مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ترتیب سازمان شرکت دارای مسئولیت محدود , بوسیله یک یا این که چندین رئیس مکلف یا این که غیرموظف که از در میان شرکا یا این که از بیرون برای زمان محدود یا این که نامحدودی مشخص و معلوم می‌شوند , سازمان می‌گردد . (
بر این اصول :
اولاَ : سازمان شرکت دارای مسئولیت محدود توسط مدیران معینه سازمان می شود و مبداء انتخاب مدیران , مجمع همگانی شرکا است .
ثانیاَ : مدیریت یا این که مدیران ممکن است مکلف , یعنی حقوق و دستمزد بگیر یا این که غیرموظف باشند . معمولاَ مدیران غیرموظف مدیرانی می باشند که از فی مابین شرکا گزینش می‌شوند و با در حیث دریافت کردن ارتباط ها سری شرکا و آشنایی آنها از همدیگر , به صورت افتخاری انجام وظیفه می نمایند . اما در صورتیکه مدیریت شرکت مکلف باشد , وظیفه و حقوق و دستمزد وی از سمت مجمع همگانی شرکا گزینش می شود .
ثالثاَ : مدیریت شرکت ممکن است از در میان شرکا گزینش شود یا این که بیرون از شرکت تعیین گردد .
گرچه علی الاصول شرکا در عمل مدیریت یا این که مدیران ارزیابی دارا‌هستند , اما زیرا طبق ماده 109 ضابطه تجارت موقعی در موسسه ها دارای مسئولیت محدود هیئت نظار گزینش می شود که تعداد شرکا بیش تر از دوازده نفر باشند , به این ترتیب به مراد اعمال بررسی در عمل مدیریت یا این که مدیران در موسسات وفادار محدودی که تعداد شرکا آنان تا دوازده نفر هستند , به لحاظ خوبتر آن است که یک هیئت مدیره ای گزینش شود که به صورت غیرموظف ( افتخاری ) انجام وظیفه کند . و زیرا شرکت ناظر یا این که بازرسی درین قبیل شرکتهای ندارد , در شغل های مدیریت که به عنوان ( مدیرعامل ) تعیین می شود محاسبه کنند .
رابعاَ : مقطع ماموریت رئیس ممکن است محدود یا این که نامحدود باشد . در صورت محدود بودن بازه زمانی مدیر , تجدید تعیین , تمدید مقطع مدیر و یا این که انتخاب مدیریت نو به عهده مجمع همگانی شرکا خواهد بود .
در صورت نامحدود بودن برهه زمانی مدیر , حدود آن بازه زمانی تا موقعی است که مجمع شرکا رای به برکنار مدیریت نداده باشد که موردها برکنار در اساسنامه مشخص و معلوم می شود .
خامساَ : برای گزینش موقعیت احراز سمت رئیس در موسسه ها وفادار محدود به جهت بی سروصدا ضابطه تجارت در این زمینه , بایستی از ماده 111 لایحه رسمی تصحیح جزو ضابطه تجارت تصویب شده 24 / 12 / 1347 دریافت ملاک شود .
• دوم : مسئولیت مدیریت یا این که مدیران در شرکت دارای مسئولیت محدود

مدیریت یا این که مدیران موسسه ها دارای مسئولیت محدود , متعهد های دولتی و کیفری است که در ضابطه تجارت پیش گویی شده‌است .
الف - مسئولیت تضامنی : رئیس یا این که مدیران شرکت در نکات زیر برعلیه افراد ثالث مسئولیت تضامنی دارا هستند
1 - نسبت به قیمتی که در طول تشکیل شرکت برای سهم الشرکه های غیرنقدی مشخص شده . روشن است مسئولیت مدیریت یا این که مدیران دراین مورد در صورتی‌که است که از فی مابین شرکا تعیین شده باشند .
2 - در هر شرکت دارای تعهد محدود که در موقع تشکیل , تمام سرمایه نقدی آن تادیه نشده و سهم الشرکه غیرنقدی هم روز‌نگار و تسلیم نشده باشد فسخ و از مرتبه اعتبار ساقط است . ولیکن شرکا درمقابل افراد ثالث , حق نسبت دادن بدین بطلان ندارند
در صورتیکه حکم بطلان صادر شود , مدیرهایی که در طول حدوث منجر بطلان , یا این که فورا بعد از آن , راز فعالیت بوده و انجام وظیفه نکرده اند , برعلیه شرکا دیگر و افراد ثالث نسبت به خسارات ناشیه از این بطلان متضامناَ مسئول خواهند بود .
3 - در صورتی در شرکت دارای تعهد محدود , در شرکتنامه صراحتاَ قید نشده باشد که سهم الشرکه های غیرنقدی هر یک به چه میزان روز‌نگار شده‌است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۶
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی