مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

قواعد ثبت نشانه تجاری در افغانستان

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۴۸ ب.ظ

روابط تجاری کشور‌ایران و افغانستان به دلیل همسایگی کشور‌ایران و افغانستان برای هر دو مرزو بوم اهمیت داراست . مرزوبوم دوست و همسایه افغانستان , اینک دومی سهیم تجاری کشور ایران به حساب آورده می شود . به نحوی که با دقت به تنوع تولیدها و بازار پسندی تولیدات اهل ایران هر ساله بیشتراز سه میلیارد دلار جنس از کشورمان به افغانستان صادر می شود .

محصولاتی مثل صنعت های غذایی , اتومبیل آلات و مصالح ساختمانی , سرویس ها فنی و مهندسی و مخابراتی , اتوبار , اسباب و اثاث خانگی , چینش , مبلمان و مصنوعات چوبی , مصنوعات پلاستیکی , موکت و کف پوش , امکانات طبی و آزمایشگاهی , الیاف و مسنوجات , پوشاک , پوست و چرم , تولید ها آرایشی و بهداشتی , تابلو گلیم بافت و صنعت های دستی , گلیم بافت دستباف و ماشینی , زیور آلات و نقره , خشکبار و . . . از جمله گنجایش های صنف‌ها برای حضور در بازار افغانستان میباشد .
از آن جا که افغانستان یکی‌از بازارهای بیشتر برای کالاهای اهل ایران است , ثبت نماد تجاری یا این که برند در‌این مرزوبوم از اهمیت بسزایی برخوردار‌است . ثبت برند در افغانستان , منجر دوری از سوء استعمال از برندهای اهل ایران در مملکت افغانستان شده و از عرضه ی کالاهای شبیه به وسیله افراد ثالث ذیل علامت ها تجاری که عین یا این که به شکل منحرف کننده ای شبیه نماد تجاری دیگری میباشند پرهیز به کار می‌آورد .
از روش ثبت برند , تولید ها منحصربه‌فرد و منحصر به فرد شده و بها اسم و کمپانی ارتقاء پیدا می نماید . با انجام این فعالیت , شرکتهای در مورد تولید ها و سرویس ها خویش حق انحصاری پیدا می نمایند و طبق ضابطه هیچ کمپانی ثانویه ای نمی تواند تا مورخ اعتبار این نشانه تجاری از آن به صورت بی واسطه و یا این که غیرمستقیم استعمال کند .
به موجب بند 1 ماده سوم ضابطه ثبت نشانه تجاری افغانستان , نماد تجاری عبارت است از : نشانه یا این که ترکیبی از علایمی که بتواند کالاها یا این که سرویس ها را از کالاها یا این که سرویس ها دیگر متفاوتی گرداند .
در مقررات افغانستان , نشانه تجاری قادر است دربرگیرنده یک یا این که بیشتر از یک نام , واژه , امضا , کلام , صورت , نقشه , تیتر , مهر , تصویر , متن , اعلان , مثال با بقیه علایم یا این که ترکیبات مرتبط با آنان باشد .
به موجب ماده 5 ضابطه ثبت نشانه تجاری افغانستان , به کار گیری علایم تجاری از روی اراده می‌باشد مگر این که وزارت تجارت و صنعت های یا این که محل کار ثبت مرکزی بخش ثبت علایم تجاری به کارگیری آن را تحمیلی کند .
وفق ماده 8 , علامت ها تحت را نمیتوان تحت عنوان نماد تجاری اختیار نمود :
1 - بیرق ملی , نشان مدنی و بقیه نشان های مدنی , اداره ها و موسسه ها داخلی و فی مابین المللی یا این که کشورهای فرنگی مگر این‌که به کار گیری آن کتباَ مجاز می داند شده باشد . افراد حقیقی وواقعی و حکمی شخصاَ یا این که از روش نماینده یا این که نماینده قانونی رسمی خویش می‌توانند جهت ثبت نماد تجاری مراجعه و خواهش ارائه کنند . قابل ذکر است مدارک موردنیاز برای ثبت برند فرد حقیقی وواقعی و ثبت برند فرد حقوقی / شرکت های تا حدودی با نیز متعدد است که درپی این مدارک را با نیز بررسی مینماییم .
مدارک اضطراری برای ثبت برند فرد واقعی :
1 - نسخه برداری شناسنامه و کارت ملی صاحب
2 - اسکن آرم یا این که اسم تجاری
6 - نشانی ظریف برای درج در گواهینامه ثبت نماد تجاری مقطع اعتبار ثبت نماد تجاری در افغانستان دهه است که‌این برهه زمانی می‌تواند برای عصر های قریه ساله پشت سر هم دیگر با تقاضای صاحب تجدید شود . صاحب نماد تجاری موظف است در خلال زمان شش ماه گذشته از انقضای دوران , خواهش تجدید را به محل کار ثبت مرکزی ( بخش ثبت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۵
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی