با خصیصه نسبی بودن برند ها و نشانه ها در ثبت نشانه ها تجاری آشنا گردید
یکی از خصایص با اهمیت حق مالکیت هر برند و آرم تجاری وصف نسبی بودن آن است , بدین مضمون که دستمزد ناشی از مالکیت برند محدود به مسئله یا این که موضوعاتی است که نشانه یا این که برند انتخابی آنهارا پوشش میدهد و در اظهارنامه تقدیمی به سازمان ثبت علایم تجاری یا این که صنعتی و یا این که خدماتی , اظهار و کتباَ ذکر شده شدهاست .
به تعبیروتفسیر دیگر حقوق و دستمزد ناشی از مالکیت برند , در قلمرو مورد معین شده در اظهارنامه ای که به ثبت رسیده است مورد حمایت قرار میگیرد , همان گونه که دستمزد مؤلف یا این که حق ابتکار عمل ناظر بر اثر فکری و زمینه نوشتن با زمینه ابتکار است و حمایت رسمی محدود به مورد نوشتن یا این که ابتکار خواهد بود و در حالتیکه واجد حق از حمایت مطلق شامل است بهاین مفهوم است که در قبال هر تجاوز یا این که هرگونه افتتاح از قضیه حق , مالک نوشتن یا این که اختراع کننده قادر است اعتراض کرده , از تضییع حقوق و دستمزد خویش به امداد ضابطه و مراجع پارسا دوری نماید .
با این ترتیب مالک و دارای یک برند یا این که نماد تجاری , دارنده حق انحصاری افتتاح از آن , در رابطه با مسئله محصول ها یا این که سرویس ها مشخص شده در اظهارنامه که حدود آن صریحاَ و دقیقاَ مشخص و معلوم شده و به ثبت رسیده است , خواهد بود . یعنی در همین قلمرو از برند و صاحب و مالک دستمزد ناشی از برند حمایت می شود و این حق به صورت کلی و به صورت مطلق و نامحدود برای برند نیست تا صاحب و مالک برند بتواند در بقیه موضوعات و غیرمرتبط با قضیه و قلمرو عمل تولیدی , توزیعی یا این که خدماتی به ثبت رسیده , به کارگیری کرده و از بهرهبرداری و به کارگیری از برند مزبور پرهیز نماید . به صورت نمونه مالک برند آدیداس که قضیه آن کفش کتانی یا این که بقیه کفش های ورزشی است , نمی تواند از ایجاد ادوکلن با نماد و برند آدیداس که زمینه نشانه ثبت شده آن ساخت ادوکلن نیست , دوری نماید .
در حقوق و دستمزد فرانسه مثل حقوق و دستمزد کشور ایران علامتها تجاری دارنده اثر نسبی است البته در قبلی دیوان مملکت فرانسه بر این عقیده بود که مالکیت علایم تجاری اثر مطلق داراست و در واقع باور قضایی بر این بود که برند ثبت شده صرف لحاظ از مورد برند , برای صاحب و مالک آن حق انحصاری مطلق تولید خواهد کرد و استعمال از آن سوای رضایت صاحب و مالک برند و گرفتن مجوز به هیچ وجه ولو در موضوعات بیرون از قلمرو مورد ها نوشته شده در اظهارنامه مجاز نخواهد بود . توجیه اتحادیه اروپا در حمایت مطلق از برند نخستین , به اعتبار برند و بها آن لطمه وارد خواهد کرد و اشخاص یا این که افراد را به خطا و گمراهی می کشاند و افکار همگانی را هنگامی با تولید ها نامرغوب با برند معروف و دارای اسم و رسم و نماد های اصیل مواجه گردد , نسبت به محصول ها و سرویس ها صاحب و مالک برند در گیر شک و تردید و بدبینی می نماید .
براین اساس می بایست از برند به کارگیری نماید و نباید حمایت از برند اصیل محدود به مشابهت محصول ها یا این که سرویس ها برند تقلیدی گردد و خطر گم راه شدن ذهن ها همگانی و مصرف کنندگان محصول ها یا این که سرویس ها شبیه , نباید میزان و ملاک حمایت از برند کلیدی باشد . توجیه مذکور منطقی به حیث میرسد , چون از سوء به کارگیری دوری می شود و ضمن محافظت اعتبار صاحب و مالک برند , از حقوق و دستمزد مصرف کنندگان هم حمایت خواهد شد .
در نظام حقوقی فرانسه با اعتنا به مواد 1 - 711 و 2 - 711 ضابطه مالکیت فکری و صنعتی که به خصوصیات و خصوصیات برند و نماد تجاری اشاره دارا هستند , اصل نسبی بودن اثر حقوقی ناشی از برند پذیرفته شدهاست . یعنی همان گونه که ترازو بررسی رسمی اظهارنامه درخواست کننده ثبت برند در مراجع رسمی , تولید ها یا این که سرویس ها قضیه اظهارنامه است , حمایت رسمی از برند هم در چهارچوب قضیه آن قراردارد , مگر آن که برند ثبت شده دارنده خصوصیات نوشتن باشد , که در اینحالت , مالک برند تجاری , مالک حق نوشتن هم خواهد بود و غالباَ واجد برند تجاری , اثری ادبی , فنی یا این که هنری را اخلاق نمیکند و صرفا محصول ها یا این که سرویس ها اقتصادی یا این که تجاری خویش را معرفی و آن را از تولیدات و سرویس ها شبیه ای که توسط سایرافراد عرضه می شود متفاوتی می گرداند .