مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

پلمپ دفاتر چیست

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۴۶ ب.ظ

دولت ها برای انجام بعضی از کارها برای عموم در مرحله مملکت و تامین مخارج آن , پرداخت جزء درآمد را برای اشخاص حقیقی وواقعی یا این که حقوقی تحمیلی نموده اند و عدم پرداخت این هزینه از سمت اشخاص جرم به حساب آورده می شود . سازه بر ماده 6 ضابطه تجارت جمهوری اسلامی ایران هم همه اشخاص پس از ثبت کمپانی جهت اعلام درآمدها و مخارج خویش به دفترها پلمپ نیاز دارا هستند . سازه قانون ها مالیاتی میهن هر شخص وظیفه دارااست 25 در صد از سود سالیانه خویش را تحت عنوان مالیات به دولت بپردازد تا دولت بتواند این درآمد حاصله را در قسمت های متعدد جهت رفاه همگانی هزینه کند .

در واقع این دفتر ها مرتبط با ورود داده ها مرتبط با کارایی مالی کمپانی هست . این دفترها مشتمل بر لیست هزینه ها و درآمد های کمپانی می‌باشند که واحد سنجش گزینش میزان مالیات از سمت سازمان مالیات است . این دفترها بوسیله ممیز سازمان مالیات بررسی می‌گردد و در غایت از تفریق درآمد ها و هزینه ها میزان مالیات اشخاص محاسبه می‌گردد .

بارها چشم شده‌است که بعضی از موسسات کوچک و بعضاً میانگین در تحویل این دفترها احمال می ورزند که‌این دستور باعث انباشته شدن این هزینه ها برای کمپانی و بیش تر شدن جریمه های سنگین وزن به آن و چه بسا خطر برشکستگی کمپانی خواهد شد .

این دفتر ها دربرگیرنده ( دفتر کار خبر نامه , محل کار کل , دفتر کار بودجه , دفتر کار کپیه یا این که اندیکس ) می‌باشد به‌دنبال این مقاله به شرح این دفترها خوا هیم پرداخت :
دفتر کار خبرنامه :

وجود این محل کار در کلیه موسسه ها الزامی می‌باشد و اشخاص بایستی تمام عملیات روزمره خویش مثل مطالبات , خرید و فروش , دیون , معاملات و بطور کلی تمام عمل های مالی کمپانی و چه بسا وجوهی را که برای هزینه های فردی خویش صرف مینمایند را در‌این دفترها ثبت کنند . از روش ثبت در آمد های کمپانی و مخارج سرازیر می توان اخذ که هر کمپانی چه میزان در آمد داشته است , تا در آیند بر پایه ی آن مالیات کمپانی محاسبه گردد .
دفترکل :

این دفتر کار سندی است که کمپانی داران بایستی دست‌کم هفته ایی یک توشه همه معاملات خویش چاز دفتر کار خبر نامه استخراج نموده و آنها‌را به صورت تفکیک شده در صفحه های مخصوصی که در‌این محل کار در لحاظ گرفته شده‌است به صورت خلاصه ثبت کنند .
در واقع این در‌این دفتر کار ریز هزینه ها و سود ضرروزیان به صورت هفتگی درج میشود .
دفتر کار بودجه :

هر کمپانی مکلف این سالانه تا 15 فروددین ماه سال سپس لیست جامعی از همه میزان دارایی های منقول و غیر منقول و مطالبات و دیون احتمالی سال پیشین معلوم کند و آن را در دفتر کار کل ثبت و امضاء کند .
محل کار کپیه :

دفتر کار کپیه هم یک کدام از سندها شرکتی است که در آن همه مراسلات و طومار های ارسالی و دریافتی , تلفکس ها , فاکتورها و . . . در آن به ثبت می‌رسد .

دقت داشته باشید که براساس ماده 11و 12 ضابطه تجارت باید از سمت سازمان ثبت شماره گذاری و امضا و پلمپ شود .

بعد از شرح ماهیت این دفترها , پلمپ دفتر ها سال 1399 مورد بررسی قرار خوا هیم اعطا کرد , لطفا با ما همراه باشید :

در سال 99 هم متقاضی ها اخذ پلمپ دفترها سازه بر فرآیند سالانه پیش از استارت سال مالی نو یعنی تا پایان سال 98 مبادرت به پلمپ دفتر ها کنند و این دفترها بعد از پایان سال مالی سرازیر و هم زمان با آغاز سال مالی آینده به سازمان مالیات تسلیم گردد و در غیر این صورت کمپانی هایی که اقدامات اضطراری را انجام نداده باشند مشتمل بر پرداخت جریمه خواهند شد .

اعتنا داشته باشید که درخواست‌کردن کنندگان پلمپ دفترها سال 99 بایستی بایستی سازه بر اطلاعیه ای که منتشر می‌گردد , اقدامات واجب را به انجام برسانند . درخواست کنندگان خوبتر است در اولِ سال مالی اقدامات حتمی را انجام دهند تا با دقت به ارتقا حجم خواهش ها در روزهای انتها و قابلیت پیدایش اشتباه مبتلا مشکلات احتمالی نشوند .
مدارک موردنیاز جهت پلمپ دفتر ها 99

1 - شناسنامه و کارت ملی اعضا هیات مدیره
2 - فتوکپی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیات مدیره ( برابر اصل )
3 - خبرنامه قانونی که دربردارنده اگهی تاسیس کمپانی است
4 - داده ها مرتبط با اخرین تغییرات هیأت مدیره و حق امتیاز
5 - وکالتنامه قانونی که به امضای مالک کمپانی رسیده باشد , در حالتی‌که که کارها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۷
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی