ثبت برند برای شرکت های دانش بنیان به چه صورت است
به طور کلی ، وقتی ما در مورد محصولات دانش بنیان صحبت می کنیم ، منظور ما محصولاتی است که متعلق به حوزه فناوری بالا یا حداقل متوسط است. از فناوری های جدید ، تحقیقات و فناوری های آزمایشگاهی برای توسعه این محصولات استفاده شده است. به طور معمول چنین محصولاتی به دلیل پیچیدگی ساختار نمی توانند به راحتی کپی برداری شوند ، اما مهم است که صاحب ایده آنها را به صورت قانونی ثبت کند.
محصولات دانش بنیان چندین دسته اصلی دارند و هر یک از این دسته ها نیز دارای زیر شاخه ها هستند ، شاخه های اصلی محصولات دانش بنیان عبارتند از:
1- بیوتکنولوژی
2- مواد و محصولات مدرن مبتنی بر فناوری شیمیایی.
3- تجهیزات برقی و الکترونیکی ، لیزر و فوتونیک.
4 - فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار رایانه ای
5- ماشین آلات و تجهیزات مدرن.
6- داروهای مدرن
7- تجهیزات و تجهیزات پزشکی.
8- محصولات پیشرفته از مناطق دیگر
البته یکی از مهمترین ویژگیهای محصولات دانش بنیان علاوه بر جنبه علمی ، نوآوری آنهاست. اگر کالای جدیدی در بازار وجود دارد ، ثبت نام تجاری یا علائم تجاری ثبت شده یکی از اقدامات لازم برای ورود به بازار با شناسایی مناسب و در ازای جعل و کلاهبرداری در جهت به دست آوردن حمایت قانونی است.
برای این کار می توانید یک مارک تجاری یا علائم تجاری را برای کالای مورد نظر در سطح ملی یا بین المللی ثبت کنید. (البته برای ثبت یک مارک در سطح بین المللی ، ابتدا باید مارک را در کشور مبدا ثبت کنید.)
پشتیبانی از ثبت نام تجاری محصولات دانش بنیان فقط در مواردی انجام می شود که برند دارای خصوصیات زیر نباشد:
- از اسامی عمومی مانند "جدول" نباید برای کارد و چنگال استفاده شود.
- از عبارات توصیفی مانند "نفیس" برای پارچه استفاده نکنید.
- هیچ گونه اظهار گمراه کننده ای مانند "چرم اصل" برای محصولات چرمی مجاز نیست.
- برند نباید مغایر با هنجارهای اسلامی ، نظم عمومی یا اخلاق خوب اجتماعی باشد.
- از پرچم کشور و نماد سازمان های بین المللی نمی توان در این برند استفاده کرد.
- مارک مورد نظر باید نوآورانه و خلاق باشد و با علائم تجاری ثبت شده مغایرت نداشته باشد.
- از تشابهات و درگیری با علائم ثبت نشده و شناخته شده نیز باید اجتناب شود.
اگر می خواهید نام تجاری خود را به عنوان محصولی مبتنی بر دانش ثبت کنید ، باید بدانید که Export Broker و معاون علمی و فناوری از ثبت مارک تجاری یک محصول دانش بنیان و ثبت نام یک برند بین المللی دانش پشتیبانی می کنند. ،
به این معنا ، مرکز حمایت از شرکتهای دانش بنیان بخشی از هزینه ثبت علامت تجاری در کشورهای خارجی (70٪ برای شرکتهای دانش بنیان ، تا 100 میلیون ریال در هر کشور) را پرداخت می کند. این هزینه حداکثر برای سه کشور پرداخت می شود و همچنین لازم است تا به این مرکز اهمیت ثبت علائم تجاری محصولات دانش بنیان در کشور که در بالا ذکر شد نشان داده شود.
برای استفاده از این پشتیبانی ، شرکت باید کلیه اسناد را پس از ثبت علامت تجاری در توافق با واحد مربوطه در کارگزار ارسال کند و کارگزار پس از بررسی اسناد مثبت و انتقال آنها به نمایندگان تایید شده میزان پشتیبانی را تعیین می کند. از طریق مرکز ثبت اختراع نشان داد