مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

خصایص تشکیل و ثبت کمپانی با مسئولیت محدود

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۷ ق.ظ

شرکت دارای مسئولیت محدود , همان طور که از اسم آن پیدا است , شرکتی است که در آن مسئولیت هر کدام از شرکاء محدود به به عبارتی میزان سرمایه ای است که در شرکت سهم دار هست و بیشتر از سرمایه خویش مسئولیتی نداشته و دارای تعهد به پرداخت دیون و قروض شرکت نخواهد بود .

این موسسه در حقوق و دستمزد جمهوری اسلامی ایران نخستین دفعه با ثبت ضابطه تجارت تصویب شده 1311 وارد ضابطه گذاری شد و از مورخ ثبت این موسسه در حقوق و دستمزد کشور‌ایران , از این جور شرکت استقبال فراوانی به فعالیت آمد .
شرکت وفادار محدود این امتیاز بیشتر را برای شرکا داراست که در صورت ورشکسته شدن شرکت , الزاماَ خویش سهم دار ورشکسته اعلام نمی‌شود ; امری که راجع‌به موسسات دیگر تجاری درستی می نماید . علاوه بر این , تشکیل شرکت دارای مسئولیت محدود دوچندان معمولی خیس از تشکیل شرکت سهامی و چه بسا شرکت سهامی یگانه است و کافی است که دو نفر سهم دار وجود داشته باشد تا شرکت , با عده وضعیت دیگر تشکیل شود .
تشکیل شرکت بامسئولیت محدود به موجب قراردادی که ( شرکتنامه ) نامیده می توان به فعالیت میاید . در‌این دسته شرکت , تهیه شرکتنامه اضطراری است اما تهیه اساسنامه واجب نیست . در صورت عدم تهیه اساسنامه , نکات و قوانین ضروری نسبت به سازمان کارها شرکت در شرکتنامه درج می شود .
اعتنا داشته باشید که شرکتنامه می بایست به ثبت رسد وگرنه در هیچ یک از اداره ها و دادگاه ها پذیرفته نخواهد بود . تکثیر خلاصه شرکتنامه هم اضطراری است و ضمانت اجرایی آن مجوز ابطال عملیات شرکت است .
درین جور شرکت بایستی سه عنصر آورده و قصد تشکیل و استمرار شرکت و همیاری همگانی برای علم آموزی بهره و تقسیم سود و ضرر و زیان , وجود داشته باشد . علاوه بر موادسازنده تشکیل دهنده شرکت قرارداد شرکت بایستی ازشرایط صدق نوشته شده در ماده 190 ضابطه دولتی برخوردار باشد . درین ماده آمده است : برای صدق هر داد و ستد حالت تحت حساس است :
1 ) قصد طرفین و رضای آنها
2 ) اهلیت طرفین
3 ) مورد مشخص و معلوم که مورد داد و ستد باشد .
4 ) مشروعیت جهت خرید و فروش
علاوه بر حالت همگانی برای تشکیل شرکت وفادار محدود , حالت منحصربه‌فرد تحت نیز اضطراری است :
حالت راجع به سرمایه :

این مجموعه با هر میزان سرمایه قابل ثبت است و دستکم و یا این که حداکثری برای سرمایه شرکت دارای مسئولیت محدود انتخاب نشده است اما بر صورت سرمایه محدودیت هایی اجبار شده‌است . در‌این این موسسه سرمایه سوای سهام یا این که قطعات سهام تقسیم شده‌است و به صورت سهم الشرکه است .
هر گاه بخشی از سرمایه شرکت عیب گیری و گوشه ای غیرنقدی باشد سرمایه نقدی تسلیم می شود و قیمت سرمایه غیرنقدی هم بایستی مشخص گردد که به آن روزنگار سرمایه می‌گویند و آن‌گاه تسلیم بشود . سهم الشرکه شرکت به صورت اسناد تجاری بی اسم یا این که بانام در نمی آید و قابل انتقال به دیگرافراد نیست مگر این‌که , جمع ای ازشرکاء که دست کم سه چهارم سرمایه وابسته به آن‌ها است و دارنده اکثریت عددی هم می‌باشند در این راه موافقت کرده باشند . در شرکت متعهد محدود روز‌نگار آورده غیرنقدی با شرکاء شرکت بوده و نیازی به جلب لحاظ متخصص قانونی نیست ولی شرکاء در رابطه تقویمی که انجام می دهند درمقابل افراد ثالث مسئولیت تضامنی دارا‌هستند . قابل ذکر است , در روزنگار آورده های غیرنقد می بایست اعتنا داشت که در صورت تغییر و تحول شرکا , شرکای نو نسبت به بهای آورده غیرنقد مسئول اند و با خروج شرکای دیرین از شرکت , آنها دیگر در این سمت , مسئولیتی ندارند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۵
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی