فرآیند و هزینه ثبت نشانه تجاری میان المللی مطابق موافقتنامه مادرید
تحولات بزرگ اقتصادی منجر شدهاست تا شرکت ها تجاری علاوه بر کار های داخل مرزی , به عمل های برون مرزی و دربین المللی هم بپردازند . لذا حمایت از دستمزد برند این موسسه موسسه ها در بقیه کشورها هم از اهمیت بسزایی شامل است .
همین طور که میدانیم , اولین مبادرت اصلی جهت حمایت در بین المللی از نماد تجاری و برخورداری از دستمزد مربوط به ثبت نشانه , منعقد معاهده پاریس بوده . به موجب این کنوانسیون جهت حمایت از علامتها تجاری در تراز در میان المللی , صاحب و مالک آرم ( فرد حقیقی و واقعی یا این که حقوقی ) باید به صورت مستقل یکسری تقاضانامه را در اداره ها ثبت کشورهای گوناگون عضو به لهجه های مختلف و با پرداخت مخارج متعدد و صرف زمان طولانی , تودیع کند . ولی در عین درحال حاضر ماده 19 کنوانسیون مزبور به کشورهای عضو این اذن را میدهد که دربین خویش , موافقتنامه های ویژه ای برای حمایت از مالکیت صنعتی انعقاد نمایند . این موافقتنامه ها نباید ناقص مفاد کنوانسیون باشد .
معاهدات مزبور قادر است دو جانبه یا این که یک سری جانبه باشند .
به خواسته تولید وام ها و رفع مانع ها جان دار در رویه توسعه و گسترش علامتها تجاری , تنی چند از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس , اتحادیه ای میان المللی را درسمت کنوانسیون مزبور تشکیل داده و در آن سیستم مادرید را تحت عنوان راهبرد ثبت در بین المللی علامت ها تجاری ثبت نمودند .
طرز ثبت نشانه تجاری دربین المللی مطابق سیستم مادرید
سیستم مادرید ذیل قانون ها دو معاهده یعنی موافقتنامه مادرید و پروتکل مادرید قراردارد .
موافقتنامه مادرید در مورخ 14 آوریل 1891 انعقاد شده و به مورخه های 14 دسامبر 1900 در بروکسل , 2 ژوئن 1911 در واشنگتن , 6 نوامبر 1925 در لاهه , 2 ژوئن 1934 در لندن , 15 ژوئن 1957 در نیس و 12 ژوئیه 1967 در استکهلم مورد بازبینی قرار گرفته است . پایانی اصلاحات انجام یافته دراین موافقتنامه به مورخ 24 سپتامبر 1969 بوده است . پروتکل مرتبط با بهاین موافقت طومار هم به مورخ 27 ژوئن 1989 در مادرید مصوب و در سال 2000 میلادی وارد تراز اجرایی شدهاست .
سیستم مادرید به وسیله محل کار میان المللی اداره جهانی مالکیت فکری که ثبت در میان المللی را انجام میدهد , سازمان می شود . هر کشوری که در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی عضویت داراست قادر است طرف موافقتنامه یا این که پروتکل یا این که هر دو قرار گیرد .
اکنون بیشتراز 85 مملکت دنیا عضو سیستم مادرید هستند و با این جور ثبت فی مابین المللی آرم شما در یک یا این که همگی این کشورها به تعیین شما به ثبت میرسد .
به موجب سیستم مادرید نماد با دقت به ضوابط داخلی هر مملکت مورد بررسی قرار میگیرد و بعد وارد مسیر دربین المللی خویش می شود . یعنی ثبت دربین المللی علامتها تجاری در سطح اولیه با ثبت ملی در سازمان ذیربط در میهن مبدا صورت میگیرد و آن گاه به صورت خودکار با گزینش کشورهای متبوع در تراز فی مابین المللی انجام می شود . با ثبت کردن نشانه تجاری فی مابین المللی , صاحب و مالک آن از حمایت های رسمی برخوردار می شود و او قادر است برای متفاوتی نمودن مال یا این که سرویس ها خویش از آن استعمال نموده و یا این که در ازاء دریافت وجه , فرد دیگری را مجاز به به کار گیری از این نماد مختص بنماید . در واقع حق به کار گیری انحصاری از نماد ثبت شده جهت به کارگیری بر روی تولیدات و سرویس ها متبوع و یا این که ارائه جواز به کار گیری از آن به دیگری , صرفاَ در اختیار صاحب و مالک نماد هست .