مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

اقدامات واجب برای ثبت مارک در خوزستان

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۲ ب.ظ

استان خوزستان استانی در جنوب غربی کشور ایران است که بر کرانه خلیج عجم جای‌دارد و راس ساخت نفت و گاز کشور‌ایران به شمار می‌آید . از آن جا که استان خوزستان , گنجایش ها و امکان های زیادی در قضیه ساخت رطب , رویش ماهی و میگو , تاسیسات فولادی و لوله سازی و ذوب آهن و . . . دارااست , ثبت مارک برای این تولیدات از اهمیت ویژه ای شامل است . از روش ثبت مارک می توان از مزایای گوناگونی برخوردار گردید .

از جمله این مزایا عبارت است از :
- تضمین می نماید که مشتریان میتوانند تولید ها را از یکدیگر تشخیص دهند .
- موسسه ها را توانا بوجود می‌آورد محصولاتشان را از یکدیگر متفاوتی سازند .
- ابزار بازاریابی و پایه تولید وجهه و آوازه موسسات می باشند .
- اذن به کار گیری از آنها به افراد ثالث داده می شود و منشا بی واسطه درآمد از محل حق امتیازها میباشند .
- جزو واجب موافقت طومار های اعطای نمایندگی میباشند .
- ممکن است دارائی گران بها کسب و عمل باشند .
- شرکتهای را تشویق می نمایند در نگهداری یا این که بهبود کیفیت تولید ها سپرده گذاری نمایند .
- ثبت مارک منجر می شود تا تولیدکنندگان در حوزه دربین المللی هم جایگاهی ویژه داشته باشند .
- ممکن است جهت دریافت وام کارساز باشد .
ولی چه‌گونه می توان یک مارک را به ثبت رساند و اصولاَ چه علائمی قابلیت و امکان ثبت را دارا‌هستند ؟ در زیر به بررسی این مورد ها می‌پردازیم . پیش از هر چیز , یاداوری می شود که :
1 - داشتن نشانه تجاری و ثبت آن ناخواسته نیست . اشخاص میتوانند آزادانه برای متاع و محصولی که دارا هستند و می دهند آرم خاصی را تدارک ببینند و گزینش کنند و در صورتیکه نشانه ای را برگزیدند آن را به ثبت برسانند یا این که نرسانند .
2 - ثبت مارک به صورت حقوقی و یا این که واقعی قابل اجرا است .
3 - برای این‌که ثبت مارک تجاری , راحت خیس و منظم خیس صورت بپذیرد , طبقه بندی نشانه های تجاری ساخته شده است . سرویس ها و تولید ها در 45 طبقه مدل بندی گردیده اند . شما به راحتی میتوانید با تعیین طبقه یا این که طبقات متبوع , منطقه کار خویش را مشخص و معلوم فرمائید .
4 - در صورتی‌که عمل شما نیازمند به دست آوردن مجوز است , آن را از مراجع ذی‌ربط دریافت کنید و آن‌گاه مبادرت به ثبت مارک فرمائید .
5 - با اعتنا به تعداد طبقه ای که برای ثبت مارک خویش تعیین می‌نمایید و همینطور با حیث این مورد که تمایل به ثبت مارک فرد واقعی و یا این که حقوقی را دارید , هزینه ثبت مارک متغیر و متعدد خواهد بود . د - عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش یا این که بقیه نشان های مملکتی یا این که اسم یا این که اسم اختصاری یا این که حروف اولیه یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به سرزمین , سازمانهای در میان الدولی یا این که اداره هایی که ذیل کنوانسیون های دربین المللی تاسیس گردیده اند , بوده یا این که موردها مذکور یکی اجزاء آن نشانه باشد , مگر آن که بوسیله منزلت صلاحیتدار مرزوبوم مربوط یا این که اداره ذی ربط اذن به کار گیری از آن صادر شود . و - عین یا این که مشابه آن قبلاَ برای سرویس ها غیر شبیه ثبت و دارای شهرت شده باشد . منوط بر آن که عرفاً بین به کار گیری از نشانه و صاحب و مالک نماد دارای شهرت رابطه وجود داشته و ثبت آن به منافع صاحب آرم گذشته لطمه وارد سازد . 1 ) برای ثبت نماد تجاری شما می‌توانید فارغ از حضور در سازمان ثبت علامت ها تجاری وارد سامانه ذی‌ربط به نشانی http : //iripo . ssaa . ir شده و همه پروسه را به توجه بگذرانید . ( خوبتر است از پیشین , تمام مدارک ما یحتاج را کپی شده مهیا فرمایید تا بتوانید به راحتی در هر تراز از پروسه ثبت , مدارک را لود فرمایید ) . 2 ) بعداز کامل شدن داده ها در سامانه , ممکن است جواب سازمان یکی این سه شرایط اخطار نقص , رد پرونده , اطلاع رسانی نوبت نخستین باشد . که در موقعیت اطلاع رسانی نوبت نخستین یعنی مشکلی در داده ها وارداتی وجود نداشته و باید نسبت به ارائه مدارک مبادرت فرمایید . شایان ذکر است , اکثری از اشخاص فکر‌میکنند مارک بعداز ثبت شدن دیگر برایش اتفاقی نمی افتد . ولی بایستی اعلام کرد برای برندها هم این قابلیت و امکان موجود است که بعد از مدتی فسخ شوند . یکی عارضه ها ابطال مارک می‌تواند تمدید نکردن مارک باشد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۱
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی