مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

اول – برخورداری از حقوق و دستمزد , پشتیبانی ها و وام ها یکسان با سپرده گذاری فرنگی

ممکن است از جمله ابتدایی ترین حقوق و دستمزد , برخورداری از خلق و خوی متساوی با سایرافراد باشد . به رغم این‌که اکثری از کشورها جهت جذب سرمایه گذاران به اعطای حقوق و دستمزد و تسهیلاتی بیش تر از سرمایه گذاران داخلی خویش مبادرت میکنند , لکن به حیث میرسد در صورت مساعد بودن موقعیت مرزوبوم برای سپرده گذاری , صرف اعطای دستمزد هم اندازه با سرمایه گذاران داخلی , سرمایه گذاران فرنگی را به مرزوبوم جذب خواهد نمود .
در این سمت ماده 8 ضابطه سپرده گذاری چنین مقرر می‌نماید : ( سپرده گذاری های فرنگی شامل این ضابطه از همگی دستمزد , حمایت‌ها و تسهیلاتی که برای سپرده گذاری های داخلی موجود هست به صورت یکسان برخوردار هستند . ( در ماده مزبور به حقوق و دستمزد , پشتیبانی ها و وام ها اشاره شده‌است که به لحاظ میرسد آنان همانا ( حقوق و دستمزد ( معادل می‌باشد . مراد از حقوق و دستمزد هم اندازه آن است که قانون ها و قانون ها درباره ی سپرده گذاری داخلی و فرنگی به صورت یکسان اعمال خواهد شد . به ابلاغ دیگر , در اخلاق و رفتار با سرمایه گذاران فرنگی در‌این مرز و بوم تبعیضی صورت نخواهد گرفت .
درپی عبارت ( حقوق و دستمزد ( , قانونگذار به ( حمایتها ( و ( وام ها ( اشاره کرده است . به‌این معنی که در هر جا که از سرمایه گذار داخلی حمایت گردد , از سرمایه گذار فرنگی هم حمایت خواهد شد . به همین ترتیب درصورتی که تسهیلاتی به سرمایه گذار داخلی اعطا شد , سرمایه گذار فرنگی هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود و به او هم چنین تسهیلاتی اعطا خواهد شوید .
قابل ذکر است این ماده از جمله موادی هست که در حین ثبت آن با اختلاف نظرهایی همراه بود . در طرح اول ضابطه سپرده گذاری به جای ( پشتیبانی ها ( , عبارت ( معافیت ها ( مقرر شده بود و از این جهت مورد اعتراض بعضا از نمایندگان مجلس واقع شد . دلیل معارضان حاکی از آن بود که معافیت های مالیاتی در سرزمین به حیث ضرورت فعال‌ساز‌ی ایجاد در قسمت های محروم مرزوبوم و به حیث حمایت از بخش محرمانه که ضرورت دارااست تقویت شود , داده می شود و هر که از بیرون مرزها سرمایه خویش را میاورد و دفتر خویش را تعیین می نماید , قاعدتاَ بخش محرمانه ضعیفی نیست که معافیت های مالیاتی , به صورت لزوم , در اختیار آن‌ها هم قرار گیرد .
از آن جا که به رغم وجود بعضی نظرهای مخالف , اکثریت نمایندگان موافق ماده مزبور بودند , نوشته ماده به به عبارتی صورت مورد ثبت واقع شد . لکن درپی اختلال شورای پاسبان مبتنی بر این‌که معافیت برای بیگانگان برخلاف قانون اساسی کشور است , عبارت ( معافیت ( از نوشته ماده حذف شوید و ( حمایت‌ها ( جایگزین آن شد .
درهرحال , سپرده گذاری های فرنگی از همگی حقوقی که برای سپرده گذاری های داخلی حال و روز شده به صورت یکسان برخوردار می گردند و از تمامی معافیت های مقرر در ضابطه مالیات های بی واسطه , از جمله معافیت پانزده ساله ای که صرف حیث از سرمایه گذاران داخلی و فرنگی برای افراد حقیقی و واقعی و حقوقی که در بخشها آزاد به گونه های کار های اقتصادی اشتغال دارا‌هستند مقرر شده است , فایده مند میگردند .
دوم - تضمین در قبال ملی شدن و سلب مالکیت رسمی

از سایر تضمین هایی که ضابطه سپرده گذاری برای سرمایه گذاران فرنگی در لحاظ گرفته است , تضمین در قبال ملی شدن و سلب مالکیت رسمی است . به‌این توضیح که طبق قانون ها میان المللی , به دست آوردن اموال خارجیان می بایست به صورت رسمی صورت گیرد . به عبارت دیگر ,

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۰
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی