مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

 
تعریف شرکتهای خصوصی

شرکتهای سهامی خصوصی شرکتهای تجاری هستند ، گرچه فعالیت تجاری آنها تجاری نیست ، به عنوان مثال ، اگر فعالیت شرکت در زمینه خدمات نظافت ، حسابداری ، تبادل و نگهداری و غیره باشد ، بصورت مستقل یک شرکت تجاری باقی می مانند. از موضوع
 
اگرچه در ماده 20 قانون شرکتها هفت نوع شرکت تعریف شده است که یکی از آنها یک شرکت است ، اما در اصلاحیه سال 1347 شرکتهای آن به دو گروه تقسیم می شوند:
الف - شرکتهای عمومی.
(ب) شرکت های خصوصی
در حال حاضر برخلاف آیین نامه های قبل از سال 1347 ، هیچ آیین نامه ای یکسان برای شرکت ها وجود ندارد و بنابراین مسئله تفکیک نوع شرکتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
به طور کلی ، طبق قانون تجارت فعلی ، قوانین شرکت را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد:
الف) قوانین مشترک برای هر دو نوع شرکت اعم از عمومی و ویژه اعمال می شود.
(ب) آیین نامه مالکیت شرکت
ج) مقررات خاص شرکت
تفاوت اساسی بین تمهیدات مالکیت شرکتهای خصوصی و شرکتهای دولتی باعث شده است که در ماده 4 اصلاحیه آیین نامه تجارت به شرح زیر توجه شود: "در شرکتها" شرکت سهامی "و" شرکت " بلافاصله یا بعد از نام شرکت ".
در این مقاله ، تفاوت بین شرکت های دولتی و خصوصی به شرح زیر است:
"شرکتهایی که بنیانگذاران آنها با فروش سهام به مردم بخشی از سرمایه شرکت را تأمین می کنند ، شرکت های دولتی خوانده می شوند."
"شرکتهایی که بنیانگذاران آنها با فروش سهام به مردم بخشی از سرمایه شرکت را تأمین می کنند ، شرکت های دولتی خوانده می شوند."
"شرکتهایی که کل سرمایه آنها در زمان شکل گیری آن منحصرا توسط موسسین ایجاد شده است ، شرکتهای خصوصی خوانده می شوند."
یک شرکت خصوصی یک شرکتی است که کاملاً متعلق به موسس است ، زیرا تأسیس شرکت های دولتی با مراحل طولانی همراه است ، مقررات قانون تجارت برای امور ساده تر ، البته به این دلیل که کمتر شرکاء به طور طبیعی دارای نوعی شرکتی هستند که در بالا تجویز می شود. یک شرکت سهامی خاص نامیده می شود. این شرکت مشترک نیست. کلیه وجوه به نام شرکتی که در یک حساب ویژه تأسیس شده است به یکی از بانکها به بنیانگذار وعده و حداقل سی و پنج درصد واریز می شود. باش
سرمایه شرکت ممکن است کمتر از یک میلیون ریال نباشد. اگر به دلیل سرمایه شرکت کاهش یابد شرکاء باید در مدت یک سال شرکت را برای تبدیل به نوع دیگری از شرکت ها ، مانند مسئولیت محدود یا شرکت جبران کنند.
نام شرکت باید قبل از یا بلافاصله پس از نام شرکت ، کلمه "ویژه" را داشته باشد و این کلمه باید در کلیه پرونده ها و اطلاعیه های شرکت مانند "شرکت سهامی ویژه الوند" یا "شرکت سهامی خاص دماوند" دنبال شود. از آنجا که این نوع شرکتها در واقع بخشی از یک شرکت سهامدار خصوصی خانوادگی هستند که مشتریان باید بدانند.علاوه بر این ، سرمایه شرکت توسط خود مؤسس تأمین می شود.این شرکت ممکن است حداقل یک میلیون سرمایه داشته باشد. یک شرکت حق انتشار اوراق قرضه را ندارد و شرکت ها ممکن است سهام خود را برای اشتراک یا فروش در بورس سهام یا بانک ها ارائه ندهند ، و نه با ارسال آگهی ، تبلیغات و یا تبلیغات دیگری برای فروش اقدامات شما
کلیه شرکت ها اعم از دولتی یا خصوصی باید اساسنامه داشته باشند. اساسنامه مهمترین ستون شرکت و سندی است که فقط شرکت در آن مستقر است. اساسنامه روابط شرکا با یکدیگر و دامنه مجمع عمومی و هیات مدیره را تعریف کرده و تعهد سود و زیان شرکت و خاتمه آن را تعریف می کند. اساسنامه نیز به نظر بنیانگذاران و اکثریت سهامداران منوط است و قانون در هر زمان ضروری به امور اشاره می کند.
به موجب ماده 8 قانون اصلاحات ، اساسنامه باید این مواد را در بر داشته باشد:
1. نام شرکت
2. موضوع شرکت صریح و ضمنی است.
شرکت 3 ساله
4 - مرکز اصلی شرکت و موقعیت شعب آن در صورت ایجاد شعبه ضروری است.
5- مبلغ سرمایه ثبت شده شرکت و تعیین مبلغ آن به صورت نقد و نه بصورت جداگانه به صورت نقدی.
6. تعداد سهام بدون نام و نام و مبالغ آنها در صورت وجود
7. تعیین مبلغ پرداخت شده برای هر عمل و نحوه مطالبه باقیمانده مبلغ اسمی هر اقدام و مدت زمانی که باید مطالبه پرداخت شود.
 

 



دو نوع شرکت وجود دارد: فرم ، اساسی

1- تعریف شکل:

الف- این شرکت از حداقل 3 سهامدار و دو بازرس تشکیل شده است که یکی از آنها بازرس اصلی و دیگری علی البدل است.

ب) هیئت مدیره حداقل از دو نفر تشکیل می شود.

ج- سرمایه شرکت به دو بخش مساوی سهام تقسیم می شود ، به عنوان مثال اگر سرمایه شرکت 1 میلیون،000،000 ریال باشد ، می توان آن را به 10،000 سهم از 100،000 ریال تقسیم کرد.

د) اعضای هیئت مدیره باید حداقل یک عمل داشته باشند.

الف - سهام باید به ناشناس یا ناشناس یا ترکیبی از ناشناس و ناشناس تقسیم شود.

(ز) در زمان اختلاط ، سهامداران باید حداقل 35٪ از سرمایه شرکت را در حساب تأسیس شرکت واریز کنند که در یکی از بانکهای کشور حسابی باز شود.

س: بازرسان نباید با اعضای هیئت مدیره رابطه خانوادگی برقرار کنند.

پاسخ: هیئت مدیره و بازرسان باید بالای 18 سال سن داشته باشند و سابقه کیفری نداشته باشند.

PS: سهامداران و اعضای هیئت مدیره ممکن است یک شخص حقیقی یا حقوقی باشند اما اشخاص حقوقی باید نماینده واقعی را تعیین کنند.

س: موضوع یک شرکت خاص ممکن است غیرتجاری باشد.

2. تعریف اساسی:

-در مورد شرکتهای با مسئولیت محدود ، در شرکتهای محدود با مالکیت ، مسئولیت سهامدار براساس تعداد سهمی که در اختیار دارند محاسبه می شود و خود شرکت مسئولیت تعهدات خود را به میزان سرمایه شرکت بر عهده دارد. . همچنین براساس سرمایه آن ارزش گذاری می شود زیرا طبق روال بازار سرمایه ، درجه اعتبار اعتبار گاه برابر با سرمایه نقدی یا غیر نقدی شرکت است.

نکته 1) بانک ها و موسسات اعتباری اعتبار بیشتری را به شرکت های خاص اعطا می کنند و به طور کلی ، یکی از الزامات برای افتتاح LC یا سایر خدمات بانکی ، عضویت در شرکت ها است.

تبصره 2) بانک ها و موسسات مالی می توانند خدمات بانکی از قبیل وام ، ضمانت و وام حداکثر 10 برابر سرمایه شرکت ارائه دهند.

1. کپی کارت شناسایی و کارت شناسایی ملی سهامداران و حسابرسان.

2- گواهی عدم ثبت مدیران و بازرسان

3. امضاء اعلامیه و اساسنامه.

4- گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35٪ سرمایه شرکت

 

در فرم ثبت شرکت ، اسناد اساسی طبق ماده 7 آیین نامه ثبت شرکتها و املاک صنعتی و صنایع دستی در مناطق آزاد برای هر شرکت یا موسسه ای که ارائه می شود به شرح زیر است:

1) بیانیه ثبت نام

2) اساسنامه شرکت

3) صورتجلسه مجمع عمومی بنیانگذاران.

4) صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره

5) گواهی بانکی از یکی از بانکهای منطقه خاص با بازپرداخت حداقل 35٪ نقدی

6) اجازه فعالیت در منطقه صادر شده توسط سازمان منطقه آزاد مربوطه

این اسناد مربوط به ثبت نام یک شرکت ایرانی است ، اما برای ثبت شعبه یا یک شرکت خارجی طبق ماده 8 آیین نامه تجارت باید اطلاعات و اسناد بیشتری ارائه شود.

1- تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن.

2. مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ثبت

3. نمایندگان شعبه را برای دریافت اعلان ها و اخطارها معرفی کنید

4- معرفی شعب دیگر یا دفاتر نمایندگی در ایران

5- تعیین تابعیت شرکت.

کلیه محمولات شرکتهای خارجی باید به صورت رسمی به فارسی ترجمه شود و درخواست شخص درخواست کننده ثبت شعبه باید توسط نمایندگی ایران در کشور مورد نظر تأیید شود.

مطابق ضوابط تأسیس و فعالیت شرکتهای بیمه در مناطق آزاد برخلاف سایر انواع شرکتهای تجاری ، ایجاد و ثبت شرکتهای بیمه و مناطق در مناطق آزاد نیاز به تأیید شرکتهای بیمه مرکزی دارد از ایران

قانون تجارت در ماده 220 آمده است: "هر شرکت ایرانی که در حال حاضر در آتیه (از آن تاریخ) وجود دارد یا می تواند تشکیل شود و به عنوان یکی از شرکتهایی که در این قانون در بالا ذکر شده است ، فعالیت می کند. مفاد آن شرکت به عنوان یک شرکت مشارکتی در نظر گرفته شده است و مقررات مربوط به شرکتهای وابسته اجرا می شود ، هر شرکت تجاری ایرانی ذکر شده در این قانون و هر شرکت خارجی که در ماه ژوئن توسط قانون ثبت شرکت تصویب شده است. لازم است که در ماه 1310 در کلیه فاکتورها ، فاکتورها ، مطبوعات و انتشارات خود در ایران ثبت شود و نشان دهد که در آن نمره در ران ثبت شده به جزای نقدی محکوم خواهد شد که علاوه بر مجازاتهای مقرر در قانون ، بین دویست و دو هزار ریال نیز در نظر گرفته شود. ثبت شرکتها برای عدم ثبت نام مطابق ماده 197 قانون شرکتها "ظرف یک ماه اول از تشکیل چهار هر شرکتی ، خلاصه ای از شرکتهای تابعه و شرکتهای تابعه آن مطابق اساسنامه وزارت دادگستری اعلام می شود. " هر شرکت تجاری باید ثبت شود تا خلاصه آن منتشر و تبلیغ شود. قانون ثبت شرکت در ماه اول آموزش آنقدر مهم است که عدم انجام این کار باعث بی اعتبار شدن عملکرد شرکت می شود. تأخیر یک ماهه و عدم ثبت نام ذینفعان می تواند از دادگاه بخواهد که پس از یک ماه و بدون شرکت ، عملیات را فسخ کند.شما می توانید از این باطل به نفع خود استفاده کنید (ماده 198).

بنابراین ، اگر شرکت یکی از شرکت های مندرج در قانون نباشد و ثبت نشده باشد ، در ابتدا ضمانتی خواهد بود که شرکای عادی مایل به ثبت نام و پذیرش مسئولیت نیستند و این ضمانت ثبت نام است. سوم ، مجازاتهای مقرر در قانون ثبت شرکتها را تحمل کنید. علاوه بر مجازاتهای مقرر در ماده 198 ، این شرکت به دلیل عدم رعایت مقررات مربوط به ثبت شرکت در معرض فسخ است ، اما "هیچ یک از شرکاء نمی توانند علیه شخص ثالثی که با آنها مذاکره کرده اند چنین فسخ ارائه دهند." آنها عذرخواهی کرده اند »»

نتیجه این که ، طبق ماده 195 قانون تجارت ، "کلیه شرکتهای ذکر شده در این قانون مشمول الزامات قانون ثبت نام مشاغل هستند." »»

قابل توجه است که اشخاص حقوقی موضوع ماده 10 آیین نامه تجارت آزاد موظفند هرگونه تغییر در اساسنامه و ترکیب هیات مدیره ، بازرسان ، دارندگان بنگاه ها ، کاهش یا افزایش سرمایه و انحلال را ثبت کنند. ظرف یک هفته از یک شرکت یا موسسه. آنها را کتباً به ثبت منطقه اطلاع دهید. عدم اطلاع رسانی به موقع به عهده مدیران اشخاص حقوقی فوق الذکر نخواهد بود.
 

 

پ.ن : منظور از شرکت خصوصی همان شرکت سهامی خاص میباشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی