مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

اقدامات واجب برای ثبت مارک در اراک

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷ ق.ظ

یکی از سرویس ها با اهمیت و پرمتقاضی که در کشور ایران و بخش اعظم کشورهای توسعه یافته عالم موجود است ثبت مارک است . ثبت مارک امروزه در کلیه کشورهای عالم امری مضاعف همگانی است و کلیه کسب و امور برای حمایت از آرم تجاری و مارک خویش در او‌لین تراز آن را به ثبت میرسانند تا فرد دیگری نتواند از آن آرم یا این که شبیه آن به کارگیری کند .


ثبت مارک علاوه بر شما برای مشتریان شما هم می‌تواند زیاد دارای فایده باشد . آنها می‌توانند به راحتی متاع و یا این که سرویس ها شمارا پیدا و از آن استعمال نمایند و هنگامی که مشتریان با شما رابطه بگیرند , به راحتی فهم و شعور می نمایند که با یک کمپانی ماهر و یا این که اشخاص کارشناس در اکنون رابطه می‌باشند و مضاعف راحت خیس اعتماد می نمایند .
با دقت به اهمیت ثبت مارک , در‌این نوشتار به بررسی روش ثبت مارک در اراک میپردازیم . متقاضی ها با شخصیت برای دریافت اطلاعات تکمیلی , میتوانند مقاله‌ها زیر را هم مطالعه کنند :
- با نکات اصلی در ثبت مارک آشنا گردید
- راهنمای ثبت اینترنتی مارک
- زمان ثبت مارک
- اعتراض به ثبت علامت ها تجارتی
فرآیند ثبت مارک در اراک

ثبت مارک نیز برای فرد حقوقی قابلیت و امکان پذیر است و نیز برای فرد حقیقی و واقعی و در‌حالتی که تصمیم به ثبت مارک به اسم فرد حقوقی دارید و تا به امروز شرکتی ثبت ننموده اید , اول قدمی که در پیش دارید ثبت کمپانی است .
فرد درخواست کننده ثبت مارک و ثبت نماد تجاری بایستی در هر مسئله ای که جواز فعالیت می کند نشانه را در به عبارتی قضیه ثبت نماید . در صورتی‌که آرم را به صورت پارسی ثبت کرده دیگر نیازی به کارت بازرگانی نمیباشد البته در صورتیکه آرم به صورت لاتین ثبت شده باشد بایستی نسبت به دریافت کارت بازرگانی مبادرت نمود .

برای ثبت نمودن مارک ضروری است روند زیر طی شود :
الف ) استعلام مارک
یکی اقدامات واجب برای ثبت مارک استعلام آن است و انگیزه از استعلام مارک آن است که متوجه شویم آرم تجاری که قصد ثبت آن را داریم آیا قبلاَ به اسم فرد یا این که کمپانی دیگری در به عبارتی طبقه و مسئله عمل , ثبت شده‌است یا این که خیر و بدین ترتیب میتوانیم میزان موفقیت ثبت شدن مارک پیشنهادی را تقریب بزنیم .
برای دوری از رد اسم مارک , واجب است یک‌سری نکته حائض اهمیت را در لحاظ داشته باشیم . نخستین این‌که نماد انتخابی بایستی طراوت داشته باشد و خلاقانه و نوآورانه ساخت شده باشد . اگر اسم انتخابی شبیه اسم ثبت شده دیگر در به عبارتی طبقه باشد , سبب خواهد شد که التماس ثبت نماد یا این که اسم متبوع رد شود .
درضمن در صورتی‌که اسم انتخابی موجب گول زدن مشتریان گردد قابل ثبت نمی‌باشد . در ثبت مارک حتماَ موازین فقاهتی یا این که نظم همگانی و کردار حسنه را مورد علاقه داشته باشید . همینطور ثبت عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش یا این که بقیه نشان های مملکتی یا این که اسم یا این که اسم اختصاری یا این که حروف نخستین یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به مرزوبوم نهادهای دربین الدولی یا این که اداره هایی که ذیل کنوانسیون های در بین المللی تاسیس گردیده اند , بوده یا این که مورد ها مذکور یک کدام از اجزاء آن نماد باشد , ممنوع میباشد , مگر آن که بوسیله رده صلاحیتدار مملکت مربوط یا این که اداره ذی ربط اذن به کارگیری از آن صادر شود .
ب ) تنظیم مدارک واجب
بعد از این سطح می بایست مدارک ضروری را برای ثبت مارک آماده نمود .
مدارک ثبت مارک افراد حقیقی و واقعی :
1 - اسکن برابر اصل از شناسنامه و کارت ملی درخواست کننده
2 - در شرایطی که در طرح مارک یا این که نماد تجاری مورد تمنا از حروف لاتین مصرف شده باشد می بایست درخواست کننده دارنده کارت بازرگانی باشد و اصل و اسکن برابر با اصل آن را ارائه کند .
3 - نسخه برداری جواز عمل ( مجوز تاسیس , پروانه ی افتتاح , پروانه ی ساخت , مجوز کسب یا این که کارت بازرگانی و یا این که هر نوع مدرک عمل صادره از نهاد های نظارتی و حاکمیتی مدنی )
4 - مثال نماد تجاری در قاب 10 در 10
5 - در صورتی‌که فعالیت ثبت آرم تجاری را نماینده قانونی انجام دهد بایستی وکالتنامه او را نیز در قالب نسخه برداری برابر اصل پیوست نمود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۲
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی