مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

معرفی مارک تجاری ثبت شده

یک برند به معنای یک مارک است و یک نام تجاری چیزی است که باعث می شود کسی یا چیزی شناخته شود. یک علامت تجاری ، کالا یا کالای دارای مارک برای ارائه شناسنامه آن و تشخیص و تمیز کردن آن از محصولات یا محصولات مشابه امکان پذیر و آسان می باشد.
از نظر اقتصادی و بازاریابی ، علائم تجاری ثبت شده بسیار مهم است. با این نشانه ها خریداران و مصرف کنندگان محصولات خود را انتخاب می کنند.
در ماده 1 قانون علائم تجاری و اختراعات ثبت شده آمده است:
"علامت تجاری هر نوع علامت تجاری است ، چه از نظر نقش ، تصویر ، شکل ، نامه ، جمله ، بسته بندی و غیره. که برای صلاحیت و شناخت محصولات صنعتی ثبت و یا ثبت شده است." صنعت یا بازرگانان یا محصول شعر یا منطقه ای از کشور. "
لازم به ذکر است داشتن یک علامت تجاری ثبت نام و ثبت نام الزامی نیست. افراد ممکن است یک علامت تجاری خاص را برای محصول یا خدمات خود انتخاب کنند و ممکن است در صورت ثبت یک علامت تجاری یا خیر ، آن را ثبت کنند.
اما ، افرادی که علائم تجاری خود را ثبت نکرده اند ، نمی توانند به طور قانونی مانع از استفاده دیگران از علائم تجاری ثبت شده شوند. بنابراین ، ثبت علائم تجاری با تضمین حق انحصاری دانستن محصولات و خدمات ، از صاحب برند محافظت می کند و از تلاش رقبا غیر ماهر مانند کلاهبرداران برای سوء استفاده از برخی از مارکها در برابر محصولات و خدمات جلوگیری می کند. فرومایه یا متفاوت
روشهای ثبت علائم تجاری

علائم تجاری ثبت شده با قدمت 4000 سال در مصر باستان. علاوه بر این ، صنعتگران چینی علائم تجاری خود را در حدود نیم دایره (و بعد از آن یک ربع) در یک ظرف ساخت چینی حدود 2000 سال پیش حکاکی کردند. با پیشرفت تجارت بین ملل و قبایل در قرن دوازدهم میلادی ، علائم تجاری به تدریج در کالاها و علائم تجاری تأثیرگذار شد و در سال 1363 پادشاه ادوارد سوم (پادشاه انگلیس) به وی دستور داد از علامت های تجاری برای برخی از تجار استفاده کند. و صنعتگران .

علامت تجاری ثبت شده یک نام ، عبارت ، اصطلاح ، مارک ، نماد ، شماره ، طرح یا ترکیبی از این موارد است که برای شناسایی محصولات و خدمات یک تأمین کننده یا گروهی از تهیه کنندگان و تمایز آنها از محصولات رقیب استفاده می شود. و استفاده انحصاری از این برند فقط برای افرادی که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده اند شناخته خواهد شد. در این حالت ، اگر شخص دیگری برای محصولات مورد نظر از این برند یا نام مشابه استفاده کند ، تحت پیگرد قانونی کیفری و قانونی قرار خواهد گرفت.

مزایای ثبت علائم تجاری:
این اجازه می دهد تا شرکت ها محصولات خود را از یکدیگر متمایز کنند.
2. ابزارهای بازاریابی اساس شهرت و شهرت یک شرکت است.
3. آنها یک مؤلفه اساسی قراردادهای آژانس هستند.
4- اگر برند قدرتمندی داشته باشند ، جزو دارایی های ارزشمند صاحبان آنها محسوب می شوند.
5- شرکت ها را ترغیب کنید تا کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند.
6- ملزم به اخذ گواهینامه استاندارد و نشان.
7. بعضی اوقات آنها نیز مفید و مفید خواهند بود.


ثبت علائم تجاری در کلیه رشته های مشاغل مختلف با کالاهای مختلف در زمینه های بازرگانی ، تولیدی و خدماتی قابل دریافت می باشد که می توان مستقیماً به کالای ارائه شده اعتبار داد.
برای ثبت علائم تجاری ، ابتدا باید به وب سایت مالکیت صنعتی (بخش ثبت مارک تجاری) به آدرس http://iripo.ssaa.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام مرحله به مرحله را دنبال کنید:
1- نوع اظهارنامه را انتخاب کنید
2- پایان مشخصات مالک
3. تصویر کلیه اسناد متقاضی را به همراه مجوزها و تصویر نام تجاری بارگذاری کنید.
4- بررسی و تأیید صحت اطلاعات
نرخ بصورت آنلاین پرداخت کنید
6- شماره درخواست را به متقاضی ارائه دهید
7. بررسی اولیه اسناد و ضمائم توسط کارشناس مربوطه.
پس از تکمیل برنامه و ارسال اسناد ، پاسخ دفتر ممکن است یکی از سه وضعیت نقض پرونده / رد / اعلام وضعیت باشد. در حالت اعلان ، اولین بار بدان معنی است که هیچ اعتراضی به اطلاعات وارد شده وجود ندارد و شما باید اسناد را ارسال کنید.
پس از ارسال مدارک ، باید اولین روزنامه رسمی را پرداخت کرده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت کنید.
اگر ظرف سی و یک روز از تاریخ روزنامه مرحله اول به ثبت علائم تجاری خود اعتراض نکنید ، می توانید یک اعلامیه دور دوم درخواست کرده و یک سند نهایی از علامت تجاری را بدست آورید.
سؤالات مربوط به ثبت علامت تجاری شما:
چگونه می توانم از روند ثبت نام علامت تجاری مطلع شوم؟
پس از تکمیل اطلاعات در سیستم ، به شما یک کد 5 رقمی ارسال می شود که به شما امکان می دهد بدون مراجعه به دفتر ، کد رهگیری جریان ثبت علائم تجاری را وارد کرده و وارد کنید.
2. چه عواملی باعث می شود برنامه مارک تجاری رد شود؟
کلمات ، حروف یا حروف ، اعداد ، اشکال ، تصاویر یا هر نوع ترکیبی از این علائم تجاری یا به اصطلاح علائم تجاری هستند و قابل ثبت هستند. مارک تجاری باید نوآورانه و متمایز از سایر علائم تجاری باشد.
قانونگذار انتخاب برخی از علائم تجاری ثبت شده را ممنوع اعلام کرده است. بنابراین ، اداره ثبت شرکت ها از ثبت این علائم خودداری می کنند. مهمترین دلایل رد درخواست عبارتند از:
الف - انتخاب کلمات متداول: کلمات کلی برای نام تجاری قابل ثبت نیستند. به عنوان مثال ، کتاب یک اصطلاح عمومی است.
ب- کلمات توصیفی دسته دیگری از کلماتی هستند که برای ثبت علائم تجاری قابل استفاده نیستند. به عنوان مثال ، ثبت کلمه "خنک" برای نوشیدنی ها قابل قبول نخواهد بود.
ج - علائم فریبنده ای وجود ندارد که ذهن مشتری را در مورد ماهیت ، کیفیت یا منشأ جغرافیایی محصول منحرف کند. به عنوان مثال ، بازاریابی مبلمان و میزهای بلوط با تصویر برند بلوط ممکن است مصرف کنندگان را گمراه کند زیرا ممکن است به اشتباه تصور کنند که کلیه محصولات تولید شده توسط آن شخص یا شرکت از بلوط ساخته شده است.
د) علائم قبلی ثبت شده است. قبل از ثبت هر علامت تجاری ، ابتدا باید ببینید که آیا علامت تجاری قبلاً در گروه فعالیتی که در نظر دارید ثبت شده است یا خیر.
مطابق جدول مارک ها ، محصولات با 36 عنوان با عناوین زیر طبقه بندی می شوند:
مواد شیمیایی و مواد شیمیایی 5 طبقه ، مصالح ساختمانی فلزی 3 طبقه ، 7 طبقه ماشین آلات صنعتی و تجهیزات

همانطور که توسط انجمن برندهای آمریکایی تعریف شده است ، یک نام تجاری یا ناشناس یک نام ، عبارت ، طرح ، ویژگی ، نماد یا هر ویژگی دیگر است که یک سرویس یا ارائه دهنده کالای خاص را مشخص می کند که توسط آن سایر محصولات و خدمات مشابه را تشخیص می دهند.

 یک عنوان حقوقی برای یک برند یک علامت تجاری ثبت شده است. ماده 30 قانون علائم تجاری ، علائم جمعی و علائم تجاری به شرح زیر است:

 الف) "علامت" به معنای هر علامت مرئی است که می تواند محصولات یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را متمایز کند.

 ب) "علامت جمعی" به معنای هر علامت مرئی است که به عنوان علامت جمعی در برنامه ثبت نام تعیین می شود و ممکن است منشأ یا هر ویژگی دیگر ، از جمله کیفیت محصولات یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی ثبت شده در این علامت تجاری را در زیر داشته باشد. کنترل مالک علامت تجاری ثبت شده. استفاده جمعی برای تمایز.

 ج) نام تجاری به معنای نام یا عنوانی است که شخص حقیقی یا حقوقی را شناسایی و شناسایی می کند.

 بنابراین ، یک مارک تجاری است که می تواند محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص را از محصولات یا خدمات شرکتهای دیگر با مردم متمایز کند.

 امروزه بشر با ظهور فن آوری های جدیدی که موج گسترده ای از انواع جدید محصولات و خدمات را دنبال می کند ، فن آوری ها را فتح می کند. وسعت این تغییرات بر عملکرد شرکتها و سازمانهای فعلی در زمینه بازاریابی نیز به شدت تأثیر گذاشته است ، بنابراین ، امروز ، موفقیت سازمانها و شرکتها در بهبود بهره وری و بهبود وضعیت رقیب آنها بستگی به معرفی بهینه دارد. این یک محصول و خدمات مشتری است.

 در دنیای امروز ، ما معتقدیم که تولید کالاها و خدمات نه تنها قدرت بلکه اشتراک آن قدرت است. به عبارت دیگر ، این موفقیت تنها هنگامی حاصل می شود که مشتری به نتیجه برسد. با ایجاد کارآمد و ارائه محصولات و محصولات ما به دیگران ، مارک ها فرصتی بی نظیر برای تأثیر ، تمایز و نگهداری محصولات و محصولاتی فراهم می کنند که می توانند به بهترین وجه برای اهداف بازاریابی استفاده شوند. و او از موفقیت یک سازمان استفاده کرد.

 یک مارک می تواند یک سطح خاص از دوام ، کیفیت ، عملکرد ، قابلیت اطمینان ، قابلیت جبران و سایر ویژگی ها را نشان دهد ،

 1) www.wikipedia.org

 2) فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی

 3) انجمن بازاریابی آمریکا

این هیجانات و احساسات مصرف کنندگان را برانگیخته و همچنین چشم انداز جدیدی به آنها می دهد. در حقیقت ، یک نام تجاری تعهد ثابت یک فروشنده در ارائه مجموعه ای از ویژگی ها و مزایا و خدمات خاص برای مشتری است که به معنای کیفیت ، هزینه پایین مشاوره ، ریسک کمتر و یک وسیله نمادین برای اعلام شخصیت است. از آنجا که یک مارک قوی از ارزش اجتماعی و اعتباری بالایی برخوردار است ، برای تعیین موفقیت یک محصول در بازار بسیار مهم است.

اگر ذهنیت مشتری و انتظارات محصول برآورده شود و احساس رضایت ایجاد شود ، وفاداری مشتری به آن محصول اغلب یکی از با ارزش ترین دارایی های یک سازمان است و خود یک دارایی نامشهود است. این یک شرکت است به همین دلیل شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی برای جلب رضایت و وفاداری مشتری هستند.

 تا زمانی که یک محصول یا خدمات حق بیمه خاصی نداشته باشد ، می توان آن را به راحتی پایدار نشان داد و حفظ کرد. از طرف دیگر ، داشتن یک علامت تجاری ثبت شده اختیاری است مگر اینکه دولت این امر را اجباری کند. مدت زمان حمایت از علائم تجاری ثبت شده ده سال است که با پرداخت هزینه های مندرج در آیین نامه می توان به طور نامحدود تمدید کرد. اگر علامت فارسی است ، باید در فرهنگ لغت دهخدا یک سند مهم داشته باشید. این باید به فعالیت تجاری مرتبط باشد و مزایای محصول را توصیف کند ، توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و نگرش مثبتی نسبت به مخاطب ایجاد کرده و فروش را افزایش دهد. در حقیقت ، یک مارک موفق یک مارک مؤثر است که به راحتی قابل تلفظ است. عنصر خلاق همچنین می تواند برای تمایز محصول بسیار مفید باشد: نامی برای به یاد آوردن و فراموش نکردن.

علائم تجاری می تواند یک یا ترکیبی از چندین کلمه ، نامه یا اعداد باشد. اینها شامل نقاشی ها ، نمادها ، علائم شنیدنی مانند موسیقی یا صداها ، رایحه ها یا رنگ ها برای معرفی ویژگی ها است. علاوه بر این ، علائم تجاری که مشخص می کند محصولات یا خدمات دیگری وجود دارد ، چندین دسته دیگر از مارک ها نیز وجود دارند. علائم تجاری متعلق به اتحادیه هایی است که اعضای آن از این علائم تجاری استفاده می کنند تا خود را در سطح کیفی ارائه دهند. به عنوان مثال ، یک گواهینامه کیفیت استاندارد ، یک گواهی نامه یک شرکت مشهور جهان است.


 
 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۱
علی امیرحسینی

برند

ثبت برند در ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی