مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت کمپانی ریسندگی در قالب تضامنی

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

ریسندگی که مشتمل بر روند تبدیل الیاف به نخ است , یکی کهن ترین اختراعات انسان است . به دنبال این پروسه جور ای از الیاف را از روش کش دادن , موازی و فشرده نمودن تبدیل به فن مقاومی به اسم نخ می کنند که از آن به کار گیری های گوناگونی میشود .

این صنعت در کشور ایران دارنده تاریخچه ای طولانی است و پیشینه آن به حدود 6500 سال پیش از تولد گشوده میشود . این صنعت از قبل تاکنون یکی مهم ترین صنعت های کشور‌ایران میباشد .

در واقع اول سوله های نساجی نصفه امروزی در دوران قاجار و بوسیله میرزا تقی خان امیرکبیر در تهران و کاشان دایر شوید . این کارخانه ها یا این که سوله ها در زمان مورخ با علم و تکنولوژی روز جهان افزایش یافتند تا به طریق سوله های امروزی مدرن رسیدند . نساجی و ریسندگی با اعتنا به پیشینه طولانی حضور در صنعت های جمهوری اسلامی ایران دارنده مرکزها , کارگاه ها و سوله های بیشماری است . در حالتی که که مایل میباشید از وضعیت ثبت کمپانی ریسندگی تضامنی آگاه شوید در مطالعه این مقاله با همراه باشید :

کمپانی هایی با قضیه کار ریسندگی و نساجی را می توان در همگی قالب های تجاری مو جود در ضابطه تجارت به ثبت رسانید . یکی مطلوب ترین قالب ها جهت ثبت این دسته کمپانی قالب تضامنی می‌باشد :
کمپانی تضامنی در واقع شرکتی است که مسئولیت شرکا در آن محدود به سرمایه نمی‌باشد و بر شالوده اعتبار شخصیت شرکا تشکیل می شود . مسئولیت شرکاء در چنین شرکتی نسبت به دیون احتمالی کمپانی نامحدود است و در صورت پیدایش مشکلات و یا این که ورشکستگی در حالتی‌که که دارنده کمپانی برای تامین ضرروزیان کافی نباشد , تمام شرکا چه بسا از محل میزان دارایی های فردی خویش مسئول پرداخت تمامی قروض و تهعدات کمپانی می‌باشند . سازه براین کمپانی تضامنی از لحاظ اعتبار در رأس تمام شرکت ها تجاری قراردارد و با دقت به اهمیت شخصیت شرکاء درین این موسسه موسسه ها , به طور معمول اینگونه کمپانی در میان اشخاص یک خانواده و یا این که نزدیکان تشکیل می شود .

درضمن در اسم گذاری این مجموعه با دقت به اهمیت میزان مسئولیت شرکاء علیه مخاطبین به کار گیری از تیتر ( کمپانی تضامنی ( به همراه اسم دست‌کم یکی‌از شرکاء ضروری میباشد . به اسم بقیه شرکاء هم از روش واژ گانی نظیر ( کمپانی تضامنی و شرکا ( , ( کمپانی تضامنی و برادران ( اشاره می شود .

جهت ثبت کمپانی ریسندگی در قالب تضامنی در بالا حتمی است کمپانی طومار برابر ضابطه تهیه گردد و در آن به مواقعی مثل :
اسم کمپانی ریسندگی – زمینه کمپانیبرهه زمانی کمپانیمیزان سرمایه و سهم الشرکه هر مورد از شرکاء از جمله نقدی و غیرنقدی – ذکر اسم سهم دارطرز تقسیم سود و ضرروزیان و مساله دیگری که برابر اساسنامه تجویز شده باشد , اشاره گردد .

همینطور ضروری است تمام سرمایه نقدی ضابطه هم تامین گردد ( سهم الشرکه غیرنقدی هم روز‌نگار ( بررسی ) و تسلیم شده باشد که در این زمینه رضایت همگی شرکا کمپانی شرط است ) .
اعتنا داشته باشید که با اعتنا به اهمیت شخصیت شرکاء در‌این این مجموعه هیچ کدام از شرکاء نمی تواند سهم خویش را به دیگری منتقل نماید مگر با رضایت تمام شرکاء .
در کمپانی تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه میان شرکاء تقسیم می شود . مگر این که به موجب شرکتنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد .
مدارک موردنیاز جهت ثبت کمپانی ریسندگی تضامنی :

1 - ارائه دو ورژن کمپانی طومار کامل شدن شده
2 - ارائه دو ورژن تقاضانامه کامل شدن شده
3 - ارائه دو ورژن اساسنامه کامل شدن شده
4 - ارائه دو ورژن صورتجلسه مجمع همگانی موسسین
5 - ارائه دو ورژن صورتجلسه هیات مدیره
6 - ارائه اصل جواز کار از مراجع ذیربط در مواقعی که ثبت مسئله نیاز به جواز داشته باشد .
7 - ارائه اصل سند عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره , رئیس دلیل
8 - ارائه تصویر برابر با اصل مدارک احراز نام‌و‌نشان همگی شرکاء , مدیران و هیات نظار ( در مواقعی که تعداد شرکاء بیشتراز 12 نفر باشند ) .
9 - ارائه اصل وکالتنامه نماینده دادگستری در شرایطی‌که که ثبت کمپانی به وسیله نماینده قانونی صورت بپذیرد ) .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی