مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

مزایای ثبت نشانه تجاری در عراق چه می باشد ؟

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۵ ب.ظ

جهت ثبت مارک در عراق , علایم بازرگانی می بایست به اسم اشخاص حقیقی و واقعی و یا این که حقوقی عراقی باشد . ثبت نماد تجاری در عراق به صاحب و مالک آن نماد از جمله فرد حقیقی وواقعی یا این که حقوقی حق انحصاری می‌دهد . اگر که اشخاص مارک خویش را در عراق به ثبت نرسانند قابلیت و امکان سوء به کارگیری از آن ارتقاء پیدا می نماید . این در حالی است که , ثبت مارک منجر پرهیز از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای شبیه بوسیله افراد ثالث ذیل نشانه ها تجاری که عین یا این که به صورت گم راه کننده ای شبیه آرم تجاری دیگری می باشند خودداری به کار می‌آورد . بدین ترتیب پیشین از صادرات تولیدات خویش اولی اقدامی که بایستی انجام دهید ثبت مارک است .
ثبت مارک سبب ساز متفاوتی شدن کالاهای مطرح شده و سرویس ها یک کمپانی از محصول و سرویس ها شرکت ها دیگر می شود و بدین شیوه خواهید توانست محصولاتتان را منحصر نموده و به نحو مناسب در بازار معرفی فرمایید . هر چه اسم مارک و پیام کمپانی شما عمیق خیس باشد , شما مسافت بیشتری با رقبای خویش می‌گیرید .
ثبت مارک علاوه بر شما برای مشتریان شما هم میتواند زیاد دارای منفعت باشد . آنها می‌توانند به راحتی جنس و یا این که سرویس ها شما‌را پیدا و از آن به کارگیری نمایند .
این نکته را بایستی در لحاظ داشته باشید که نقش نماد تجاری در گزینش اصالت و کیفیت مال اهمیت متعددی داراست و موجب می شود که مصرف کننده از سوابق کیفیت باخبر باشد و در گزینش خویش کمتر مبتلا غلط شود . در سود هزینه هایی که پرداخت می نماید , کاهش می‌یابد . بدین ترتیب برای کالای مرغوب , آرم تجاری معرف برتری آن خواهد بود . به عکس , از آن جا که آوازه سازنده بستگی به کیفیت جنس داراست , در صورت نامرغوب بودن , اعتبار او را از در میان میبرد .
ترقی کاری و شغلی , بازاریابی , دارای شهرت شدن در حوزه عمل و نام و نشان دادن به متاع تولیدی از جمله بقیه امتیازات و مزایای ثبت مارک است .
به دنبال به بررسی مدارک و روند واجب جهت ثبت آرم تجاری در عراق می‌پردازیم .
• مدارک موردنیاز جهت ثبت آرم تجاری در عراق

1 - مدارک کمپانی ( مدرک تاسیس کمپانی + عقد تاسیس کمپانی + جواز ثبت + اساسنامه که در آن مدیریت مسئول کمپانی رقم خورده باشد و برای به عبارتی سال صلاحیت داشته باشد )
2 - کارت بازرگانی دارای اعتبار به اسم رئیس مسئول
3 - ارائه چهره یی از مارک در میزان شش در روستا سانتیمتر مشروط بر این‌که اسم مارک به گویش عربی و یا این که کردی اصل باشد و نوشتن مارک به لهجه انگلیسی لفظاَ اشکالی ندارد منوط بر این که اسم عربی مارک بزرگ خیس از متن انگلیسی و در صدر قرار گیرد و در پایین متن شود : مسترود به اکانت کمپانی . . . ( مطابق نام ثبت شده )
4 - تاییدیه از سمت تامین کننده ( مال ) خطاب به وزارت صنعت های و معادن عراق , دایره گسترش و تهیه صنعت های , دایره علایم تجاری , به شرح زیر ارائه شود :
اینجانبان کمپانی تامین کننده ( اسم و نشانی ) کمپانی ( اسم و نشانی ) را با مواد مشروحه پایین تامین مینماییم :
- مهر و امضای تامین کننده
- مهر و امضای سفارت عراق
- مهر و امضای وزارت خارجه تامین کننده
- مهر و امضای وزارت خارجه عراق
5 - در صورت این‌که طومار به لهجه دیگری غیر از گویش عربی درج شده باشد , حتمی است طومار ترجمه رسمی و با مدارک ذی‌ربط پیوست و تحویل داده شود .
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۴
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی