مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت کمپانی اتوبار باطن شهری در کشور ایران

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۳ ب.ظ

اقدامات واجب برای ثبت کمپانی باربری باطن شهری چه است ؟

جهت انجام این عمل , ابتدائاَ ضروری است تا محدوده ی کاری کمپانی از جمله ( محدوده ی شهری , محدوده ی میان شهری و یا این که در مرحله فی مابین المللی ) گزینش و معین گردد .
سرویس ها باربری ( باطن شهری ( از جمله موضوعاتی است که سوای نیاز به اخذ جواز از اداره ها و نهادها به ثبت می رسند . لذا در‌صورتی‌که که اشخاص بخواهند کمپانی باربری باطن شهری تاسیس کنند , میتوانند سوای گرفتن مجوز در طول ثبت این مدل کمپانی مبادرت کنند . ( قابل ذکر است , ثبت کردن کمپانی اتوبار باطن شهری عام المنفعه اشخاص آزاد هست ) .
بعداز تعیین مسئله و انتخاب محدوده ی کمپانی , کلام از مدل کمپانی به دربین می‌آید . خواسته از جور کمپانی بدین معنا است که رغبت شما به ثبت چه گونه شرکتی میباشد . جهت ثبت کمپانی قالب های زیادی ( مانند کمپانی وفادار محدود , سهامی مختص , تضامنی و . . . ) موجود هست که می توان با اعتنا به تعداد اعضا و جور کار متبوع قالب ثبتی مطلوب را تعیین نمود . با این حال , موسسه ها اتوبار داخل شهری اکثراَ در قالب کمپانی بامسئولیت محدود به ثبت می رسند . چون :
- موسسه ها متعهد محدود را می توان با دست کم دو سهیم ایجاد کرد .
- تشکیل کمپانی دارای تعهد محدود , زیاد معمولی خیس از تشکیل کمپانی سهامی و چه بسا کمپانی سهامی یگانه است . سازمان کردن کمپانی دارای تعهد محدود هم سهل خیس است و معمولاَ بوسیله یک یا این که دو رئیس انجام می شود .
- ثبت کمپانی بامسئولیت محدود , علی الاصول با مبلغ پاره ای سرمایه نیز میسر است .
- مسئولیت شرکای کمپانی وفادار محدود , صرفا تا میزان ( خیر نسبت ) سرمایه خویش در قبال قروض و تعهدات کمپانی است . چون کمپانی دارای مسئولیت محدود از شرکتهای سرمایه ای است . مثلاَ با فرض وجود 4 سهم دار و 100 میلیون سرمایه برای هر سهیم , کمپانی یک میلیارد بدهی داشته باشد , مسئولیت شرکا تنها تا میزانی است که در کمپانی وارد کرده اند و نسبت به اضافی آن مسئولیتی ندارند .
در‌پی به تشریح کمپانی متعهد محدود و سهامی یگانه می‌پردازیم .
معرفی کمپانی متعهد محدود و مدارک مایحتاج ثبت آن :

به موجب ماده 94 ضابطه تجارت , کمپانی دارای مسئولیت محدود شرکتی است که میان دو یا این که یکسری نفر برای کارها تجارتی تشکیل می شود و هر کدام از شرکا سوای این‌که سرمایه به سهام یا این که قطعات سهام تقسیم شده باشد , تنها تا میزان سرمایه خویش در کمپانی مسئول قروض و تعدات کمپانی است .
تشکیل کمپانی وفادار محدود موکول به حدوث دو فرمان است :
الف ) شرکتنامه متن و امضاء شده باشد .
ب ) سرمایه تماماَ تادیه و پرداخت شده باشد .
در شرکتهای دارای مسئولیت محدود برخلاف موسسه ها سهامی , کل سرمایه نقدی بایستی در بالا پرداخت شده و سهم الشرکه غیرنقدی هم آنالیز و تسلیم شده باشد . در اسم کمپانی دارای تعهد محدود , رعایت دو شرط تحت الزامی است :
1 ) عبارت ( دارای مسئولیت محدود ( بایستی در آن قید شود . در غیر این صورت کمپانی مذکور در قبال افراد ثالث کمپانی تضامنی محسوب شده و تابع قوانین آن خواهد بود .
2 ) در اسم کمپانی نبایستی نام هیچیک از شرکاء آورده شود گران قدر شریکی که نامش در نام کمپانی ذکر شده باشد , مقابل افراد ثالث حکم سهیم ضمانت کننده را خواهد داشت .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۴
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی