مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

در این مرحله باید روزنامه رسمی ارسال شود ، به این معنی که درخواست تأیید شما در روزنامه های چند زبانه منتشر می شود. لطفا توجه داشته باشید که صدور یک روزنامه رسمی بین دو تا چهار روز کاری طول خواهد کشید.

پس از انتشار اولین روزنامه رسمی ، اگر شخصی ادعای علامت درخواست خود را داشته باشد ، پس از صدور اولین روزنامه رسمی ، مدت زمان 7 روز وجود دارد.

اگر 3 روز گذشته باشد و هیچ اعتراضی نباشد ، در این زمان اعلامیه دوم را درخواست خواهیم کرد. تبلیغ دوم به معنای داشتن شماره ثبت نام تجاری است. و تقریباً 1٪ انجام می شود.
 
مارک تجاری یا مارک تجاری معادل آن؟

اما برای تعریف این قوانین ، باید بدانیم که کلمه "مارک" در امور حقوقی در ایران به چه معنی است. در زبان فارسی تفسیر کافی از کلمه مارک وجود ندارد و همچنین ترجمه ها و معادل های موجود برای کلمه "مارک" نادرست نیست. آکادمی فارسی کلمه "ناشناس" و در بسیاری از منابع معادل "برند" را می داند. اما حتی اصطلاح "برند" که در بالا تعریف خواهیم کرد ، در مسائل حقوقی تعریف متفاوتی دارد. در ایران کلمه مارک و مارک معمولاً معادل یکدیگر بوده و از آن برای اشاره به کالایی یا خدماتی استفاده می شود که از ارزش اجتماعی و اعتباری بالایی برخوردار باشد. به عبارت دیگر ، "مارک" از نظر ماهیت اجتماعی است و مارکهای قدرتمند آنهایی هستند که مردم نسبت به آنها احساس مالکیت دارند.

در تعریف یک برند می توان از دو منظر به برند نگاه کرد ، اول دیدگاه حقوقی و دیگری دیدگاه مفهومی برند است.

به معنای مفهومی ، یک برند یک علامت تجاری ، آرم یا مجموعه ای از تمام عناصر بصری یک شرکت نیست. یک برند یک احساس عمیق درونی شخص در مورد یک محصول ، خدمات یا شرکت است.

اما این برند همچنین تعاریف قانونی دارد که به مؤلفه های بصری و کلامی آن ، مانند نام تجاری و آرم برند اشاره دارد. همانطور که توسط انجمن بازاریابی آمریکا تعریف شده است: یک نام تجاری یک نام ، عبارت ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگر است که یک محصول یا خدمات خاص را شناسایی می کند که آن را از سایر محصولات و خدمات مشابه متمایز می کند. عنوان قانونی یک نام تجاری یک علامت تجاری ثبت شده است.

در ایران با دو اصطلاح "علامت تجاری" و "علامت تجاری ثبت شده" در ثبت قانونی سروکار داریم. نام تجاری معادل نام تجاری است؛ و علامت تجاری معادل مارک تجاری در لاتین است.

در لاتین ، علائم تجاری و علائم تجاری یک اختلاف قانونی است. علامت تجاری ثبت شده یک علامت ، طرح و یا بیان متمایز است که به طور قانونی نماینده تجارت یا خدمات یک منبع خاص است. اما نام تجاری یا به اصطلاح نام تجاری نامی است که یک شرکت برای یکی از محصولات یا خدمات خود انتخاب می کند.

اگر فکر می کنید می توانید این اصطلاحات را به زبان فارسی با شرایط بین المللی مطابقت دهید ، زیاد نگران نباشید. در این مقاله ، نام شرکت "مارک" و زیرمجموعه مارک و حتی معادل آن "مارک" را در نظر می گیریم. براساس قانون ، هیچگونه مانعی برای ثبت همان برند و علامت تجاری وجود ندارد.

براساس مصوبه پارلمان ، قانون علائم تجاری که در حال حاضر در ایران قابل اجراست ، قانون ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری و آیین نامه کاربرد آن است. در سطح بین المللی ، مهمترین پیمان حمایت از علائم تجاری و علائم تجاری موافقت نامه پاریس است که تقریباً نه کشور در سراسر جهان تصویب شده است. ایران همچنین در سال 6 به وی پیوست و مقررات آن بر قانون ملی مقدم بود.

برای تشخیص اصطلاح "علامت تجاری" و "علائم تجاری ثبت شده" ، تعاریف قانونی آن به شرح زیر است:

برند: به معنای نام یا عنوانی است که یک شخص حقیقی یا حقوقی را شناسایی یا شناسایی می کند.

نام شرکت های ثبت شده و غیر انتفاعی یک علامت تجاری ثبت شده از هویت سازمانی آنها است. نام هر شخص واقعی یک برند است. (بدیهی است که فقط کسانی که ارتباط تنگاتنگی بین نام شما و تجارت شما دارند ، بسته به نوع کار (مانند وکلا و دیگران) یا اعتبار شغلی شما ، دارای نام های تجاری هستند. "مارک" باید نمایانگر هویت شرکتی افراد باشد ، اعم از تجاری و غیر تجاری.

علائم تجاری: هر مارک تجاری یک علامت تجاری است که می تواند محصولات یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را متمایز کند.

نشان ها و علائم برای تمایز کالا یا خدمات استفاده می شود. به این ترتیب ، آنها به علائم تجاری و علائم خدماتی (علائم تجاری و علائم خدمات) تقسیم می شوند و هر گروه طبقه بندی خاص خود را دارد ، اما در ادبیات حقوقی و متون حقوقی ، هر علامتی به این ترتیب نامگذاری می شود. به آنها "مارک تجاری" گفته می شود.

توجه: تعاریف و اصطلاحات حقوقی همانند موارد استفاده شده در تجارت و بازاریابی نیست. بیشتر بازرگانان و بازاریابان به کلماتی که برای تمایز کالاها یا خدماتی مانند "مارک" ، "علامت تجاری ثبت شده" استفاده نمی شود ، بلکه به تصاویری که علائم تجاری ثبت شده دارند ، بیشتر "آرم ، آرم ، مارک تجاری و غیره" اشاره می کنند.
علائم تجاری و مارک ثبت شده
1. مرجع ثبت نام:

    علائم تجاری ثبت شده کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی در اداره معاملات تجاری ثبت شده اند که تابعی از آن از اداره مالکیت صنعتی در تهران است.
    علائم تجاری اشخاص حقوقی (شرکتها و مؤسسات دولتی یا خصوصی) مطابق با قانون تجارت و قانون ثبت نام امپ در ثبت نام تجاری تهران ثبت می شود.
 

 

برای ثبت علائم تجاری چه مدارکی لازم است؟

بسته به اینکه تصمیم دارید یک علامت تجاری واقعی ثبت کنید یا اینکه علامت تجاری قانونی شما فارسی یا لاتین است ، مدارک مورد نیاز تغییر می یابد ...

الف) اسناد ثبت نام تجاری مورد نیاز شخص حقیقی:

کپی اصل شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص متقاضی ثبت نام

1- کپی اصل کارت ارائه دهنده متقاضی (اگر مارک آن لاتین است)

2- کپی برابر پروانه فعالیت (پروانه بهره برداری ، مجوز تأسیس ، پروانه ساخت و یا هر گواهی صادر شده توسط مقامات نظارتی و نظارتی کشور)

ب) اسناد مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری برای یک شخص حقوقی:

کپی روزنامه رسمی

2- کپی آخرین روزنامه رسمی تغییر ثبت شرکت (در صورت وجود)

کپی کارت شناسایی اصلی و کارت ملی افرادی که حق ثبت نام دارند

2- کپی برابر پروانه فعالیت (پروانه بهره برداری ، مجوز تأسیس ، پروانه ساخت و یا هر گواهی صادر شده توسط مقامات نظارتی و نظارتی کشور)

کپی کارت ویزیت شرکت (اگر مارک آن لاتین است)

صاحب نام تجاری می تواند همزمان دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشد ، بنابراین باید تعیین کنید که کدام یک از افراد یاد شده درصد کمی از برند را در اختیار دارند.
ثبت نام یک برند چقدر طول می کشد؟

وقتی برنامه علامت تجاری و علامت تجاری خود را ارسال می کنید ، آن را به عهده یک متخصص بررسی و همچنین رئیس دفتر علائم تجاری است و نوبت شماست که تعیین کنید که چند نفر انتظار دارند که برنامه را بررسی کنید. برای ثبت نام تجاری زمان لازم است.

اما به طور کلی ، به طور متوسط ​​، ثبت علائم تجاری و علائم تجاری ثبت شده بین دو تا چهار ماه کاری طول می کشد.

وضعیت ثبت برند در بررسی تخصصی

ثبت نام یک برند پس از ارائه لیسانس چه مراحلی دارد؟

پس از ارائه پرونده و ارجاع آن به کارشناسان دفتر دفتر دارایی صنعتی ، وضعیت پرونده پس از حداقل 30 روز تا 120 روز مشخص می شود و شرایط زیر اتفاق می افتد:

A. تأیید:

پرونده و داده ها دارای نقص هستند ، هیچ شباهتی ندارند و در معرض درخواست علامت تجاری بعدی قرار دارند.

توجه داشته باشید که ثبت مارک تجاری به 2 تبلیغ نیاز دارد که این مرحله اولین تبلیغ است



دومین اطلاعیه ای که گرفته شد و مشکلی نداشت بلافاصله در روزنامه رسمی کثیرالانشهر منتشر شد. (تاکنون دومین روزنامه رسمی کامل شده است)

روزنامه رسمی 10 تا 15 روز کاری طول می کشد تا ردیابی و به طور کامل در سایت چاپ شود.

هنگام ارسال خبرنامه رسمی دوم از طریق وکیل ، درخواست ثبت علائم تجاری 6 ساله در اداره دارایی صنعتی را می خواهیم.

ب: کامل:

پرونده معیوب است و قابل ردیابی نیست.

ج - خطای پرونده یا شباهت:

این امکان وجود دارد که مجوز ، یا مستندات آسیب دیده یا ناقص باشد ، در این مرحله نیاز به نظارت و حل دارد. و سایر امکاناتی که در این مرحله اطلاع رسانی می شود. پس از رفع نقض ، همان روشی که مرحله نوع 1 تصویب شده است به جز اینکه اطلاعات و مستندات کامل می شوند.
چه مدت یک مارک تجاری ثبت شده باید معتبر باشد؟

اعتبار علائم تجاری ثبت شده "5 سال از تاریخ ثبت اظهارنامه" است و همچنین در پایان این دوره 6 ساله مدت 4 ماه برای تمدید علائم تجاری وجود دارد که صاحب علائم تجاری شما باید قبل از پایان این دوره 6 ماهه نگه دارید. برای تمدید آن و اگر در این مدت برند خود را تجدید نکردید ، هرکسی که از این برند استفاده می کند ، می تواند با رعایت مراحل گفته شده ، برند فوق را ثبت کند!
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی