مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

در کمپانی تضامنی شرکا بایستی لااقل یک نفر از دربین خویش یا این که از بیرون در سمت مدیری تعیین کنند . با اعتنا به اهمیت مسئولیتی که شرکا در موسسه ها تضامنی دارا‌هستند , معمولاَ شرکا از فی مابین خویش یک نفر را در سوی مدیری گزینش می نمایند .


وظیفه‌های رئیس یا این که مدیران در شرکت ها تضامنی مبنی بر مصرحات ضابطه تجارت و مفاد شرکتنامه قانونی خواهد بود . اهم این وظیفه‌های به شرح پایین است :
1 - به ثبت رسانیدن کمپانی :
زیرا طبق ماده 195 ضابطه تجارت , ثبت شرکت ها تجاری الزامی است , لذا کمپانی تضامنی به محض تشکیل می بایست به ثبت رسد و رئیس یا این که مدیران کمپانی آن را به ثبت رسانده و نشر اطلاع رسانی مرتبط با تاسیس کمپانی را جهت اطلاع عموم پیگیر باشند . برای به ثبت رسانیدن کمپانی تضامنی می بایست مدارک زیر به سازمان ثبت موسسات تسلیم گردد :
یک - یک ورژن مصدق از شرکتنامه
دو - یک ورژن مصدق از اساسنامه ( چنانچه باشد )
سه - متن به امضاء رئیس کمپانی , حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیرنقدی با انتخاب ارزش حصه های غیرنقدی
چهار - اسامی سهیم یا این که شرکایی که برای سازمان کردن کمپانی مشخص گردیده اند .

2 - اجرای مصوبات شرکای کمپانی و مفاد شرکتنامه و اساسنامه و ضوابط رسمی

3 - دعوت شرکا برای تصمیم گیری های اصولی در مواقع مقتضی

4 - تحلیل بر گردش کارها مالی کمپانی و تنظیم ترازنامه و اکانت سود و ضرروزیان سال مالی قبلی و صورت بودجه و مطالبات و دیون کمپانی و صورتحساب زمان تلاش سالیانه جهت تسلیم به شرکا و تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی جهت تسلیم به حوزه مالیاتی بعداز ثبت شرکا , درصورتی که موافق اساسنامه می بایست سال به سال به اکانت کمپانی رسیدگی شود . ( تحت ماده 137 ضابطه تجارت ) که با اعتنا به قانون ها مالیاتی می بایست به اکانت کمپانی سال به سال رسیدگی به فعالیت آید .

5 - در صورت تعدد مدیران , دعوت از مدیران برای انجام کارها کمپانی به ترتیب و در مواعد مقرر در اساسنامه و تهیه صورتجلسه ضروری از مذاکرات و تصمیمات و انجام وظیفه بر اساس تقسیم کاری که از سمت شرکا دربین مدیران به فعالیت آمده است .

6 - مراد کردن تمامی ساله لااقل صدی پنج ( 5 % ) یعنی یک بیستم از سود خالص کمپانی تحت عنوان ( سرمایه احتیاطی ) یا این که ( اندوخته رسمی ) برای جبران ضرر و زیان های احتمالی سالهای سپس و عندالامکان با رعایت مفاد شرکتنامه , قضیه کردن اندوخته یا این که ذخیره ازروی اراده برای تامین ضررهای احتمالی و استهلاک اموالی که در اثر به کارگیری فرسوده شده و بهای آنان کاهش مییابد , و هم برای لبریز کردن محل خالی مطالبات مشکوک الوصول و نظایر آن .

7 - تقسیم سود قابل تقسیم در پایان سال مالی در میان شرکا , طبق ماده 119 ضابطه تجارت که می گوید :
( در کمپانی تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه دربین شرکا تقسیم می شود , مگر آن که شرکتنامه غیر از این ترتیب را مقرر داشته باشد ( .

8 - انجام تمامی وظایفی را که طبق قانون ها و قانون ها دارای ارتباط به قضیه برای سازمان کارها کمپانی واجب است و هم در شرکتنامه پیش گویی شده‌است و ارسال صورت جلسات مصوبات شرکا , به مبداء ثبت موسسه ها جهت ثبت و اطلاع رسانی مراتب حتمی الثبت در دفتر کار ثبت موسسه ها , امضای ورقه ها و اوراق با رعایت پیش گویی های معموله در شرکتنامه .
به طور کلی قانون در سازمان کردن کارها کمپانی تابع موقعیت مقرره میان شرکا خواهد بود و در مورد ها بی صدا شرکتنامه باید از قانون ها مرتبط با بقیه شرکت های در رابطه با زمینه دریافت ملاک شود , از قبیل مواد 105 و 144 و 164 و 185 معطوف به ماده 121 ضابطه تجارت و یا این که مواد 118 و 125 و 135 و 136 و 212 لایحه رسمی تصحیح جزء ضابطه تجارت تصویب شده 24/ 12/ 1347 .

9 - پیگیری نشر اطلاع رسانی مرتبط با مورد ها زیرین در مبداء ثبت موسسه ها :
الف - تغییر و تحول اساسنامه کمپانی
ب - تمدید بازه کمپانی زائد بر دوران مقرر
ج - انحلال کمپانی ( حتی‌د‌ر مواقعی که انحلال کمپانی به واسطه انقضای دوران کمپانی صورت میگیرد ) .
د - انتخاب کیفیت تفریغ اکانت
ه - تبدیل شرکا
و - خروج بعضا از شرکا از

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۹
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی