مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت مارک در قائم شهر

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۲۳ ق.ظ

نحوه تعیین اسم مارک

تعیین یک واژه و کلمه مطلوب , صورت و تصویر خوشگل و یا این که ترکیبی ار هر دو , او‌لین قدم از روند ثبت مارک است . بایستی این مورد ها را به طوری گزینش فرمایید که مارک شما به راحتی در ذهن ها مخاطب به یادماندنی شود و معرف مال یا این که خدمتی باشد که ارائه می‌نمایید . در تعیین اسم مارک ملزم به رعایت تعدادی قانون ها به شرح تحت خواهید بود :
الف - مشتمل بر کلمه های عام نباشد . مثلا آرم تجاری ( کیف ( یک کلمه و واژه عام است .
ب - مشتمل بر کلمه های تعریف کننده نباشد . مثل واژگان توصیفی ( کیک شکلاتی ( , ( چیپس 500 گرمی ( , ( مبل ارزان ( , ( عسل اردبیل ( .
ج - منحرف کننده نباشد و مصرف کننده را راجع به کیفیت متاع , ماهیت آن , مبدا جغرافیایی و محل ایجاد جنس به نادرست نندازد . برای مثال ثبت آرم تجاری جهت عرضه شیره رطب با تصویر زنبور عسل مردود خواهد شد . چون ممکن است خریداران را به غلط اندازد و بعضا چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند .
شایان ذکر است , ویژگی منحرف کننده بودن یک نماد را قاضی راساَ گزینش می نماید . ابطال یک نشانه تحت عنوان فریب دهنده , اکثر زمان ها به عارضه ها منشا جغرافیایی یا این که صنعتی , ماهیت و طینت تولیدات , شباهت نشانه ها و کیفیت یا این که ترکیبات کالا یا این که سرویس ها صورت میگیرد .
د - با نظم همگانی و رفتار حسنه تضاد و مغایرت نداشته باشد . اسم هایی که مخالف موازین دینی , نظم همگانی و مغایر کردار حسنه باشند امکان ثبت ندارند . برای مثال اسامی تجاری مثل ( درمانگاه سپید پوستان ( و یا این که ( ماشین کرایه ای بسط بیکاری ( را نمی‌توان به ثبت رسانید .
ه - دربرگیرنده نشانه ها قانونی مدنی و نشان کشورها نباشد مثل درفش مملکت
ن - بتواند در بین کالاها یا این که سرویس ها یک موسسه با موسسه دیگر تمایز ساخت نماید . قابل ذکر است هر نشانه تجاری برای این‌که بتواند کالای معینی را از کالای دیگری ممتاز کند بایستی دارنده صفتی باشد که آن را از نشانه ها سایرافراد ممتاز سازد . صفت نماد را ( وجه تمایز ( یا این که صفت مشخصه گویند . هر نشانه ای که‌این وصف را نداشته باشد امکان ثبت پبدا نمیکند .
ی - شبیه با برندهای به ثبت رسیده دیگر نباشد . دقت داشته باشید که در صورت وجود شباهت میان مارک متبوع شما و برندی که قبلاَ در به عبارتی طبقه ثبت شده‌است , اظهارنامه نشانه تجاری شما رد خواهد شد و برندی که تقاضای آن یکبار از طرف کارشناسان سازمان مالکیت معنوی رد شود , برای دفعات بعدی اقبال فراوان پاره ای برای ثبت شدن دارااست و اصطلاحاَ سوابق چنین برندی حاد می شود .
ضمناَ ذکر این نکته هم واجب است که به موجب ضوابط اداره ثبت سندها و املاک جمهوری اسلامی ایران , اسم تجاری می بایست دربرگیرنده کلمه ها پارسی باشد در غیر این صورت , برای ثبت برندی که دربردارنده واژه و کلمه غیرفارسی ( لاتین و . . . ) باشد ضروری است شخص درخواست کننده , دارنده کارت بازرگانی باشد .
اشکال مارک

برندها بر حسب چیزی که معرفی می‌کنند , گونه های متفاوتی دارا هستند که عبارتند از :
الف - مارک مال : مارک کردن یک فرآورده یا این که سرویس مختص
ب - مارک فردی : نظیر یک ورزش‌کار
ج - مارک شرکتی : یک کمپانی که تعدادی جنس یا این که سرویس ها متفاوت داراست .
د - مارک جغرافیایی : نظیر یک شهر یگانه
ه - مارک همگانی : نظیر مراسم های حکومتی
ی - مارک فرهنگی : مثل یک مراسم فرهنگی
ن - مارک مذهبی : مثل یک مسجد یا این که کلیسا
طرز ثبت مارک در قائم شهر

ثبت کردن مارک در قائم شهر , نظیر بقیه شهرهای کشور‌ایران از روش اینترنتی قابل اجرا است . فرایند ثبت به قرار زیر است :
- ورود به سامانه سازمان مالکیت معنوی به آدرس http : //iripo . ssaa . ir و کامل شدن داده ها
( این روند مشتمل بر داده ها صاحب , ویژگی ها اخذ کننده ابلاغیه , بار گذاری ضمیمه ها اظهارنامه , باز‌بینی همگی داده ها و پیوست ها لود شده برای حصول اطمینان از درستی داده ها می‌باشد ) .
- دریافت راز اظهارنامه و کد پیگیری
درخواست کننده به طور همزمان با التماس ثبت آرم و در اظهارنامه تسلیمی به سازمان ثبت علامت ها بایستی محصول یا این که کالاهای متبوع و یا این که سرویس ها را مبتنی بر طبقه بندی قابل انجام یا این که طبقه بندی در میان المللی طبقه بندی نماید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی