مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

نکات مورد دقت در ثبت مارک صنعت پلاستیک

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶ ب.ظ

اختیاری یا این که الزامی بودن استعمال از مارک و نشانه تجاری

آیا ثبت نشانه ناخواسته است یا این که به گزینش خویش ما میباشد ؟ به موجب ضابطه , ثبت علامتها تجاری ازروی اراده است , مگر در مواقعی که دولت آن را ناخواسته نماید . براین اساس ثبت کردن مارک مطابق آئین طومار آن ناخواسته نیست . بدین مفهوم که اگر کسی آرم برای کالای خویش گزینش کرد و به کار گیری نمود البته آن را به ثبت نرساند ضابطه او را زور نمی‌کند . با این حال , در حین ما بیش تر از پیش مارک و ثبت نمودن آن دارای اهمیت است . برندها به صاحبانشان یاری می نمایند تا به راحتی محصول ها خویش را معرفی و خصوصیت های آن را ابلاغ کنند و در میدان رقابت تجاری بتوانند خویش را نسبت به سایرافراد مختلفی نمایند .
در‌صورتی‌که برندتان را به ثبت برسانید , میتوانید از کسانی که از مارک شما به کارگیری می نمایند گلایه نموده و آنها را بدون چاره به تغییر دادن اسم و چه بسا پرداخت غرامت به خویش فرمایید . علاوه بر این :

ثبت مارک
- مارک و ثبت آن , به حیث اعتباری که به کمپانی و کالا تولیدی میبخشد این قابلیت را مهیا میاورد تا بنگاه های اقتصادی بتوانند از شرکت های مالی متفاوت , وام دریافت کنند .
- ثبت نمودن مارک قادر است برای سهامداران ساخت قیمت افزوده سهام نماید و به تبع آن , سبب ساز ارتقا درآمد کمپانی گردد .
- مارک ابزاری برای بازاریابی کمپانی و ساخت وجهه همگانی است .
- مارک بعد از ثبت شدن , قابل جابه جایی است و می توان آن را انتقال بخشید .
- مارک یکی عارضه ها تشویق شرکتهای به سپرده گذاری بیشتر در جهت بهبود کیفیت متاع میباشد .
علامتها قابل ثبت و غیرقابل ثبت

به موجب ماده 1 ضابطه ثبت علایم تجاری و اختراعات : ( نماد تجاری عبارت است از هر قسم نشانه ای از جمله نقش , تصویر , رقم , سخن , عبارت , مهر , لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص فرآورده صنعتی , تجاری یا این که فلاحتی اختیار می شود . ممکن است یک آرم تجاری برای تشخیص امتیاز فرآورده جماعتی از زارعین یا این که کد خدا صنعت و یا این که کالا یک شهر و یا این که یک حیطه از میهن اختیار شود ( .
از ماده فوق مستفاد می شود که مدل آرم جنبه حصری ندارد , بلکه قادر است با دقت به اختراع اشخاص به صورت لغت ها , حروف , ارقام , تصاویر به عمل رود . در ثبت مارک , بایستی به‌این نکته اعتنا داشته باشید که مارک شما بایستی با مارک ثبت شده به وسیله رقبای شما مختلف باشد و طراوت داشته باشد .
علامت ها تجاری غیرقابل ثبت :

واژه و کلمه های عام . به عنوان مثال , در‌صورتی‌که کمپانی شما قصد دارااست نماد تجاری ( پلاستیک ( را برای فروش پلاستیک ثبت نماید , تقاضانامه ثبت این آرم مردود خواهد شد زیرا ( پلاستیک ( کلمه و واژه ای عام برای این مال است .
کلمه های تعریف کننده . این واژگان کلماتی می‌باشند که معمولاَ در تجارت به خواسته تعریف مال متبوع به فعالیت می‌روند . مثلا واژه ترش برای تولیدها لواشک قابل پذیرش نخواهد بود زیرا متاع را تعریف می نماید . به این ترتیب به کار گیری از کلمه های کیفی مانند ( شایسته ترین ( , ( کلاسیک ( یا این که ( نوآورانه ( مردود خواهند شد مگر این که جزء یک نشان مختص باشند .
نشانه ها گم راه کننده . این نشانه ها , علائمی می باشند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت , کیفیت یا این که مبدا جغرافیایی فرآورده گم راه بوجود می‌آورد .
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۰
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی