مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

تحولات بزرگ اقتصادی منجر شده‌است تا شرکت ها تجاری علاوه بر کار های داخل مرزی , به عمل های برون مرزی و دربین المللی هم بپردازند . لذا حمایت از دستمزد برند این موسسه موسسه ها در بقیه کشورها هم از اهمیت بسزایی شامل است .
همین طور که می‌دانیم , او‌لین مبادرت اصلی جهت حمایت در بین المللی از نماد تجاری و برخورداری از دستمزد مربوط به ثبت نشانه , منعقد معاهده پاریس بوده . به موجب این کنوانسیون جهت حمایت از علامتها تجاری در تراز در میان المللی , صاحب و مالک آرم ( فرد حقیقی و واقعی یا این که حقوقی ) باید به صورت مستقل یکسری تقاضانامه را در اداره ها ثبت کشورهای گوناگون عضو به لهجه های مختلف و با پرداخت مخارج متعدد و صرف زمان طولانی , تودیع کند . ولی در عین درحال حاضر ماده 19 کنوانسیون مزبور به کشورهای عضو این اذن را می‌دهد که دربین خویش , موافقتنامه های ویژه ای برای حمایت از مالکیت صنعتی انعقاد نمایند . این موافقتنامه ها نباید ناقص مفاد کنوانسیون باشد .
معاهدات مزبور قادر است دو جانبه یا این که یک سری جانبه باشند .
به خواسته تولید وام ها و رفع مانع ها جان دار در رویه توسعه و گسترش علامتها تجاری , تنی چند از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس , اتحادیه ای میان المللی را درسمت کنوانسیون مزبور تشکیل داده و در آن سیستم مادرید را تحت عنوان راهبرد ثبت در بین المللی علامت ها تجاری ثبت نمودند .
طرز ثبت نشانه تجاری دربین المللی مطابق سیستم مادرید
سیستم مادرید ذیل قانون ها دو معاهده یعنی موافقتنامه مادرید و پروتکل مادرید قراردارد .
موافقتنامه مادرید در مورخ 14 آوریل 1891 انعقاد شده و به مورخه های 14 دسامبر 1900 در بروکسل , 2 ژوئن 1911 در واشنگتن , 6 نوامبر 1925 در لاهه , 2 ژوئن 1934 در لندن , 15 ژوئن 1957 در نیس و 12 ژوئیه 1967 در استکهلم مورد باز‌بینی قرار گرفته است . پایانی اصلاحات انجام یافته در‌این موافقتنامه به مورخ 24 سپتامبر 1969 بوده است . پروتکل مرتبط با به‌این موافقت طومار هم به مورخ 27 ژوئن 1989 در مادرید مصوب و در سال 2000 میلادی وارد تراز اجرایی شده‌است .
سیستم مادرید به وسیله محل کار میان المللی اداره جهانی مالکیت فکری که ثبت در میان المللی را انجام میدهد , سازمان می شود . هر کشوری که در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی عضویت داراست قادر است طرف موافقتنامه یا این که پروتکل یا این که هر دو قرار گیرد .
اکنون بیشتراز 85 مملکت دنیا عضو سیستم مادرید هستند و با این جور ثبت فی مابین المللی آرم شما در یک یا این که همگی این کشورها به تعیین شما به ثبت میرسد .
به موجب سیستم مادرید نماد با دقت به ضوابط داخلی هر مملکت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد وارد مسیر دربین المللی خویش می شود . یعنی ثبت دربین المللی علامتها تجاری در سطح اولیه با ثبت ملی در سازمان ذی‌ربط در میهن مبدا صورت می‌گیرد و آن گاه به صورت خودکار با گزینش کشورهای متبوع در تراز فی مابین المللی انجام می شود . با ثبت کردن نشانه تجاری فی مابین المللی , صاحب و مالک آن از حمایت های رسمی برخوردار می شود و او قادر است برای متفاوتی نمودن مال یا این که سرویس ها خویش از آن استعمال نموده و یا این که در ازاء دریافت وجه , فرد دیگری را مجاز به به کار گیری از این نماد مختص بنماید . در واقع حق به کار گیری انحصاری از نماد ثبت شده جهت به کارگیری بر روی تولیدات و سرویس ها متبوع و یا این که ارائه جواز به کار گیری از آن به دیگری , صرفاَ در اختیار صاحب و مالک نماد هست .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۷
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی