‌حالت قضیه تعیین شده مسئله مستمر انجام کار کمپانی است .
در مواقعی دیگر کمپانی برای انجام پروژه مشخص تشکیل می شود و بعداز آن کمپانی حق ادامه کار در پروژه دیگری ندارد . شرکتی که برای ساخت پروژه ساختمانی معلوم مثل تونل مانش یا این که ساختمان بلند مخابراتی تهران تشکیل می شود , بعداز ساخت موضوعی که به خاطر آن تاسیس و درست شده شده‌است منحل می شود . چون در گزینش قضیه کمپانی کار دیگری گنجانیده نشده است و کمپانی از ابتدا برای انجام زمینه یگانه تشکیل‌شده شده‌است و غیر از آنچه در مجمع همگانی موسس سهامداران بر آن توافق نموده اند کمپانی حق اقدام به فرمان دیگری ندارد . در پایان کمپانی فارغ از زمینه می‌ماند و به صورت قهری منحل می شود .
قضیه مشخص و معلوم کمپانی با نقص‌ دیگری هم مواجه است که عبارت است از عدم قابلیت و امکان به وقوع پیوستن موضوعی که کمپانی برای انجام آن ایجاد شده است . در مواقعی که مورد کمپانی گونه عام فعالیتی رقم خورده شده‌است با عدم قابلیت انجام یک پروژه کمپانی میتواند پروژه دیگری را در فرمان عمل خویش قرار دهد , البته در مواقعی که مورد مشخص و یگانه است در صورت عدم قابلیت و امکان انجام مسئله کمپانی منحل می شود . اما مجمع همگانی فوق العاده با تغییر‌و تحول تصحیح اساسنامه و تغییر تحول مسئله میتواند از انحلال کمپانی دوری کنند چون در‌این‌صورت‌ نقص‌ با اهمیت نبود عزم سهامداران برای ادامه کار کمپانی است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۲۳:۲۴
علی امیرحسینی

نکات با اهمیت در ابطال ثبت مارک

با اعتنا به مفاد مواد 41 و 43 ضابطه ثبت اختراعات , طرح های صنعتی و علامت ها تجاری , نماد ثبت شده تجاری در نکات زیر قابل ابطال و کنسل است :
1 - در صورتی‌که نشانه ثبت شده , توان تمایز گزیده با فرآورده و سرویس ها شبیه را نداشته باشد . یعنی نتواند فرآورده یا این که سرویس ها موسسه صاحب و مالک نماد را از جنس و سرویس ها موسسه یا این که شرکتهای شبیه دیگر , مختلفی سازد .
2 - بر خلاف نظم همگانی یا این که خلق و خوی حسنه و موازین فقهی باشد .
3 - در صورتی‌که نماد گم راه کننده باشد . یعنی مرکزها تجاری یا این که ذهن همگانی را مخصوصا درخصوص مبدا جغرافیایی متاع یا این که سرویس ها یا این که خصوصیات فرآورده و سرویس ها منحرف نماید .
4 - در شرایطی که نشانه عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش و بقیه نشان های مملکتی یا این که حروف اولیه یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به مرزو بوم , ارگانهای فی مابین الدولی یا این که اداره هایی که ذیل پوشش کنوانسیون های در بین المللی تاسیس گردیده اند , باشد امثال آن , سوای دریافت اذن از منبع ذی ربط
5 - در صورتی‌که نشانه ای تقلید از عین یا این که به شیوه گم راه کننده ای مشابه یا این که ترجمه یک آرم یا این که یک اسم تجاری دارنده اشتهار علمی باشد . به عبارت دیگر گزینش نماد تقلیدی به خواسته بهره‌برداری در ایجاد متاع یا این که ارائه خدماتی شبیه جنس یا این که خدماتی باشد که با نماد دارای اهمیت پر اسم و رسم و معرفیت در کشور ایران , ایجاد یا این که ارائه میشود .
6 - در‌صورتی‌که آرم ثبت شده عین نشانه ای باشد که قبلاَ به اسم صاحب و مالک دیگری ثبت شده و یا این که مورخ تقاضای ثبت آن مقدم یا این که دارنده حق تقدم برای به عبارتی مال و سرویس ها و یا این که برای جنس و خدماتی است که به حیث رابطه و شباهت موجب فریب یا این که گمراهی شود .
7 - در شرایطی‌که نشانه ثبت شده عین یا این که مشابه نشانه ای باشد که قبلاَ برای سرویس ها غیرمشابه ثبت و معروفیت پیدا کرد‌ه باشد , منوط بر آن که عرفاَ بین به کار گیری از نماد تقلیدی و نماد دارای اسم و رسم رابطه وجود داشته باشد و ثبت آن به منافع صاحب و مالک آرم گذشته لطمه وارد نماید .
8 - استعمال انحصاری به کارگیری انحصاری و تنهایی صاحب از نشانه جمعی و یا این که فارغ از اطلاع دادن به سازمان مالکیت صنعتی از هر دسته تغییر تحول در قانون ها و وضعیت رسمی که در مواد 31 تا 41 ق - ث - ا - ط - ع پیش گویی شده‌است , از نشانه جمعی ثبت شده شخصاَ استعمال نماید یا این که اذن استعمال از آن را به دیگرافراد بدهد که موجب فریب مرکز ها تجاری یا این که همگانی نسبت به مبدا و یا این که هر ویژگی مشترک دیگر فرآورده و سرویس ها مربوط گردد .
9 - به کار گیری نشدن از آرم ثبت شده دست کم به مقطع 3 سال . از سایر مصادیق تقاضای ابطال به دلیل عدم به کارگیری است . چون ثبت نماد به خواسته به کارگیری از آن میباشد , افراد حق ندارند نشانه ای را به ثبت برسانند که خیر خویش از آن به کار گیری کنند و خیر دیگرافراد چنین حقی را داشته باشند . به این ترتیب , در صورتی‌که آرم ثبت شده شخصاَ یا این که توسط فردی که از سمت وی مجاز بوده است , آن نماد را دست‌کم به برهه زمانی 3 سال بدون نقص از مورخ ثبت تا یک ماه قبلی از مورخ التماس ذینفع , استعمال نکرده باشد و این فرمان در دادگاه ثابت شود به شرط آن که منجر عدم به کار گیری از آرم قوه قاهره نباشد , دادگاه سند طومار آرم ثبت شده را کنسل خواهد نمود .
10 - از موردها دیگری که نماد تجاری فاقد اعتبار می‌گردد , عدم تمدید مقطع اعتبار آن است که در ضابطه مقرر داشته در شرایطی‌که آرم تجاری تمدید نگردد فسخ می شود و در ضابطه ثبت اختراعات و علامت ها تجاری کشور ایران عدم تمدید نشانه و انقضاء دوران اعتبار آن نیازمند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۹:۳۲
علی امیرحسینی

شعبه کمپانی فرنگی

همانطور که اشاره شد , مهم‌ترین دلیلی که یک کمپانی فرنگی به تاسیس شعبه در سرزمین دیگری مبادرت میکند , بازاریابی است . صادرکنندگان اکثر اوقات بدین سود می رسند که تجارت از روش شعب یا این که شرکتهای فرعی بازارهای جدید ای را بر روی تولیدها آن‌ها می گشاید و مشتمل بر ادله پرورش قابل توجهی میباشد . بدین ترتیب برای به وقوع پیوستن چنین هدفی ممکن است کمپانی فرنگی به تاسیس شعبه یا این که کمپانی فرعی مبادرت کند .
تفاوت با اهمیت گزینش کننده در بین این دو دسته قالب حقوقی در آن است که شعبه صرفا قسمتی از وجود صادرکننده در مرزوبوم فرنگی است و از روش دایر کردن دفتر کار یا این که شعبه , صادر کننده شخصاَ در آن مرزوبوم حاضر است , سوای آن که شخصیتی مختلفی و جداگانه از کمپانی با اهمیت داشته باشد . بدین ترتیب در صورتیکه شعبه کمپانی فرنگی درخواست کننده اخذ اعتبار بانکی باشد , بانک به دریافت وثیقه یا این که ضمانت از کمپانی فرنگی مبادرت نمی کند . چون دیون شعبه خویش به خویش دیون کمپانی اساسی خواهد بود . با وجود این موسسه فرعی خلاف شعبه , شخصیت حقوقی جدا از کمپانی فرنگی حیاتی در مملکت فرنگی که در آن به ثبت رسیده است , کسب می‌نماید و چنان چه درخواست کننده اعتبار بانکی باشد , بانک ممکن است ضمانت واجب را از سمت کمپانی مامان برای تضمین دیون کمپانی فرعی درخواست‌کردن کند .
ماده 2 آئین طومار ثبت شعبه یا این که نمایندگی , شعبه کمپانی فرنگی را چنین تعریف می‌کند : ( شعبه کمپانی فرنگی , واحد محلی تابع کمپانی مهم است که مستقیماَ قضیه و وظیفه های کمپانی با اهمیت را در محل انجام می‌دهد . عمل شعبه در محل , ذیل اسم و متعهد کمپانی اساسی خواهد بود . (
سازه بر تعریف فوق , اولاَ : شعبه واحد محلی کمپانی مهم است . یعنی با ثبت شعبه در کشور‌ایران گویی کمپانی فرنگی در کشور ایران حاضر است ; ثانیاَ : این واحد به صورت بی واسطه مسئله و وظیفه کمپانی اساسی را در کشور ایران انجام خواهد اعطا کرد . به عبارت دیگر , صرفا در چارچوب اساسنامه کمپانی حساس , و خیر بیشتراز آن , میتواند کار نماید ; ثالثاَ : شعبه کمپانی فرنگی بانام و دارای مسئولیت کمپانی با اهمیت خواهد بود . به عبارت دیگر , تمامی مسئولیت های رسمی را کمپانی مهم خواهد داشت و در صورت لزوم کمپانی حساس پاسخگو است .
قانون ها ثبت موسسات و مالکیت های صنعتی و معنوی در بخشها آزاد تجاری – صنعتی ج . ا . ا به نحوی شعبه را تعریف کرده است که گویی منظور از آن کمپانی فرعی هست . طبق بند 7 ماده 1 قوانین مذکور : ( شعبه یک کمپانی یا این که موسسه , فرد حقوقی است که در حوزه‌ به وسیله کمپانی یا این که موسسه اساسی که در بیرون از حوزه‌ ساخت شده ساخته شده شده‌است و اکثریت سهام آن وابسته به کمپانی یا این که موسسه مذکور است و این فرد حقوقی جدید تاسیس , کمپانی یا این که موسسه فرعی آن به حساب آورده می شود . ( همان طور که مراعات می شود , طبق مفاد این بند معنی شعبه و کمپانی فرعی در نیز آمیخته شده‌است . چون مقرر گشته است همین که اکثریت سهام کمپانی نو تاسیس وابسته به کمپانی دارای اهمیت باشد , کمپانی مزبور ( شعبه ( قلمداد خواهد شد . حالا آن که آن چه که به صورت بنیادین از شعبه در حقوق و دستمزد تجارت در میان الملل مورد‌علاقه است , واحدی است که لزوماَ صد در صد سهام آن وابسته به به عبارتی کمپانی اساسی هست و فارغ از آن که شخصیتی غیروابسته داشته باشد , در واقع محل کار به عبارتی کمپانی مهم به حساب آورده می شود .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۸:۴۶
علی امیرحسینی

در نظام حقوقی کشور ایران , ثبت میان المللی نشانه ها مبتنی بر موافقتنامه و پروتکل مادرید که به موجب ماده واحده تصویب شده سال 1380 و با دقت به تصویبنامه شماره 6921 ت . 24305ه - تاریخ 22/ 2/1380 هیات وزیران , دولت کشور ایران اذن یافته است به موافقتنامه مادرید راجع به ثبت میان المللی علامت ها 14 آوریل 1891 ( 25 فروددین ماه 1270 ) و پروتکل 27 ژوئن 1889 ( 6 تیر 1386 ) و آئین طومار مشترک موافقت طومار مادرید , راجع به ثبت میان المللی علامت ها و پروتکل مرتبط با موافقت طومار مذکور ( قابل اجراء از اولیه نوامبر 2000 ) ملحق گردد و گواهی الحاق را به امین سندها مربوط بسپارد , ثبت فی مابین المللی علامت ها قابلیت و امکان پذیر شده‌است .
به موجب ماده 1 موافقت طومار مادرید 1891 , اتحادیه ویژه ای برای ثبت در بین المللی علامت ها در دفتر کار در بین المللی تشکیل شوید تا اتباع هر سرزمین متعاهد , بتوانند در تمام کشورهای دیگر طرف موافقت طومار , حق مالکیت علامت ها قابل استعمال برای کالاها و سرویس ها خویش را که در هر مرزو بوم مبدا به ثبت رسیده است از روش ثبت آن‌ها در محل کار میان المللی مالکیت معنوی متعلق به اداره جهانی مالکیت معنوی , ثبت کرده و مورد حمایت دربین المللی قرار گیرنند . در‌این ماده نقل شده شده‌است کشوری از بینش موافقتنامه مادرید تحت عنوان مملکت منبع شناخته می شود که درخواست کننده در آن سرزمین دارنده پایگاه حقیقی وواقعی و موثری صنعتی و تجاری باشد و در‌صورتی‌که دارنده چنان مقری در یک میهن عضو اتحادیه ویژه نداشته باشد , کشوری از اتحادیه که اقامتگاه او در آن میهن جای دارد , مملکت مبدا خواهد بود و در غیر صورت های اشاره شده , در صورتیکه تبعه یکی کشورهای عضو اتحادیه باشد , میهن مورد نظر او مرز و بوم مبدا محسوب خواهد بود . براین اساس در صورتی تبعه یکی‌از کشورهای متعاهد , در کشوری غیر از مرز و بوم خویش یا این که یکی کشورهای دارای مسئولیت کار تجاری و اقتصادی داشته باشد و علامتها تجاری یا این که صنعتی خویش را در مملکت مورد نظر خویش به ثبت رسانده باشد , قادر است از مزایای ثبت در میان المللی نشانه ها با ثبت آن‌ها در محل کار میان المللی برخوردار گردد و کشورهای عضو اتحادیه موظفند از نشانه ها مزبور در مرز و بوم خویش حمایت نمایند .
اما طبق ماده 2 موافقت طومار مادرید , با دقت به ماده 3 کنوانسیون دارای اسم و رسم پاریس 1883 پذیرفته شده‌است با اتباع کشورهایی که قسمتی از اتحادیه مادرید نباشند اما در یکی‌از کشورهای اتحادیه اقامت داشته یا این که در آن جا دارنده موسسه ها صنعتی یا این که تجاری حقیقی وواقعی و دارای اعتبار باشند , به مثل اتباع کشورهای عضو اتحادیه از جهت ثبت دربین المللی علامتها خوی خواهد شد .
ثبت در بین المللی آرم نیازمند تسلیم اظهارنامه به منشاء ثبت سازمان ثبت مالکیت صنعتی است . به موجب ضابطه , اتباع اهل ایران یا این که افرادی که در جمهوری اسلامی ایران اقامت داشته و یا این که دارنده یک پایگاه حقیقی و مفید صنعتی و تجاری باشند , میتوانند حسب مورد به نسبت دادن اظهارنامه یا این که نماد ثبت شده در منشاء ثبت , تقاضای ثبت در میان المللی کنند .
تشریفات ثبت عبارت است از :
1 - تهیه و تنظیم اظهارنامه
2 - تسلیم اظهارنامه
3 - پرداخت مخارج مقرر
4 - ثبت علامتها در دفترها میان المللی
قابل ذکر است , در اظهارنامه ذکر اسم و آدرس درخواست کننده , اسم و آدرس نماینده یا این که نماینده قانونی , اعلامیه ای بر پایه ی ادعای حق تقدم , محل تسلیم اظهارنامه مقدم , شماره و مورخ آن , در صورت وجود حق تقدم , مثال ای از نشانه تماما و روشن به به عبارتی نحوی که در میهن مبدا بیان شده شده‌است با تمام خصوصیات آن , اسم کالاها یا این که خدماتی که برای آنها ثبت در بین المللی نشانه التماس می‌شود ,
درباره ثبت علامت تجاری بین المللی چه می دانید ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۹
علی امیرحسینی

مزایای ثبت کمپانی در دانمارک چه میباشد ؟

- مالکیت 100 % ( سوای نیاز به سهیم محلی )
- فرآیند ثبت نمودن کمپانی در دانمارک , پرسرعت , غیر رسمی و به صرفه است .
- ثبت آنلاین موسسه ها نو به این معنا است که شما در پهنا یک‌سری ساعت مهیا آغاز کسب و عمل خویش می باشید .
- هیچ دسته قوانینی جهت دریافت اقامت مستمر رئیس کمپانی , از جمله رئیس استدلال , هیئت مدیره یا این که هیئت تحلیل نیست .
- هیچ دسته مدرک محضری نیاز نیست .
- نرخ مالیات کمپانی نسبتاَ ذیل ( 25 % ) است . علاوه بر این , سرمایه گذاران فرنگی می‌توانند از نرخ مالیات ویژه برخوردار شوند .
- نرخ مالیات برای ثبت کردن کمپانی در دانمارک در مقایسه با دیگر کشورهای شمال اروپا زیر خیس است .
- موقعیت زبانی مضاعف انعطاف پذیر است و بعضا اوراق و مدارک را می شود به لهجه انگلیسی ثبت نمود .
- از روش انجام این عمل درین میهن , می توان برای اقامت دایم در دانمارک مبادرت نمود .
- بعداز کسب اقامت دایم در مرز و بوم دانمارک می‌توانید تقاضای گذرنامه 5 ساله بدهید .
- قابلیت و امکان دریافت راحت روادید برای همگی نقاط عالم
- بهره‌برداری اکانت شرکتی و فردی در بانک های این سرزمین
- دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مهاجرت , تجارت و اقامت طولانی برهه زمانی
- استعمال از برند تجاری ( مارک ) اروپایی
- قانون ها تجاری و گمرکی آزاد در درون اتحادیه اروپا
- قابلیت تقسیم و توزیع سود سهام به صورت موقت موجود هست .
همه گیرترین گونه های کمپانی در دانمارک

1 - کمپانی محدود همگانی
2 - کمپانی محدود محرمانه
3 - کمپانی محدود همگانی اروپایی
4 - تیم بندی اقتصاد اروپایی
5 - سپرده گذاری مشترک
6 - کسب و عمل انفرادی
شایع ترین اشکال کمپانی در دانمارک دو مدل نخستین میباشد .
خصوصیات کمپانی محدود همگانی : درین این موسسه نیاز به قیم موجود هست که دستکم یک کدام از آن‌ها می بایست مقیم اتحادیه اروپا باشد . مدیریت استخدامی کمپانی بایستی شهروند اتحادیه اروپا باشد . اندازه سرمایه ضروری برای کمپانی محدود همگانی 67 هزار یورو است . اکانت های کمپانی به صورت هر ساله بررسی می شود .
خصوصیات کمپانی محدود محرمانه : در‌این این مجموعه لزومی نیست که سرپرستان و مدیریت مقیم دانمارک باشند . اکانت های کمپانی می بایست به صورت هر ساله به وسیله یک حسابرس بررسی گردد . میزان سرمایه ضروری برای تاسیس کمپانی محدود سری 10 هزار یورو می‌باشد .
قابل ذکر است , در مملکت دانمارک دو روش ثبت موجود است . نام نویسی آنلاین و نام نویسی کاغذی و پیچیده .
در روش نام نویسی آنلاین , شخص درخواست کننده میتواند در زمان چندین ساعت و به وسیله سیستم نام نویسی الکترونیکی توسط اداره کسب و عمل دانمارک به ثبت رسد . درین روش , نیاز به حضور اول شخص در سرزمین دانمارک نمیباشد و همه روند ثبت بوسیله اداره کسب و فعالیت دانمارک طی می شود و نهایتاَ حتمی است درخواست کننده یک امضای دیجیتال ارائه دهد .
در روش نام نویسی کاغذی , شغل های ذی‌ربط از روش موسسه ها ثبت و ماشین کرایه ای های تجاری در مرزوبوم انجام می شود . این روش ثبت زمان گیر و پیچیده است و ممکن است 2 تا 3 هفته به ارتفاع انجامد . قابل ذکر است , نام نویسی سنتی و کاغذی در دانمارک , یگانه موسسات دارای مسئولیت محدود است .
• مدارک موردنیاز جهت ثبت کمپانی در دانمارک چه چیزی است ؟

- ارائه اسم کمپانی به وسیله شخص درخواست کننده که مبادرت به ثبت نمودن کمپانی در دانمارک کرده است .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۶:۴۹
علی امیرحسینی

 در دستمزد انگلیس , مطابق ضابطه شرکتهای تجاری تصویب شده 1980 شرکت دارای تعهد محدود می توانست دستکم با دو نفر تشکیل گردد البته در ضابطه نو 1992 , شرکت دارای مسئولیت محدود با دستکم یک نفر نیز مقرر شد . یک فرد فرنگی هم نظیر تبعه انگلیسی می‌تواند عضو شرکت گردد اگرچه تمام شرکای شرکت فرنگی باشند , آن شرکت با شرکتی که شرکایش تبعه انگلستان می باشند , فرقی نخواهند داشت .
در دستمزد انگلیس آورده شرکاء در موسسات بامسئولیت محدود ممکن است پول نقد , انجام سرویس یا این که میزان دارایی های دیگر باشد . همینطور املاک , زمین , اموال محسوس و غیرمحسوس و یا این که پروانه و جواز علایم تجاری قادر است تحت عنوان آورده باشد . راجع‌به شرکت ها بامسئولیت محدود به سهام همگانی واجب است سهم الشرکه غیرنقدی بوسیله ارزیاب , تحلیل شود و درخصوص شرکتهای سری چنین لزومی نیست .
سهام شرکاء به اشکال متمایز قسمت بندی می شود و هر یک از این گونه های حقوق و دستمزد خاصی را برای دارای اش در بردارد سهم شرکاء می‌تواند ممتاز یا این که معمولی باشد .
سهام قابل انتقال است . مطابق ضابطه , گزینش اختیار مدیران با شرکاست و مدیران نمایندگان شرکاء در سازمان شرکت وفادار محدود می‌باشند و در رابطه با افراد ثالث , نماینده شرکت محسوب میشوند . شرکاء حق دارا هستند در اساسنامه اختیارات مدیران را محدود کنند لکن این محدودیت ها در قبال افراد ثالث قابل نسبت دادن نیست . هر شریکی به نسبت سهم خویش در موسسه ها بامسئولیت محدود به سهام حق دخالت در کارها شرکت و رای در تصمیمات مرتبط با مجمع همگانی داراست . شرکاء شرکت میتوانند با توافق آراء شرکت را منحل کنند . شرکاء یا این که اعضاء بر مدیران در اختیار گرفتن دارا‌هستند , همینطور شرکاء حق تغییر تحول اساسنامه را دارا‌هستند .
شرکت دارای مسئولیت محدود دارنده مجمع همگانی است که‌این مجمع همگانی برای احقاق حق جمعی شرکاست . شرکاء حق دارا هستند با ثبت مجمع همگانی , مورد شرکت را مطابق با مقررات تصویب شده سالهای 1948 و 1980 تغییر و تحول دهند . در صورت توافق آراء آنان می‌توانند با تغییر و تحول شرکت طومار که به حکم محکمه انجام می‌گیرد , اسم شرکت را تغییر‌و تحول دهند .
• وظیفه‌های شرکاء

شرکائی که در تاسیس شرکت دخالت دارا‌هستند دارنده تکالیفی مشخص و معلوم در تاسیس میباشند . موسسین شرکت که جهت فعال سازی مبادرت می کند همگی اقدامات حتمی چهت نیل به انگیزه را انجام می دهند .
شرکاء حق ندارند سهام خویش را در معرض همگانی گذاشته یا این که سندها قرضه را منتشر کنند . وظیفه های آن‌ها نظیر وظیفه‌های امین است . موسسین بایستی دقت نمایند که برای خویش نفع محرمانه قرار ندهند و از جمله این‌که بیش تر از میزان حقیقی وواقعی روز‌نگار انجام ندهند .
در صورت تخلف , شرکاء حق طرح دعوی مقابل آن‌ها را دارا هستند . همینطور شرکاء حق دارا هستند به واقعه آراء غیرموسس , قراردادهایی را که فی مابین شرکت و موسسین انعقاد شده است و در آن‌ها تکالیف موسسین رعایت نشده است کنسل کنند .
موسسین , مدیران را تعیین می نمایند اقدامات ضروری برای علم آموزی سرمایه را انجام می دهند و در این سو بایستی تکالیف مقرره فوق الذکر را رعایت کنند . در‌این این موسسه شرکتهای , اعضاء حق ندارند سهام خویش را در معرض عموم نهاده یا این که ورقه ها قرضه منتشر کنند .
• بازرسی و چک در موسسات بامسئولیت محدود و تضامنی در حقوق و دستمزد انگلیس

سازمان های بازرسی و نظارتی :
در حقوق و دستمزد انگلیس در باب شرکتهای تجاری قضیه این فصل دو شیوه آنالیز بر موسسه ها تجاری درنظرگرفته شده که می توان آنها را به عنوان محاسبه از خارج ( بیرون از شرکت ) و ارزیابی از داخل نوع بندی نمود .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۱:۴۱
علی امیرحسینی

خصیصه استقلال وجودی برند یا این که نماد

برند یا این که نشانه تجاری , صنعتی یا این که خدماتی بعداز آن که پا به میدان وجود گذاشت و طبق قانون ها رسمی در منشاء صلاحیت دار به ثبت رسید , وجودی جداگانه و جدا به دست اندرکاران ایجادی آن پیدا می نماید . به عبارت دیگر با وجود اینکه حقوق و دستمزد ناشی از برند , برای تکوین نیاز به به وقوع پیوستن خصوصیاتی داراست و اثر هر نماد تجاری یا این که برند ایجاد و عرضه سرویس ها , مخصوص و محدود یا این که دارای ربط است به موضوعات یا این که گونه ساخت متاع و یا این که گونه کار اقتصادی یا این که خدماتی که در اظهارنامه و خواهش ثبت صاحب تیتر شده‌است , البته زمانی مارکی به ثبت رسیده دیگر به موضوعات برند یا این که مالک آن کاملاَ متعلق نخواهد بود . بلکه به گونه ای استقلال پیدا می نماید , به نحوی که ادامه وجود آن کیفیت خوب محصولاتی که ساخت و به بازار عرضه می شود و یا این که کیفیت عالی ارائه سرویس ها و چه بسا به صلاحیت صاحب و مالک برند و یا این که بقیه وضعیت درستی که برای ثبت برند ضروری بوده تعلق نخواهد داشت و در سود جز در موردها مختص و استثنایی هیچ نماد یا این که مارکی , بجهت تنزل کیفیت تولید ها یا این که ارائه سرویس ها یا این که سلب صلاحیت یا این که عدم صلاحیت صاحب و مالک برند در عرضه جنس و ارائه سرویس ها , ابطال نمی‌گردد و یا این که بازدارنده تمدید اعتبار آن نخواهد بود .
اما در بررسی التماس ثبت برند یا این که علایم تجاری , صنعتی یا این که خدماتی هم , کیفیت ساخت یا این که ارائه سرویس ها قضیه اظهارنامه و صلاحیت درخواست کننده ثبت نماد تجاری یا این که برند , در انجام کار تجاری یا این که عرضه مال یا این که سرویس ها مورد دقت قرار نخواهد گرفت و تنها موضوعات یا این که کار های مغایر نظم همگانی , رفتار حسنه و بهداشت و سالم همگانی از سختی ها قبول خواهش نماد ثبت برند محسوب است و تقاضای ثبت آن رد خواهد شد .
در نظام فعلی دستمزد کشور ایران هم با دقت به بند ب ماده 32 ضابطه تازه ثبت اختراعات , طرح های صنعتی و علایم تجاری تصویب شده 1386 احوال بر همین منوال است و علایم بر خلاف موازین فقهی یا این که نظم همگانی یا این که رفتار حسنه قابل ثبت نیست البته ماهیت یا این که کیفیت حقیقی وواقعی و عملی زمینه برند که کالا یا این که سرویس ها است شرط صدق خواهش ثبت برند قلمداد نشده است .
ماده 7 کنوانسیون پاریس تصویب شده 1883 دراین باره چنین تیتر نموده است :
( کیفیت محصولی که نشانه کارگاه یا این که آدرس تجاری می بایست روی آن الصاق گردد , نمی تواند در هیچ مورد بازدارنده ثبت نشانه مزبور شود . (
خواسته ماده مذکور این است که چگونگی ماهیت و کیفیت محصولی که آرم صنعتی یا این که تجاری معرف کالا مزبور و وسیله تمایز آن از تولیدها شبیه است , در هیچ مورد بازدارنده ثبت آن نیست . در نظام حقوقی فرانسه با اعتنا به ماده 7 کنوانسیون پاریس و بند چهارم ماده 15 موافقتنامه در موضوع مالکیت فکری متعلق به تجارت تصویب شده 15 دسامبر 1992 , اصل عدم تعلق یعنی استقلال برند , پذیرفته شده‌است .
طبق مستبط از مواد اشاره شده , برند یا این که نماد تجاری به مسئله و دسته کار های تولیدی و خدماتی آن , چندان تعلق ندارد . یعنی در عین اکنون که نشانه تجاری به زمینه ایجاد جنس و یا این که کار خدماتی درج شده در اظهارنامه تنظیمی و ارسالی به مبداء با تقوا برای ثبت , رابطه داراست و اثر حقوقی یا این که تقدم ناشی از برند متعلق به قلمرو گونه کار اقتصادی و تمایز گوشه ای آن از عمل های شبیه آن است , ولی آرم به کیفیت تولیدها یا این که ارائه سرویس ها و یا این که چه بسا صلاحیت درخواست کننده , تعلق ندارد و در واقع از این جهت موجودی غیر وابسته است و همان ممکن است

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۰۳:۴۵
علی امیرحسینی

تحولات بزرگ اقتصادی منجر شده‌است تا شرکت ها تجاری علاوه بر کار های داخل مرزی , به عمل های برون مرزی و دربین المللی هم بپردازند . لذا حمایت از دستمزد برند این موسسه موسسه ها در بقیه کشورها هم از اهمیت بسزایی شامل است .
همین طور که می‌دانیم , او‌لین مبادرت اصلی جهت حمایت در بین المللی از نماد تجاری و برخورداری از دستمزد مربوط به ثبت نشانه , منعقد معاهده پاریس بوده . به موجب این کنوانسیون جهت حمایت از علامتها تجاری در تراز در میان المللی , صاحب و مالک آرم ( فرد حقیقی و واقعی یا این که حقوقی ) باید به صورت مستقل یکسری تقاضانامه را در اداره ها ثبت کشورهای گوناگون عضو به لهجه های مختلف و با پرداخت مخارج متعدد و صرف زمان طولانی , تودیع کند . ولی در عین درحال حاضر ماده 19 کنوانسیون مزبور به کشورهای عضو این اذن را می‌دهد که دربین خویش , موافقتنامه های ویژه ای برای حمایت از مالکیت صنعتی انعقاد نمایند . این موافقتنامه ها نباید ناقص مفاد کنوانسیون باشد .
معاهدات مزبور قادر است دو جانبه یا این که یک سری جانبه باشند .
به خواسته تولید وام ها و رفع مانع ها جان دار در رویه توسعه و گسترش علامتها تجاری , تنی چند از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس , اتحادیه ای میان المللی را درسمت کنوانسیون مزبور تشکیل داده و در آن سیستم مادرید را تحت عنوان راهبرد ثبت در بین المللی علامت ها تجاری ثبت نمودند .
طرز ثبت نشانه تجاری دربین المللی مطابق سیستم مادرید
سیستم مادرید ذیل قانون ها دو معاهده یعنی موافقتنامه مادرید و پروتکل مادرید قراردارد .
موافقتنامه مادرید در مورخ 14 آوریل 1891 انعقاد شده و به مورخه های 14 دسامبر 1900 در بروکسل , 2 ژوئن 1911 در واشنگتن , 6 نوامبر 1925 در لاهه , 2 ژوئن 1934 در لندن , 15 ژوئن 1957 در نیس و 12 ژوئیه 1967 در استکهلم مورد باز‌بینی قرار گرفته است . پایانی اصلاحات انجام یافته در‌این موافقتنامه به مورخ 24 سپتامبر 1969 بوده است . پروتکل مرتبط با به‌این موافقت طومار هم به مورخ 27 ژوئن 1989 در مادرید مصوب و در سال 2000 میلادی وارد تراز اجرایی شده‌است .
سیستم مادرید به وسیله محل کار میان المللی اداره جهانی مالکیت فکری که ثبت در میان المللی را انجام میدهد , سازمان می شود . هر کشوری که در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی عضویت داراست قادر است طرف موافقتنامه یا این که پروتکل یا این که هر دو قرار گیرد .
اکنون بیشتراز 85 مملکت دنیا عضو سیستم مادرید هستند و با این جور ثبت فی مابین المللی آرم شما در یک یا این که همگی این کشورها به تعیین شما به ثبت میرسد .
به موجب سیستم مادرید نماد با دقت به ضوابط داخلی هر مملکت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد وارد مسیر دربین المللی خویش می شود . یعنی ثبت دربین المللی علامتها تجاری در سطح اولیه با ثبت ملی در سازمان ذی‌ربط در میهن مبدا صورت می‌گیرد و آن گاه به صورت خودکار با گزینش کشورهای متبوع در تراز فی مابین المللی انجام می شود . با ثبت کردن نشانه تجاری فی مابین المللی , صاحب و مالک آن از حمایت های رسمی برخوردار می شود و او قادر است برای متفاوتی نمودن مال یا این که سرویس ها خویش از آن استعمال نموده و یا این که در ازاء دریافت وجه , فرد دیگری را مجاز به به کار گیری از این نماد مختص بنماید . در واقع حق به کار گیری انحصاری از نماد ثبت شده جهت به کارگیری بر روی تولیدات و سرویس ها متبوع و یا این که ارائه جواز به کار گیری از آن به دیگری , صرفاَ در اختیار صاحب و مالک نماد هست .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۹ ، ۲۳:۲۳
علی امیرحسینی

 طبق ماده 94 ضابطه تجارت , شرکت متعهد محدود شرکتی است که فی مابین دو یا این که تعدادی نفر برای کارها تجاری درست شده و هریک از شرکا سوای این که سرمایه به سهام یا این که قطعات سهام تقسیم شده باشد تنها تا میزان سرمایه خویش در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .
در شرکت متعهد محدود سرمایه به سهام تقسیم نشده و به صورت سهم الشرکه هست و برای آن برگه ای به اسم سهم الشرکه صادر نمی‌شود و مانند آن سهام آزادانه قابل خرید و فروش نمیباشد و رضایت بقیه شرکا برای انتقال آن شرط هست .

این مجموعه , این امتیاز بخش اعظم را برای شرکاء دارااست که مسئولیت آنان را در عملیات شرکت , محدود به آورده آنان در شرکت می نماید لذا در شرکت بامسئولیت محدود همانند موسسات سهامی مختص و برخلاف شرکت تضامنی , مسئولیت هریک از سهامداران در خصوص بدهی های شرکت محدود به مبلغ سپرده گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت ناچار نیستند اموال فردی خویش را در این سمت مصرف نمایند .
علاوه بر این , تشکیل شرکت متعهد محدود , مضاعف معمولی خیس از تشکیل شرکت سهامی و چه بسا شرکت سهامی یگانه است . سازمان کردن شرکت دارای مسئولیت محدود هم راحت است و معمولاَ بوسیله یک یا این که دو مدیریت انجام می شود . مدیران در‌این گونه شرکتهای می‌توانند برای بازه نامحدودی تعیین شوند .
تشکیل شرکت بامسئولیت محدود , علی الاصول با مبلغ یه خرده سرمایه نیز میسر است .
ثبت این دسته شرکت , برای تاسیس بنگاه های کوچک اقتصادی و انجام کار های محدود اقتصادی مضاعف مطلوب است . به دلیل آنکه شرکت متعهد محدود با وجود دست‌کم دو نفر سهیم به ثبت می‌رسد و تعیین بازرس در آن از روی اراده است و تشریفات تشکیل مجامع همگانی و هیئت مدیره و نشر اطلاع رسانی ها که در شرکت ها سهامی موجود هست در‌این جور شرکتهای گسترده نیست .
مجموع امتیازات مذکور , موجب موفقیت این صورت از شرکت در دنیای معاملات شده‌است .
با دقت به اهمیت این موسسه , درین مقاله قصد داریم تا شما‌را با قانون ها تشکیل و ثبت شرکت دارای تعهد محدود آشنا نماییم . پیش از آن , پیشنهاد میشود مطالب خواندنی پایین را از دست ندهید .

- راهنمای مرحله به مرحله تشکیل و ثبت شرکت دارای تعهد محدود
- ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود خوب تر است یا این که سهامی مختص ؟
- مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت بامسئولیت محدود

1 - نکات دارای اهمیت در نام شرکت دارای مسئولیت محدود
طبق ماده 95 ضابطه تجارت در نام شرکت می بایست عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود بلندمرتبه آن شرکت مقابل افراد ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع قوانین آن خواهد بود .
نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد تبارک شریکی که نام وی در نام شرکت قید شده علیه افراد ثالث حکم سهیم ضمانت کننده در سهیم تضامنی را خواهد داشت .
2 - طریق تشکیل و ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود
در شرکت طومار نسبت شرکت کردن هر سهیم و سهم الشرکه هر یک از جمله نقدی یا این که غیرنقدی که می بایست روزنگار شده باشد , قید می‌گردد . تشکیل شرکت بامسئولیت محدود از روش پذیره نویسی همگانی ممکن نیست و مورد کار شرکت که در شرکتنامه قید می شود هم می بایست مشروع بوده و شرکا , قصد و رضای خویش را با امضای آن اعلام دارا‌هستند و زیرا شخصیت شرکا در شرکت دارای مسئولیت محدود اهمیت دارااست , خطا راجع‌به شخصیت شرکا سبب بطلان شرکت می شود .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۹ ، ۲۱:۰۰
علی امیرحسینی

الف - حالت قبول سپرده گذاری فرنگی افراد حقیقی و واقعی و حقوقی اهل ایران
علاوه بر موقعیت عام قبول سپرده گذاری فرنگی , قانونگذار به موجب ماده 5 دین طومار سپرده گذاری افراد حقیقی وواقعی و حقوقی اهل ایران را که با سرمایه با منشا فرنگی درخواست کننده سپرده گذاری در کشور‌ایران میباشند , موظف کرده است تا به مراد برخورداری از وام ها و حمایت های ضابطه , مستندهایی را که موئد عمل های اقتصادی و تجاری آن ها در آن سوی مرز باشد هم ارائه دهند .
به لحاظ میرسد این دستور به خواسته دوری از هر نوع سوء استعمال در سوی برخورداری از این ضابطه تمهید شده‌است . چون در غیر این صورت سرمایه گذار اهل ایران میتواند با بیرون نمودن سرمایه داخلی خویش و وارد نمودن دوباره آن خویش را زیر شمول تضمین های ضابطه سپرده گذاری قرار دهد .
سوالی که در این راستا ذهن را به خویش سرگرم می‌نماید , مراد قانونگذار از عبارت ( کار های اقتصادی و تجاری ( است . آن چه که از ماده مذکور برمی آید , آن است که قانونگذار تمایلی به قبول ارز ناشی از صادرات محصول ها داخلی تحت عنوان سرمایه فرنگی ندارد . به همین منظور است که افراد اهل ایران می بایست کار اقتصادی و تجاری خویش را در آن سوی مرز ثابت کنند . مضاف بر اینکه با وجود نگارش ماده مزبور , چنین به لحاظ میرسد که خواسته قانونگذار از ( کار های اقتصادی و تجاری ( , هرگونه عمل پول سازی است که باعث به کسب درآمد ارزی در آن سوی مرز شده است , که درصورتی که چنین باشد سرمایه ای که در فیض کار های علمی و یا این که به وراثت از پدر و مادر مقیم آن سوی مرز اکتساب شده هم پایین پوشش ضابطه سپرده گذاری قرار می‌گیرد . در هر حال ارائه این نوع مدارک , از جمله حالت قبول سپرده گذاری افراد واقعی و حقوقی اهل ایران می‌باشند و برای بقیه سرمایه گذاران الزامی نخواهد بود .
ب - وضعیت قبول سپرده گذاری فرنگی سوای جواز قبل
بعضا از سرمایه گذاران فرنگی سوای به دست آوردن مجوز سپرده گذاری به سپرده گذاری در کشور‌ایران مبادرت مینمایند . چون به دست آوردن مجوز سپرده گذاری یک تکلیف نیست , بلکه یک حق رسمی است . به عبارت دیگر , به موجب ضابطه سپرده گذاری این حق برای سرمایه گذاران فرنگی ساخت شده است تا با به دست آوردن مجوز سپرده گذاری از تضمین های مقرر در ضابطه سپرده گذاری برخوردار گردند .
قانونگذار به موجب ماده 6 آئین طومار سپرده گذاری روش را برای سرمایه گذارانی که بعداز سال‌ها سپرده گذاری در جمهوری اسلامی ایران , به به دست آوردن مجوز سپرده گذاری و استعمال از این حق رسمی رغبت یافته اند , هموار کرده است . به موجب این ماده سرمایه گذار فرنگی که سوای برخورداری از پوشش ضابطه قبلاَ در کشور‌ایران سپرده گذاری کرده است , میتواند با طی فرآیند قبول , برای اصل سپرده گذاری صورت گرفته از پوشش ضابطه برخوردار شود . به این ترتیب زمانی سرمایه گذار فرنگی که در سطح ورود به جمهوری اسلامی ایران به گرفتن مجوز سپرده گذاری مبادرت میکند , فقط نسبت به ( اصل سرمایه ( و آن چه که در طول روز نخستین وارد کرده است , ذیل شمول ضابطه قرار می‌گیرد , بایستی عهده دار شد که آن فرد سپرده گذاری که بعداَ به دریافت چنین مجوزی مبادرت می‌نماید هم از این قاعده جدا نیست و فقط نسبت به سرمایه نخستین خویش پایین پوشش قرار خواهد گرفت .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۹ ، ۱۹:۴۲
علی امیرحسینی

به طور کلی موقعیت عام قبول سپرده گذاری فرنگی به دو نوع قابل تقسیم می‌باشد . گونه نخستین , موقعیت هرکدام از پروژه های سپرده گذاری است که در سوی هدف ها و منافع ملی سرزمین ماست و به موجب ماده 2 ضابطه سپرده گذاری طبقه بندی شده‌است . مدل دوم , قوانینی که به صورت و قالب حقوقی سپرده گذاری دارای ارتباط می‌گردد و در ماده 3 ضابطه سپرده گذاری مورد بررسی قرار گرفته است .
الف - وضعیت عام قبول نوشته شده در ماده 2 ضابطه سپرده گذاری
در مورد حالت نوع نخستین , ماده 2 ضابطه سپرده گذاری چنین مقرر می‌کند : ( قبول سپرده گذاری فرنگی مبتنی بر این ضابطه و با رعایت بقیه ضوابط و قوانین روان مرز و بوم بایستی به مراد عمران و ده و عمل تولیدی اعم ازصنعتی , معدنی , کشاورزی و سرویس ها بر پایه ی مقررات پایین صورت بپذیرد :
الف - موجب پرورش اقتصادی , ارتقا حرفه آوری , ارتقا کیفیت تولیدها , ارتقا زمان های شغلی و ارتقا صادرات شود .
ب - موجب تهدید امنیت ملی و منافع همگانی , تخریب محیط زیست , اخلال در اقتصاد مرزوبوم و تضییع تولیدها بر طبق سپرده گذاری های داخلی نشود .
ج - متضمن اعطای امتیاز به وسیله دولت به سپرده گذاری فرنگی نباشد . مراد از امتیاز حقوق و دستمزد ویژه ای است که سرمایه گذاران فرنگی را در وضعیت انحصاری قرار دهد .
د - سهم قیمت فرآورده و سرویس ها تولیدی نتیجه ها از سپرده گذاری فرنگی قضیه این ضابطه نسبت به قیمت متاع و سرویس ها عرضه شده در بازار داخلی در حین صادر شدن جواز , در هر قسمت اقتصادی از 25 % و در هر حرفه از 35 % بیشتر نخواهد بود . انتخاب حرفه ها و میزان سپرده گذاری در هر کدام از آن‌ها طبق آئین طومار ای خواهد بود که به ثبت هیات وزیران میرسد . سپرده گذاری فرنگی جهت ساخت محصول و سرویس ها برای صادر شدن به آن سوی مرز – به غیر از نفت ناپخته – از این نسبت ها معاف است .
تبصره – ضابطه مرتبط با تملک اموال غیرمنقول اتباع فرنگی تصویب شده 16 / 3 / 1310 همچنان به قوت خویش باقی می‌باشد . تملک هر گونه زمین به هر میزان به اسم سرمایه گذار فرنگی در قالب این ضابطه مجاز نمیباشد .
این ماده بزرگترین ماده ای است که موقعیت و مقررات همگانی قبول سپرده گذاری فرنگی را ابلاغ مینماید . به عبارت دیگر , هیات سپرده گذاری ملزم است به سمت صادر شدن جواز برای هریک از پروژه های سپرده گذاری , مطالب نوشته شده در ماده مزبور را مورد‌علاقه قرار دهد . افزون بر این ماده 2 دین طومار سپرده گذاری هم به لزوم تبعیت از حالت همگانی قبول سرمایه فرنگی تاکید می‌کند . طبق این ماده : ( سپرده گذاری های فرنگی که در قلمرو کشور‌ایران مبتنی بر ضابطه قبول می شود , از وام ها و حمایت های درج شده در ضابطه برخوردار‌است . قبول اینگونه سپرده گذاری ها تابع وضعیت همگانی قبول سرمایه فرنگی و مبنی بر ارائه التماس کتبی از طرف سرمایه گذار فرنگی و رعایت مقررات مقرر درین آئین طومار است ( .
با مطالعه ظریف ماده 2 ضابطه سپرده گذاری به حیث می‌رسد ایرادهایی بدین ماده وارد است و ولی علت آن تا حدودی به ایرادهای کلی برمی گردد که متوجه طرح اول ضابطه سپرده گذاری در طول ثبت آن بود . از جمله این ایرادها , سلطه بیگانه , حضور ایادی استکبار جهانی تحت عنوان خبر چین و مسایلی از این قبیل هستند که به طوری به اصل مسائل سرمایه و سپرده گذاری فرنگی بی رابطه می‌باشند .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۹ ، ۱۶:۴۰
علی امیرحسینی

زمانی که حرف از خرید کفش می شود , کیفیت در حق تقدم قرار میگیرد . مثلا در‌صورتی‌که شما تصمیم بگیرید با انگیزه مراقبت سالمی خویش و یا این که مسابقه و رقابت با دیگرافراد استارت به دویدن فرمائید , می بایست پیرو کفشی مطلوب باشید . یک کفش مطلوب میتواند جلوی پیدایش بخش اعظمی حادثه ها , جراحات و دردها را بگیرد .

خوشبختانه برندهای فوق العاده ای از اشکال کفش در دنیا وجود دارا‌هستند که نگرانی های شما‌را برطرف خواهند کرد . برندهایی که قسمتی از معاش روزانه ما گردیده اند . ممکن است دیدنی باشد که بدانید , موسسه اینتربرند در نو ترین گزارش خویش که به معرفی 100 مارک گرانبها عالم در سال 2011 میلادی پرداخت , از مارک آدیداس هم نام برده است .
ساخت کنندگان کفش برای این‌که بتوانند رقابتی تندرست داشته باشند , می بایست به‌این نکته پی ببرند که با ثبت مارک تا چه حد می‌توانند در فروش محصول ها خویش به موفقیت برسند .
مهمترین انگیزه از ثبت مارک کفش این است که کفش شما در بازار به نیکی شناخته می شود و مشتریان با دیدن تولید ها شما به اصالت و تولیدکننده آن واقف شوند . بنابراین , شما به یک ابزار توانمند دست پیدا نموده اید تا بواسطه آن و با سپرده گذاری آن بتوانید بازار خویش را گسترش دهید و در صورت موفقیت به آوازه و اعتبار بیشتر دست پیدا فرمایید و بها عمل و کمپانی خویش را به صورت فوق العاده ای ارتقا دهید .
برندها به خودی خویش دارنده قیمت دنیوی و معنوی می‌باشند و بعضا از شرکت های پس از به آوازه رساندن یک نماد تجاری یا این که مارک , دستمزد دنیوی و معنوی آن را به شرکتهای دیگر میفروشند .
علامت ها تجاری در واقع بخشی از مالکیت معنوی شخص محسوب می گردند و دارنده قیمت اقتصادی می‌باشند و جزو اموال شرکت های محسوب شده و قابلیت و امکان انتقال و فروش به غیر را دارا هستند . مهم‌ترین مسائل ای که در ثبت کردن مارک بایستی بدانید این است که برندها و علامتها نباید با یکدیگر تکراری باشند , یعنی قبلی از ثبت کردن مارک بایستی نسبت به یکتا بودن آن اطمینان نتیجه ها نمائید . در صورت وجود کوچکترین مشابهتی در میان مارک متبوع شما و برندی که قبلاَ در به عبارتی طبقه ثبت شده‌است , اظهارنامه نماد تجاری شما رد خواهد شد .

ثبت مارک
2 - اسم تعیین شده می‌تواند دربرگیرنده هر واژه , کلام یا این که حروف , عدد , رنگ , تصویر , ترسیمات , عکس , صورت , برچسب یا این که مخلوط آنان که برای تشخیص کالاها یا این که سرویس ها مورد استعمال قرار می‌گیرد باشد .
3 - گذشته از آغاز هر اقدامی برای ثبت کردن مارک , از مارک متبوع خویش استعلام بگیرید تا از درصد موفقیت در ثبت شدن آن اطلاع پیدا فرمایید و از این روش از تلف‌شدن هزینه و زمان خویش پرهیز کنید .
4 - درصورتی که علامت ها نتواند کالاها یا این که سرویس ها یک کمپانی را از کالاها و سرویس ها موسسه دیگر مختلفی کند وضعیت ثبت را ندارد .
5 - هر گاه استعمال از مارک بوسیله افراد ثالث , به صورت اسم تجاری یا این که نشانه یا این که نشانه جمعی , یا این که هر نوع استعمال از آنان که عرفاَ سبب ساز فریب عموم شود , غیررسمی تلقی می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۹ ، ۱۳:۱۰
علی امیرحسینی

برای ثبت شرکت از کجا آغاز کنیم ؟

• گزینش شرکا
در فرایند ابتدایی ثبت شرکت , می بایست شرکا انتخاب شوند . ثبت شرکت تک نفره طبق ضابطه مجاز نیست . در کشور ایران موسسه ها متعهد محدود دستکم از 2 نفر , سهامی یگانه از 3 نفر , سهامی عام از 5 نفر و موسسات تعاونی از 7 نفر تشکیل میشوند .
در‌این ارتباط قابل ذکر است که :
- همگی افراد واقعی و حقوقی از جمله اهل ایران و فرنگی می‌توانند در کشور ایران شرکت ثبت کنند . دستکم سن برای ثبت شرکت 18 سال است . قابل ذکر است , سهامداران می‌توانند تحت 18 سال باشند ولی نمی توانند عضو هیات مدیره باشند .
- دارا بودن سوء پیشینه افراد مانعی جهت ثبت نیست صرفا نمی توانند جزء هیئت مدیره , مدیرعامل و یا این که بازرسین شرکت باشند .
- افراد فرنگی می‌توانند فارغ از سهم دار اهل ایران به صورت مالکیت 100 % در جمهوری اسلامی ایران شرکت ثبت کنند .
• گزینش زمینه کار شرکت
از جمله ابتدایی ترین پروسه ثبت شرکت , گزینش زمینه شرکت است که می بایست با همیاری و همفکری شرکا صورت پذیرد . مورد شرکت چیزی است که شرکت برای آن ساخته شده است . قضیه شرکت بایستی مشروع و متضمن منافع عقلانی باشد گران قدر از موردها ابطال شرکت خواهد بود . در واقع بایستی هدف ها شرکت به حقیقت نزدیک و دست یافتنی باشند . مدیران نمی توانند در فعالیت از حد زمینه شرکت تجاوز کنند و در صورت تجاوز , کار آنها اثر رسمی ندارد و در صورت تفریط یا این که تعدی همگی مدیران متضامناَ مسئول ضرر صاحبان سهام خواهند بود .
به طور کلی موضوعات عمل برای ثبت کردن شرکت به سه مجموعه تحت تقسیم می شود :
1 - موضوعاتی که به کلی غیرقابل ثبت و کار میباشند .
2 - موضوعاتی که گذشته از ثبت نیاز به به دست آوردن مجوز دارا‌هستند .
3 - موضوعاتی که فارغ از نیاز به اخذ جواز از اداره و نهاد ها به ثبت می رسند .
براین اساس در حالتی که کار شما نیازمند به به دست آوردن مجوز باشد گرفتن مجوز از نهاد های ذی‌ربط مایحتاج لازم است . این موضوعات مشتمل بر 23 مورد کلی می‌باشند که هر یک از این 23 مورد خویش دربرگیرنده چندین مسئله دارای ربط به نیز می‌باشد .
• گزینش دسته و قالب شرکت
با دقت به تنوع شرکتهای و تجهیزات متمایز که برای هر گونه شرکتی متصور است , تعیین شرکتی که متناسب با قضیه عمل شرکت باشد و در عین اکنون منافع موسسان را تامین نماید , لازم است . ولی پیش از گزینش جور شرکت بایستی به تعدادی پرسش حساس جواب داده شود . اولی پرسش آنکه به چه شکل فعالیتی میخواهیم انجام دهیم ؟ مخاطب ما چه افرادی می‌باشند و با چه افرادی سرو عمل داریم ؟ برای مثال در صورتی‌که یک شرکت عمرانی هستیم و درباره ی ساخت و احداث شهرک های تجاری و اداری , مسکونی , راه و روش سازی و جاده سازی , پل سازی , سد سازی , تونل سازی , شن ریزی , آسفالت کشی و خط کشی عمل داریم , به مراد ثبت شرکت خوب تر آن است که در قالب شرکت سهامی یگانه مبادرت نماییم . چون :
اولاَ : شرکت ها سهامی یگانه از اعتبار بیشتری برای شرکت در مناقصات برخوردارند .
ثانیاَ : تمدید دوران تصدی مدیران شرکت سهامی مختص دو سال یک توشه و بازرسان شرکت هرکدام یک‌سال یک توشه سبب ساز بررسی بیشتر شرکتهای سهامی یگانه می شود .
ثالثاَ : بررسی مرحله سود و ضرر هر ساله و وجود بازرسین درین گونه موسسه ها باعث اعمال در اختیار گرفتن بیشتر این گونه شرکتهای میشود .
همینطور , با ثبت کردن شرکت سهامی مختص میتوانید در مزایدات و مناقصات بخش اعظمی شرکت نموده و امتیاز انجام پروژه های بزرگ را دریافت فرمایید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۹ ، ۰۷:۲۱
علی امیرحسینی

قدم نخستین : تعیین اسم برند
در شرایطی‌که برایتان این سوال اتفاق افتاده است که اکنون چه‌گونه می توان در کشور ایران فعالیت ثبت برند انجام اعطا کرد می بایست بدانید در گام نخستین , می بایست اسم مطلوب تعیین فرمایید . تعیین اسم قشنگ و بامعنایی که اولاَ با گونه فرآورده یا این که خدماتی که برند متبوع برای آن به ثبت میرسد دارنده منطبق باشد و دوماَ به صورت بالقوه بضاعت بزرگ شدن و دارای شهرت شدن را داشته باشد .
برای این عمل برای شما سفارش هایی داریم .
1 - اسم برند بایستی مزایای مال یا این که سرویس ها را تعریف نماید و مطلوب با عمل کمپانی باشد .
2 - اسم برند بایستی بتواند اعتنا مصرف کننده را به خویش جلب نماید و بر روی مخاطب بینش مثبت ساخت نماید . در واقع یک برند چیره , برندی گیرا است که بتوان به سادگی آن را تلفظ کرد . چنانچه برند شما اینگونه باشد به راحتی می توان آن را تبلیغ نمود .
3 - توجه داشته باشید نامی که برای عمل خویش تعیین میکنید نباید تکراری بوده و قبلاَ به ثبت رسیده باشد و یا این که از برندهای ثبت شده سر مشق برداری شده باشد و با آنان تشابه اسمی داشته باشد . علائمی که عین یا این که شبیه نشانه ای باشد که قبلاَ به اسم صاحب و مالک دیگری ثبت شده‌است , قابل ثبت نیست .
4 - نشانه ها گم راه کننده و فریب دهنده هم امکان ثبت ندارند . خواسته از این علامت ها , علائمی می‌باشند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت , کیفیت یا این که مبدا جغرافیایی فرآورده گم راه می نماید یا این که فریب می دهند .
5 - کلمه های عام را نمیتوان به ثبت رساند . مثلا , در صورتی کمپانی شما قصد داراست نماد تجاری ( کفش ( را برای فروش کفش ثبت نماید , تقاضانامه ثبت این نماد مردود خواهد شد , زیرا ( کفش ( واژه و کلمه ای عام برای این کالا است .
6 - واژه و کلمه های تعریف کننده را هم نمیتوان به ثبت رساند . این ها کلماتی می‌باشند که معمولاَ در تجارت به مراد تعریف جنس متبوع به عمل میروند . به عنوان مثال , ثبت واژه شیرین برای شکلات قابل پذیرش نخواهد بود زیرا متاع را تعریف می نماید .
گام دوم : استعلام برند
همانطور که گفته شد , اسم انتخابی بایستی نو بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد . برای دوری از تکراری بودن برند ابتدا بایستی از آن استعلام بگیرید تا ازصحت اسم انتخابی خویش اطمینان نتیجه ها نمایید . برای این خواسته میتوانید از روش خبرنامه قانونی به نشانی http : //rrk . ir مبادرت کنید و یا این که با کارشناسان ما در فکربرتر تماس نتایج نمایید . بنابراین , از اتلاف زمان و هرینه تان پرهیز خواهد شد . به دلیل آن که وقتی که برند شما به دلیل تکراری بودن قابلیت و امکان ثبت نداشته باشد , التماس از فی مابین میرود و فرد بایستی مجدداَ , التماس نو با اسم تازه ارائه کند .
ضروری به توضیح است , طبقات مرتبط با برند مواد غذایی و همینطور بسته بندی , انبار و باربری که مشتمل بر طبقات 29 , 30 , 31 , 32 , 39 و 43 می شود از جمله نا مرتب ترین طبقات ثبت برند است و همین زمینه منجر دشواری ثبت برند درین طبقات می شود .
گام سوم : تهیه و ارسال اظهارنامه ثبت برند
بعد از گذراندن فرایند فوق , برای ثبت کردن نشانه تجاری , بایستی ابتدا به ایستگاه اینترنتی سازمان کل مالکیت صنعتی به نشانی http : //iripo . ssaa . ir مراجعه نموده و با کامل شدن فرم اظهارنامه الکترونیکی و ارسال پیوست ها از روش سامانه , فرایند ثبت نماد را آغاز کنید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۹ ، ۲۳:۵۶
علی امیرحسینی