فرآیند تمدید ثبت نشانه تجاری و هزینه آن
مدت اعتبار نماد تجاری و تمدید ثبت آن
نشانه ای که در محل کار ثبت شرکتهای و مالکیت صنعتی ثبت می شود از مورخ تسلیم اظهارنامه مورد حمایت است و بازه زمانی اعتبار نماد ثبت شده دهه است ولی صاحب و مالک نشانه یا این که قائم منزلت یا این که وکیل وی قادر است تا شش ماه بعد از انقضای بازه اعتبار آن هر دهه یکبار تجدید ثبت کند دراین حالت حق به کارگیری انحصاری دهه با صاحب و مالک آرم خواهد بود و به همین شیوه نیز با تجدید ثبت حق مزبور برای دهه دیگر تضمین می شود . تقاضای تجدید ثبت نماد بایستی در دو ورژن تهیه و به امضای صاحب و مالک آرم یا این که قائم رده یا این که وکیل وی رسد و مثال آرم در روی آن الصاق شود .
تمدید ثبت آرم تجاری دنباله ثبت مهم در محل کار ثبت می شود و مدرک طومار تمدید ثبت صادر و تسلیم صاحب آرم یا این که وکیل او می شود . مدرک طومار تمدید ثبت دربرگیرنده مندرجات مدرک طومار مهم با اعمال تغییرات اضطراری و هم برهه زمانی اعتبار و مورخ انقضای آن خواهد بود .
در حین تمدید تقاضای نماد تجاری صاحب آن میتواند تقاضای کاهش طبقه مال خویش را داشته باشد . هر گاه در موقع تجدید ثبت , تغییری در نماد داده شود قانون ها مرتبط با تغییرات از هر لحاظ بایستی کاملاَ رعایت گردد . در واقع , هر مدل تغییر تحول در نماد و برند ثبت شده و یا این که گسترش لیست محصولات , از جمله صنعتی و کشاورزی یا این که ارتقاء موضوعات خدماتی و اضافه کردن طبقه یا این که طبقات محصول با خواهش تازه انجام پذیر است که نیاز به بررسی های اضطراری هم دارااست .
تجدید ثبت در صورتیکه که تغییری در نماد داده نشده باشد محتاج به اطلاع رسانی نیست هر گاه زمان اعتبار نماد منقضی شده باشد ثبت آن از سوی صاحب و مالک نماد یا این که بقیه افراد تابع تمامی ضوابط و تشریفات مرتبط با ثبت علایم خواهد بود . افراد ذینفع میتوانند در پیاله سی روز از مورخ تکثیر اطلاع رسانی مربوط اعتراض خویش را تسلیم کنند .
برای تمدید نماد تجاری مدارک پایین مایحتاج است :
برای افراد حقوقی :
- ارائه خبر نامه آخری تغییرات اعضای هیئت مدیره ( دارندگان حق امضا )
- تصویر شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا
- ارائه اصل یا این که تصویر تصدیق ثبت شده
- مهر و امضاء وکالتنامه
برای افراد حقیقی و واقعی :
- تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب و مالک آرم
- ارائه اصل یا این که تصویر تصدیق ثبت شده در دو ورژن
- مهر و امضاء وکالتنامه
فرآیند تمدید ثبت نماد تجاری به قرار پایین است :
- مراجعه به مقر اینترنتی مالکیت صنعتی
- گزینش مورد ثبت گونه های التماس ( رفع نقص , پرداخت حق الثبت , تمدید , انتقال و . . . )
- درج شماره اظهارنامه و سر
- تعیین زمینه تمنا ( خواهش تمدید )
- وارد نمودن نوشته التماس و ثبت داده ها مراد شده
- اضافه کردن ضمایم تحمیلی
- باز بینی داده ها و تایید داده ها
- پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه
- بررسی درخواستکردن بوسیله متخصص ذیربط ( درصورتی که در داده ها وارداتی اختلال و نقصی وجود نداشته باشد , از شما دعوت می شود تا به همراه اصل مدارک به صورت حضوری به سازمان مراجعهنمایید ) .
- صادر شدن سند طومار تمدید آرم تجاری و تسلیم آن به متقاضیبرای تمدید تقاضای آرم تجاری ابتدا بایستی هزینه آن پرداخت گردد . هزینه تمدید نماد تجاری دقیقاَ نظیر ثبت نماد تجاری تازه است با این تفاوت که هزینه چاپ مجله قانونی از آن کم می شود زیرا همانطور که گفتیم , برای تمدید نیازی به اطلاع رسانی خبرنامه نیست و هر آنچه که 10 سال قبل به ثبت رسیده عیناَ برای 10 سال آتی به تمدید