مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

روش ثبت مارک در رشت

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸ ب.ظ

رشت راس استان گیلان در شمال کشور‌ایران است . این کلانشهر , سو‌مین شهر گردش گر پذیر کشور ایران است . رشت همینطور بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر شمال کشور ایران فی مابین سه استان لبه دریای خزر و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر گیلک نشین دنیا و بزرگ ترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای مدیترانه به حساب آورده می شود .

این شهر خوشگل و پیشرو , در استانی جای‌دارد که از طرفی به دریا و از سمت دیگر به کوه و بیشه ختم می شود و به همین علت سوغاتی ها و صنعت های دستی زیاد قشنگ و متنوعی دارااست . کافیست محرمانه به بازار بزرگ رشت بزنید و این تنوع را در سوغات و صنعت های دستی رشت ببینید . از همین رو , رشتی های عزیر برای معرفی محصول ها و سرویس ها خویش نیاز به گزینش مارک و ثبت آن خواهند داشت تا بتوانند محصولاتشان را به مشتریان خویش معرفی کنند . چه علائمی را می‌توانیم ثبت کنیم ؟

در صورتی مایل به ثبت برندتان میباشید , عالی است بدانید که کدام علامت ها قابلیت و امکان ثبت دارا هستند ؟ آیا هر مدل برندی را می شود به ثبت رساند ؟
هر جور نماد از جمله نقش , تصویر , رقم , صحبت , عبارت , مهر , واژه و کلمه , لفافه و . . . که برای امتیاز تشخیص فرآورده صنعتی , تجاری یا این که کشاورزی اختیار می شود را نشانه تجاری میگویند .
تعیین ثبت و نشانه تجاری تابع حالت خاصی است که در ضوابط کشورهای گوناگون با اعتنا به عرف جامعه برای آن پیش گویی شده‌است . در مرزوبوم ما , وفق بند الف و ب ماده 30 ضابطه نو ثبت علامتها تصویب شده 1386 , فقط ثبت علائمی پذیرفته است که قابل روئت باشد و ثبت علامتها تجاری صوتی , بوها یا این که مزه های گوناگون و هر جور علامت ها غیر قابل روئت پذیرفته نیست .
بر طبق ماده ی 32 ضابطه ثبت اختراعات , طرح های صنعتی و علامتها تجاری در کشور ایران ( تصویب شده 1386 هجری خورشیدی ) نماد در موردها ذیل قابل ثبت نیست :
الف ) نتواند کالاها یا این که سرویس ها یک موسسه را از کالاها و سرویس ها موسسه ی دیگر مختلفی سازد .
ب ) بر خلاف موازین فقهی یا این که نظم همگانی یا این که اخلاق و رفتار حسنه باشد . ( علائمی که تحت عنوان آرم تجارتی به عمل می‌رود یا این که یکی‌از اجزای نشانه تجارتی را تشکیل می‌دهد , به هیچ گاه نمی تواند مغایر مقررات اسلامی باشد ) .
ج ) مرکز ها تجاری یا این که همگانی را به خصوص درباره ی مبدا جغرافیایی کالاها یا این که سرویس ها یا این که خصوصیات آن‌ها گم راه نماید . یعنی نمی توانید گلاب کاشان را در رشت ثبت کنید .
د ) عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش , یا این که بقیه نشان های مملکتی یا این که اسم یا این که اسم اختصاری یا این که حروف نخستین یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به مرزوبوم , ارگان های در بین الدولی یا این که اداره هایی که زیر کنوانسیون های در بین المللی تاسیس گردیده اند بوده یا این که مورد ها مذکور یکی‌از اجزای آن آرم باشد , مگر آن که به وسیله جایگاه صلاحیتدار مرزو بوم مربوط یا این که اداره ذی ربط اذن ی به کارگیری از آن صادر شود .
ه - عین یا این که به نحوه گم راه کننده ای مشابه یا این که ترجمه ی یک نماد یا این که اسم تجاری باشد که برای به عبارتی کالاها یا این که سرویس ها شبیه وابسته به موسسه ی دیگری در جمهوری اسلامی ایران دارای اسم و رسم است .
و - عین یا این که مشابه آن پیش از این برای سرویس ها غیر شبیه ثبت و پر اسم و رسم شده باشد منوط بر آن که عرفاَ فی مابین به کارگیری از نماد و صاحب و مالک علاکت مشهور رابطه وجود داشته و ثبت آن به منافع صاحب و مالک پیشین لطمه وارد سازد .


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۴
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی