مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

موارد انحلال کمپانی سهامی :

مورد ها انحلال کمپانی سهامی گاه در ضابطه پیش گویی شده‌است در‌این حالت انحلال رسمی است و گهگاه کمپانی به امر دادگاه منحل می شود در این حالت انحلال قضایی است .
• الف - انحلال رسمی
قواعد همگانی انحلال شرکتهای درخصوص کمپانی سهامی قابل اعمال است .
طبق بند 1 و 2 ماده 186 ضابطه افراد حقوقی و شرکتهای تجاری کمپانی سهامی در نکات زیر منحل می شود :
1 - زمانی که کمپانی موضوعی را که برای آن تشکیل‌شده شده‌است انجام داده یا این که انجام آن ناممکن شده باشد .
2 - کمپانی برای بازه مشخص تشکیل شده و آن بازه منقضی شده باشد , مگر این که زمان مذکور قبلی از انقضاء تمدید شود .
3 - مجمع همگانی فوق العاده به هر عاملی به انحلال کمپانی رای دهد .
4 - مخلوط یا این که جزء‌جزء‌کردن در صورتی‌که که باعث به محو شخصیت حقوقی کمپانی شود .
5 - صادر شدن حکم قطعی دادگاه مبتنی بر انحلال در مواقعی که در ضابطه مقرر شده‌است .
1 - انجام قضیه معلوم
معمولاَ در اساسنامه شرکتهای تجاری زمینه کمپانی حیاتی و اعتنا مختص مشخص و معلوم می شود چون کمپانی تنها در موضوعی قادر است کار داشته باشد که در اساسنامه قید شده‌است و زیرا عمل بیرون از زمینه کمپانی ممنوع است , موسسین تلاش می نمایند بزرگترین دامنه شمول را برای عمل کمپانی تعیین کنند . به نحوی که در مجله قانونی گهگاه دو یا این که سه برگه از خبرنامه به انتخاب قضیه یک کمپانی اختصاص داده می شود .
در کمپانی سهامی انتخاب مسئله کمپانی به لحاظ شرکاء است که حدود عملیات کمپانی را مشخص می نمایند . اما از جهت نگهداری دستمزد بقیه افراد و رعایت مشروعیت رقابت و ممنوعیت گزینش یک مورد برای یک سری کمپانی همنام , سازمان ثبت شرکت های بر تعیین قضیه کمپانی آنالیز دارااست . زمینه کمپانی معمولاَ نوعی گزینش می شود . مثلا شرکتی برای کارها ساختمانی تشکیل و به ثبت میرسد . این تعیین به کمپانی اذن می‌دهد که بعد از انجام یک پروژه ساختمانی مبادرت به ساخت پروژه دیگر کند و یا این که هم‌زمان یکسری پروژه ساختمانی را در امر فعالیت خویش قرار دهد . در این‌حالت قضیه تعیین شده مسئله مستمر انجام کار کمپانی است .
در مواقعی دیگر کمپانی برای انجام پروژه مشخص تشکیل می شود و بعداز آن کمپانی حق ادامه کار در پروژه دیگری ندارد . شرکتی که برای ساخت پروژه ساختمانی معلوم مثل تونل مانش یا این که ساختمان بلند مخابراتی تهران تشکیل می شود , بعداز ساخت موضوعی که به خاطر آن تاسیس و درست شده شده‌است منحل می شود . چون در گزینش قضیه کمپانی کار دیگری گنجانیده نشده است و کمپانی از ابتدا برای انجام زمینه یگانه تشکیل‌شده شده‌است و غیر از آنچه در مجمع همگانی موسس سهامداران بر آن توافق نموده اند کمپانی حق اقدام به فرمان دیگری ندارد . در پایان کمپانی فارغ از زمینه می‌ماند و به صورت قهری منحل می شود .
قضیه مشخص و معلوم کمپانی با نقص‌ دیگری هم مواجه است که عبارت است از عدم قابلیت و امکان به وقوع پیوستن موضوعی که کمپانی برای انجام آن ایجاد شده است . در مواقعی که مورد کمپانی گونه عام فعالیتی رقم خورده شده‌است با عدم قابلیت انجام یک پروژه کمپانی میتواند پروژه دیگری را در فرمان عمل خویش قرار دهد , البته در مواقعی که مورد مشخص و یگانه است در صورت عدم قابلیت و امکان انجام مسئله کمپانی منحل می شود . اما مجمع همگانی فوق العاده با تغییر‌و تحول تصحیح اساسنامه و تغییر تحول مسئله میتواند از انحلال کمپانی دوری کنند چون در‌این‌صورت‌ نقص‌ با اهمیت نبود عزم سهامداران برای ادامه کار کمپانی است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۹
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی