مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت مارک در کاشمر

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۸ ق.ظ

شهرستان کاشمر , یک کدام از شهرستان های استان خراسان رضوی کشور ایران است که در جنوب غربی این استان قرار گرفته است . از تولیدات اصلی این شهرستان می شود به زعفران , اشکال گوناگون انگور , کشمش و گلیم دستباف اشاره نمود .
ثبت مارک در کاشمر با دقت به تنوع تولیدات در آن , دارای اهمیت ویژه ای میباشد .

با ثبت مارک در کاشمر , کسب و کاری با هویت مختص خواهید داشت که در قضیه بسط و گسترش آن مضاعف کارگشا خواهد بود .
در حال حاضر این پرسش مطرح است که برای ثبت مارک , چه اقداماتی باید صورت پذیرد ؟ درین راهنما کارایی شده‌است داده ها جامعی راجع به‌این مطب در اختیار خواننده گان متشخص قرار گیرد . گذشته از آغاز , به یک سری مقاله دیگر در‌این ارتباط اشاره خوا هیم داشت :
- با نکات کلیدی در ثبت مارک آشنا گردید
- استعلام مارک پیشین از ثبت
- لیست طبقه بندی نشانه ها تجاری
- ثبت مارک دربین المللی
علامت ها قابل ثبت و غیرقابل ثبت

نماد تجاری عبارت از هر قسم نشانه ای است از جمله نقش , تصویر , رقم , کلام , عبارت , مهر , لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص مال صنعتی , تجاری یا این که فلاحتی اختیار می شود . ممکن است یک نشانه تجاری برای تشخیص امتیاز کالا جماعتی از زارعین یا این که کدخدا صنعت و یا این که جنس یک شهر و یا این که یک حوزه‌ از مرزوبوم اختیار شود .
نیز چنین که مراعات می‌گردد , گونه نشانه جنبه حصری ندارد , بلکه می‌تواند با اعتنا به ابتکار عمل اشخاص برای شناسایی تولید ها واحدهای تولیدی , صنعتی یا این که خدماتی مثل باربری زمینی , هوایی یا این که دریایی به صورت لغات , حروف , ارقام باشد .
نشانه می بایست کالاها یا این که سرویس ها یک موسسه را از کالاها و سرویس ها موسسه دیگر مختلفی سازد وگرنه از انگیزه خویش به دور می افتد و قابل ثبت نیست . نماد نباید به صورت بی نقص یا این که گم راه کننده ای باشد که برای به عبارتی جنس یا این که سرویس ها شبیه وابسته به موسسه دیگری در کشور‌ایران دارای شهرت است و یا این که قبلاَ به اسم صاحب ثبت شده‌است یا این که مورخ تقاضای ثبت آن مقدم یا این که دارنده حق تقدم برای به عبارتی محصول و سرویس ها و یا این که برای جنس و خدماتی است که از لحاظ رابطه و شباهت , سبب ساز فریب و گمراهی می شود .
علامت ها تجاری شبیه هم قابل ثبت نیستند . لذا عین یا این که مشابه نشانه انتخابی نباید قبلاَ ثبت و مشهور شده باشد .
آرم تجاری نباید مخالف با موازین فقاهتی یا این که نظم همگانی یا این که کردار حسنه و متعارض متمدن اسلامی باشد و بر تمدن همگانی تاثیر منفی بگذارد .
همینطور , آرم نباید عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش یا این که بقیه نشان های مملکتی یا این که اسم یا این که اسم اختصاری یا این که حروف اولیه یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به مرزوبوم , نهاد های در بین الدولی یا این که اداره هایی که پایین کنوانسیون های دربین المللی تاسیس گردیده اند , بوده یا این که موردها مذکور یکی‌از اجزاء آن نماد باشد , مگر آن که به وسیله جایگاه صلاحیتدار مرزوبوم مربوط یا این که اداره ذی ربط اذن به کارگیری از آن صادر شود .
اعتنا داشته باشید که در دستمزد جمهوری اسلامی ایران , فقط از علامت ها قابل روئت حمایت می شود و برخلاف بعضا کشورها , علامت ها صوتی و بویایی امکان ثبت ندارند .
مدارک مایحتاج ثبت مارک

برندها به دو صورت حقوقی ( ثبت نماد تجاری به اسم کمپانی ) و حقیقی وواقعی ( ثبت مارک به اسم فرد ) قابلیت و امکان ثبت دارا هستند . تفاوت در میان این دو صرفا در ارائه مدارک است . در ثبت مارک حقوقی تمام مدارک و مجوزها بایستی به اسم شخصیت حقوقی یعنی کمپانی باشد و طبقه متبوع می بایست در اساسنامه کمپانی و در نصیب مسئله عمل قید شده باشد
پیرو به بررسی مدارک حتمی جهت ثبت مارک فرد واقعی و حقوقی میپردازیم :

1 - مدارک مثبت نام‌و‌نشان درخواست کننده ( اسکن شناسنامه و نسخه برداری کارت ملی )
2 - نسخه برداری کارت بازرگانی ( در‌صورتی‌که از حروف لاتین مستعمل باشد )
3 - اسکن جواز عمل ( مجوز تاسیس , پروانه بهره‌برداری , پروانه ساخت , مجوز کسب یا این که کارت بازرگانی و یا این که هر جور مدرک کار صادره از ارگانهای نظارتی و حاکمیتی مدنی )
4 - مثال نماد تجاری در فریم 10 در 10
مدارک ثبت مارک فرد حقوقی :

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۰
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی